1393-26

آقای مجید: من و همسرم حدود 3 سال پیش به امریکا آمده ایم و دو فرزند بالای 22 سال داریم که دانشجو هستند، من در ایران یک مهندس راه وساختمان بودم ولی در عرض 3 سال گذشته کارهای مختلف انجام داده ام، لطفا من را برای انتخاب یک شغل جدید کمک کنید.
با تشکر فرهاد از لوس آنجلس
آقای فرهاد: انتخاب یک کار و شغل جدید برای شما از طرف من و هرکس دیگری واقعا قابل اجرا نیست و فقط خود شما می دانیدکه چه کاری را بطور حرفه ای میتوانید انجام دهید.
عقل سلیم می گوید که شما باید دنبال کار مهندسی خود را بگیرید ولی بنظر می آید که آن شغل را نمی خواهید دنبال کنید. و هم چنین شرایط خود را هم باید بررسی کنید زیرا از نظر زبان انگلیسی و سن  شما می تواند مهم باشد. و همیشه توصیه می شود قبل از مهاجرت در مورد کار و شغل  باید تحقیقات و تصمیم های خود گرفته باشید.
درحال حاضر ادامه کار در رشته مهندسی راه صحیح می باشد که اگر آمادگی ان را داشته باشید  به چند مورد توجه کنید:
1- ادامه شغلی که در ایران داشته اید.
2- برگشتن به کالج و یاد  گرفتن یک شغل جدید.
3- باز کردن کار شخصی خود با همسرتان.
4- شریک شدن با یک دوست نزدیک در کاری که او مشغول می باشد.
موفق باشید

1393-27

***

آقای مجید: پسر 18 ساله ما در پائیز امسال وارد دانشگاه خواهد شد و تقریبا ما می دانیم که به کدام دانشگاه خواهد رفت. او عقیده دارد و دوست دارد که نزدیک دانشگاه که در شهری دیگر قرار دارد به جای اینکه در داخل خوابگاه دانشگاه زندگی کند یک آپارتمان با یکی از دوستانش که او هم تصمیم به  رفتن به آن دانشگاه را دارد اجاره کنند و در آن زندگی کنند، من و پدرش با این موضوع مخالف هستیم، نظر شما چیست؟
با تشکر از آریزونا
خانم، آقای محترم: شما فرزند خودرا بهتر از هر کس دیگری می شناسید و تصمیم با شما می باشد که پدر ومادر هستید ولی اکثر اشخاص مطلع در این امر دانشگاهی و خود دانشگاهها توصیه می کنند که دانشجویان 2 سال اول را درخوابگاه دانشگاه زندگی کنند وبا محیط دانشگاه و زندگی دانشگاهی بیشتر آشنا شوند و بعد از 2 سال شاید تصمیم بهتری باشد من فکر می کنم دانشجویان جوان که از منزل پدر و مادر به دانشگاه میروند شاید برایشان مشکل باشد که به تنهایی زندگی کنند و مسئول درس و گرداندن خانه هم باشند پس با پسرتان صحبت کنید و او را متقاعد کنید که خوابگاه بهترین راه برای او میباشد.
موفق باشید.

1393-28

***

آقای مجید: بهترین راه برای رزرو هتل برای مسافرت چه راهی می باشد، لطفا کمک کنید؟
با تشکر فریبا از لوس آنجلس
خانم فریبا: رزرو هتل و منظورم اتاق هتل برای مسافرت هم راه های مختلفی دارد تا بتوانید بهترین قیمت را بگیرید، البته فرقی نمی کند در شهری که زندگی می کنید ویا برای شهر و یا ایالتی دیگر.
به چند مورد توجه کنید:
1- از سایت های اینترنتی خود هتل استفاده کنید.
2- از امتیازات کارت های اعتباری خود برای هتل استفاده کنید.
3- آیا عضو AAA هستید؟
4- از سایت های مسافرتی هم می توانید استفاده کنید.
5- هتل و اتومبیل را با هم در یک برنامه ریزی بگیرید.
6- از یکشنبه تا 5شنبه ارزان تر است.
7- قوانین کنسل کردن را بدانید.
8- از کردیت کارت برای پرداخت و رزرو کردن استفاده کنید.
موفق باشید و سفر خوش

1393-29

***

آقای مجید: لطفا ما را راهنمایی کنید، من وهمسرم خیلی نگران هستیم. پسر ما   بتازگی 18 ساله شده است وکلاس 12 و بسیار دانش آموز با هوش وبا نمرات خوب میباشد و به احتمال زیاد به دانشگاه Stanford خواهد رفت. اما اخیرا  به ما گفته اند که او باید برای نیروهای ارتش امریکاثبت نام کند وما نگران هستیم، لطفا جواب ما را بدهید.
پدر ومادر نگران از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: نگران نباشید، طبق قانون امریکا تمام پسرهای 18 تا 25 ساله باید در نیروهای 4گانه امریکا ثبت نام کنند.
«Selective Service» و این یک قانون در امریکا میباشد که پسرها هر موقع 18 ساله میشوند باید ثبت نام کنند. و انجام  ندادن آن میتواند شامل جریمه و دیگر مراحل قانونی بشود. و هم چنین گرفتن وامهای دانشجویی و کمک های مالی دانشجویی را غیرممکن می کند.
بهترین راه برای ثبت نام به سایت
 www.sss.gov مراجعه کنید و یا اینکه درفرم درخواست برای کمک های مالی دانشگاهی یعنی www.FAFSA.ed.cov هم میتوانید ثبت نام کنید و قبل از هر تصمیمی به سایت این سازمان مراجعه کنید  وآن را مطالعه و بعد تصمیم بگیرید.
موفق باشید