1396-24

آقای مجید: با تشکر از شما، لطفا جواب سئوال من را بدهید. من همیشه میخواستم بدانم که چگونه میشود یک رادیو در امریکا باز کرد  AM  یا FM و خرج آن چقدر میباشد؟
با تشکر از لوس آنجلس- مهدی
آقای مهدی: رادیوهای امریکا در زیر پوشش FCC میباشند  Federal  Communications Commission که مقررات بسیار سختی دارند. اصولا بر طبق مقررات FCC، قوی بودن و برد رادیوهای مختلف را کنترل می کند و در چه مناطقی می توانند موج خود را پخش کنند و هرساله باید اجازه کار خود را تمدید کنند.
باز کردن یک موج جدید تقریبا امکان پذیر نیست وموج های رادیو به قدری به هم نزدیک می باشند که جای موج های جدید وجود ندارد.
بهترین راه برای صاحب بودن رادیو به عنوان مثال AM Station بدنبال رادیوها وموج هایی که برای فروش میباشند بگردید.
سال گذشته یک موج AM در لوس آنجلس به مبلغ 12 میلیون دلار به فروش رفت.
برای اطلاعات بیشتر به سایت  WWW.FCC. Gov مراجعه کنید.
موفق باشید

1396-25

***

آقای مجید: هفته گذشته یکی از دانشگاههایی که دختر ما برای آن اقدام کرده بود جواب منفی  به او داد و همه خانواده از این خبر بهم ریخته شد و دلیل آنهم این است که دختر ما می گوید که به دانشگاه دیگری نخواهد رفت وهنوز او منتظر جواب از 5 دانشگاه دیگر می باشد ولی لج کرده است که اگر تمام آن دانشگاه ها هم جواب مثبت بدهند او نخواهد رفت. لطفا ما را راهنمایی کنید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: این برای اولین بار نیست که من با این موضوع روبرو میشوم و یا می شنوم مخصوصا برای دخترخانمها بیشتر اتفاق می افتد.
به نظر من این ماجرا را دختر شما پشت سر خواهد گذاشت و رفتار شما و بقیه خانواده بسیار مهم میباشد.
فعلا با او در این مورد بحث و گفتگو نکنید واو را با همین خیال راحت بگذارید تا جوابهای دانشگاههای دیگر بدست او برسد و من قول میدهم که او نظر خود را عوض خواهد کرد و رفتار وخونسردی شما و همسرتان در این مورد بسیار مهم میباشد.
در آخر هم اگر او تصمیم گرفت به هیچ دانشگاه چهارساله ای وارد نشود می تواند 2 سال را در کالج 2 ساله بپایان برساند ودوباره برای آن دانشگاه مورد علاقه خود اقدام کند.
موفق باشید

1396-26

***

آقای مجید: لطفا بهترین دانشکده برای فوق لیسانس MBA را به ما معرفی کنید.
با تشکر از ایران محمد دانشجوی رشته لیسانس بازرگانی
آقای محمد: با تشکر از Email شما از ایران-بر طبق اکثر آمارهای دانشگاهی در امریکا در مورد رشته های مختلف و دانشگاههای مختلف، دانشکده  Wharton در دانشگاه University of Pennsylvania بعنوان یکی از بهترین ها، مشکل ترین ها وگرانترین دانشکده MBA انتخاب شده است.
این دانشکده در سال 1881 تشکیل شد و در ایالت فیلادلفیا، واقع میباشد و اولین دانشکده بازرگانی در دنیا لقب گرفته است. برای وارد شدن به این دانشکده برای دانشجویان خارجی شما احتیاج به امتحان  Toefelدارید. و امتحان  GMAT/GRE و نمرات لیسانس شما و هم چنین نوشتن یک انشاء بسیار خوب و نامه از طرف سازمانهایی که برای آنها کار کرده اید.
شهریه و دیگر مخارج این دانشکده برای یکسال حدود 97 هزار دلار میباشد.
موفق باشید

1396-27

***

آقای مجید: چند روز پیش در مورد امتحان  SAT در رادیو صحبت کردید ما دو فرزند کلاس 8 و 9 دبیرستان داریم، لطفا کمی برای من و همسرم توضیح بدهید
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: هفته پیش مسئول سازمان  College Board در مورد تغییرات بسیار اساسی امتحان SAT صحبت کرد و برنامه جدید این امتحان مهم برای دانش آموزان دبیرستان را اعلام کرد. در سال 1926 برای اولین بار این امتحان بوجود آمد که با نام  Scholastic Aptitude Test معروف بود و بعد اسم آن به  Scholastic Assessment Test تغییر پیدا کرد.
این تست که شامل امتحان انگلیسی وریاضی میباشد و همراه با یک انشاء در سال 2005 بالاترین نمره آن از 1600 به 2400 تغییر پیدا کرد.
ولی هفته پیش اعلام شد که از بهار سال 2016 این امتحان به کل نمره 1600 بازخواهد گشت و انشاء اجباری نخواهد بود ولی توصیه میشود که انشاء را امتحان بدهند و مدت امتحان از 4 ساعت به 3 ساعت تغییر پیدا خواهد کرد.
فعلا شمانگران نباشید واین امتحان برای فرزندان شما از سال 2016 آماده خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر به سایت College Boardمراجعه کنید.
موفق باشید

1396-28