1397-7

آقای مجید: من یک دانشجوی فارغ التحصیل رشته فیلم و سینما از ایران هستم و تصمیم به مهاجرت به امریکا را دارم، سئوال من از شما این است که ساختن فیلم های بلند سینمایی درامریکا بدون حمایت استودیوهای فیلمسازی در امریکا  امکان دارد و چگونه این کار امکان پذیر میباشد.
با تشکر: ازایران، بابک
آقای بابک: ساختن فیلم و نمایش آن درسینماهای امریکا کارساده ای میباشد اگر بودجه آن در دست شما باشد. اصولا فیلم های موفق و پرفروش توسط استودیوهای فیلم سازی در امریکا حمایت می شوند و بودجه ازطرف آنها خرج میشود. ولی هر ساله صدها فیلم بلند دیگری در امریکا ساخته میشوند که بطور خصوصی واز طرف مردم عادی سرمایه گذاری میشود و در فستیوال های مختلف به نمایش در میآیند وچند تایی هم بسیار معروف و پردرآمد.
اصولا فیلم هائی با بودجه بسیار کم وهمکاری گروه فنی وهنرپیشگان بدون دستمزد زیاد ساخته میشوند واصولا همه در فروش آن شریک میشوند ولی در شروع به یک بودجه کوچک احتیاج میباشد.
موفق باشید

1397-8 
***

آقای مجید: من یک مادر 50 ساله میباشم که با همسرم در امریکا زندگی میکنیم، مشکل من با همسرم این است که با من در مورد عضو شدن در فیس بوک مخالفت می کند. من دوست دارم عضو این سازمان بشوم و با اینکه از کارکردن با کامپیوتر بسیار کم میدانم ولی دوست دارم از این طریق خودم را آموزش و با فرزندانمان درتماس و درسراسر دنیا با دیگران. من چگونه همسرم را راضی کنم؟
با تشکر، مهوش از امریکا
خانم مهوش: تعداد کسانی که عضو  FB هستند نزدیک به یک میلیارد نفر میباشد و فکر کنم از هر سنی و هر کشور و قومی مردم عضو این نوع شبکه های ارتباطی میباشند و خود را به سراسر دنیا وصل می کنند و مکاتبه.
البته خیلی هم از این نوع وب سایت های ارتباطی استفاده های غیرمعقول هم میکنند.
به نظر من اگر فرزندان بزرگسال دارید از آنها بخواهید که با پدرشان در این مورد صحبت کنند واو را هم عضو این شبکه بکنند تا با شما همیشه در ارتباط باشد. من فکر میکنم اگر او هم مثل شما علاقه خود را به  این کار نشان دهد برای هر دوی شما می تواند یک سرگرمی خوبی در ارتباط به دیگر دوستان و فامیل خود در سراسر دنیا باشد.
لطفا این جواب را به او نشان دهید تا بخواند، شاید عقیده او عوض شود.
موفق باشید

***

آقای مجید: بعد از سالها مبارزه برای نیاوردن سگ به عنوان حیوان خانگی بالاخره شکست خوردم وهمسرم و 2 فرزندم یک سگ کوچولو را خریداری  و به خانه آورده اند، البته من هم به او علاقمند شده ام و تغییری در خانه خودمان احساس میکنم ولی میدانم که مخارج دوا و درمان در زمان مریضی سگ بسیار گران میباشد شما چه راه حلی برای آن دارید؟
با تشکر خسرو از تگزاس
آقای خسرو: به زودی شما هم به همین سگ خودتان به قدری نزدیک و علاقمند میشوید که قبلا حدس نمیزدید. مسئولیت داشتن سگ در امریکا بسیار مهم میباشد و باید خود را آماده میکردید و از نظر غذا  و راه بردن سگ، تمیزی دندانها، واکسن های مختلف، چک آپ و مریضی که اصولا از جیب خودتان باید مخارج سنگین را پرداخت کنید. البته بیمه درمانی برای حیوانات هم وجود دارد.
کلینیک های مختلفی در سراسر شهر شما وجود دارد و سازمانهای غیرانتفاعی که میتوانید از آنها استفاده کنید و خرید دارو بر روی اینترنت ارزانتر خواهد بود.
موفق باشید

1397-9
***

آقای مجید: لطفا در مورد رشته دانشگاهی هتلداری برای من کمی توضیح بدهید که آیا رشته خوبی میباشد یا نه و کدام دانشگاه را شما برای این رشته توصیه میکنید؟ من فوق دیپلم از ایران دارم و بتازگی به امریکا مهاجرت کرده ام و 28 ساله میباشم.
با تشکر از کالیفرنیا – فرامرز
آقای فرامرز: خود من شخصا به این رشته علاقه دارم، هتل داری در قالب رشته Hospital Management هم گنجانده میشود. کسانی که به این رشته وارد میشوند با روحیه خوب و مهربان و مردم داری و صبر وتحمل وارتباط خوب با مشتریان، خوش لباس وخوش زبان بودن باید همراه باشند تا بتوانند دراین رشته و کار موفق بشوند.
کسانی که این رشته را می خوانند در هتل و ریزورت های بزرگ برای مشتریان آنها تصمیم های مهم میگیرند. مانند، مهمانی های بزرگ- عروسی و ازدواج و سمینارهای چند روزه برای چندصد نفر از کمپانی های مختلف، برنامه ریزی بودجه آنها، غذا- گل- عکاس  و غیره.
درایالت کالیفرنیا  دانشگاههای ایالتی این رشته را عرضه میکنند واز همه مهمتر دانشگاه لاس وگاس یکی از بهترین میباشد.
موفق باشید

1397-10

1397-11