1356-86

1356-87

آقای مجید:من وهمسرم تصمیم داریم برای اولین بار به یک مسافرت با کشتی های تفریحی برویم و لی با توجه به اتفاقاتی که جدیدا برای این کشتی های مسافرتی اتفاق افتاده است کمی نگران هستیم، شما چه فکر می کنید؟
رویا و رضا از آریزونا
آقای رضا وخانم رویا: خطرات مختلف همیشه در زندگی روزمره ما وجود دارند وما باید با تصمیم خوب به زندگی خود ادامه بدهیم و شما درست می فرمائید جدیدا چندین اتفاق بزرگ برای این نوع کشتی ها افتاده است ولی این موارد نباید  شما را از تصمیم خود منصرف کند.
در سئوال خود ذکر نکرده بودید که  به کجا دوست دارید بروید. در هرحال اگر به کروز آلاسکا نرفته اید، شاید عقیده خوبی باشد که آن را انتخاب کنید واصولا تا ماه اگوست فرصت دارید برای رفتن به آلاسکا و آگاه باشید که اگر امکان اینکه کشتی و تکان های آن بر روی آب و یا اصولا بودن در هر نوع کشتی حال شما را خراب می کند با دکتر خود قبل از مسافرت صحبت کنید وبرای سفر خود بیمه هم خریداری کنید و اگر از نظر سلامت مشکل دارید از کروزهای 2 یا 3 روزه استفاده کنید.
موفق باشید

1356-88
***

آقای مجید: من یک خانم 40 ساله میباشم وصاحب دو فرزند 15و13 ساله و کار نمی کنم وهمسرم بطور تمام وقت کار میکند و من دوست دارم برای کمک به بودجه خانواده یک درآمدی داشته باشم ولی نه با کار کردن درخارج از خانه. آیا eBay و فروش در آن کار مناسبی میباشد ولی من هیچ اطلاعی از آن ندارم لطفا من را کمک کنید.
پروانه از کالیفرنیا
خانم پروانه:من متوجه می شوم که شما یک مادر مسئول با 2 فرزند هستید و کارکردن خارج از خانه با توجه به  2 فرزند نوجوان مشکل میباشد هزاران نفر از طریق ebay برای خود درآمدهای کوچک و بزرگ ایجاد کرده اند، شما هم حتما می توانید ولی چند موردمهم را بدانید.
1- انتخاب یک یا چند محصول و یا جنس برای فروش و تهیه آن
2- یک دوربین خوب (می تواند دوربین تلفن شما هم باشد)
3- باز کردن حساب در ebay
4- مراحل پست کردن محصول را بدانید
5- اجناس تقلبی نباشد
6- اجناس دست دوم هم اشکالی ندارد
7- چند ساعت در روز وقت برای اینکار
8- احتمالا قبول کردن کارت اعتباری
9- مراحل مالیاتی آن- با حسابدار خود مشورت کنید
10- مراحل مالیات بر روی فروش را با حسابدار خود مرور کنید.
موفق باشید

1356-89
***

آقای مجید: من وهمسرم تازه به امریکا مهاجرت کرده ایم و دوست داریم یک کار خصوصی را شروع کنیم وبرای خودمان کار کنیم لطفا ما را راهنمایی کنیدکه چه نوع کاری در امریکا برای باز کردن یک بیزینس بهتر میباشد.
با تشکر: فریده و محسن از کالیفرنیا
خانم فریده و آقای محسن:مسئله بازکردن یک Business در امریکا می تواند بسیار ساده باشد در صورتیکه پول آن فراهم باشد. ولی نگهداری و ادامه و موفق بودن آن بسیار مهم و مشکل میباشد.
اصولا شما نباید سئوال کنید که ما چه کاری را شروع کنیم، برای اینکه شما باید کار و شغلی را شروع کنید که در آن سابقه، تحصیل، تجربه و علاقه داشته باشید، باز کردن یک Business که هیچگونه سابقه ای در آن ندارید می تواند با شکست زودرس روبرو شود یک Business جدیداحتیاج به کار ووقت زیاد- بودجه خوب مارکتینگ وتبلیغات خوب دارد لطفا موارد زیر را برای باز کردن یک Business رعایت کنید:
1- تجربه در آن کار
2- بودجه مناسب
3- پول به اندازه کافی برای 2 سال اول
4-آماده کار کردن 7 روز هفته در شروع آن
5- جا و محل مناسب
6- مارکتینگ
7- تبلیغات
8- اجاره نامه خوب و مناسب و مدت دار
9- استخدام کارمند
10- صبر و پشتکار
موفق باشید

1356-90
***

آقای مجید : ما در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنیم ودختر ما سال دوم دانشگاه در یک ایالت دیگر می باشد وبا اینکه ما به او توصیه کردیم که به آن ایالت برای تحصیل نرود و درکالیفرنیا بماند ولی او تصمیم گرفت و به آن دانشگاه رفت ولی از چند ماه پیش میگوید که در آن جا دیگر نمی تواند ادامه تحصیل بدهد و دوست دارد به خانه برگردد و مطمئن هستیم که نمرات خوبی هم نگرفته است لطفا ما را راهنمایی کنید.
با تشکر- از کالیفرنیا
مادر و پدر محترم: شما تنها پدر ومادری نیستید که بااین مسئله روبرو شده و می شوند پدرومادرها باید  بیشتر در تصمیم گیری دانشگاهی موثر باشند درهرحال که دخترشما تصمیم به بازگشت به خانه را دارد، آماده باشید که مدت بیشتری طول خواهد کشید تا لیسانس  خود را بگیرد با توجه  به نمرات کارنامه او و تعداد واحدهایی که پاس کرده است او می تواند به یک دانشگاه 4ساله ترنسفر کند که به نظر مشکل می آید ولی بطور حتم می تواند و باید به یک کالج 2 ساله برود و بعد خود را به دانشگاه مورد نظر منتقل کند. در هر صورت از کالج 2 ساله نزدیک منزل خود استفاده کنید و بعد با تصمیم خوب اورا به یک دانشگاه نزدیک به محل زندگی خود درکالیفرنیا ترنسفر کنید که با توجه به بودجه شما و رشته تحصیلی او باشد.

موفق باشید

1356-91