1398-19

آقای مجید: من و همسرم هرچه قدر به پسرمان توصیه کردیم که به دانشگاه اقدام کند ولی او گوش نکرد واین کار را انجام نداد چون عقیده داشت که قبول نمی شود، درحال حاضر او کلاس 12 میباشد، وضع او چه خواهد شد؟
با تشکر، گیتی از کالیفرنیا 
خانم گیتی: متاسفانه دقیقا از وضع تحصیلی فرزندتان خبر ندارم ولی بطور کلی اصولا توصیه میشود که دانش آموزان دبیرستانی برای دانشگاهها تا آخر ماه نوامبر اقدام کنند، اما زیاد نگران نباشید هرساله هزاران نفر و یا صدها هزار نفر به دانشگاه وارد نمی شوند ولی امیدوارم پسر شما ذوق درس خواندن دانشگاهی را داشته باشد و مثل هزاران نفر دیگر از یک کالج 2 ساله شروع کند و بعد از 2 سال به دانشگاه مورد علاقه خود ترانسفر کند در رشته ای که علاقه دارد.
در هر صورت شما او را تشویق کنید که دبیرستان را به خوبی پایان برساند و بعد از گرفتن دیپلم دبیرستان خود در تابستان به کالج 2ساله نزدیک منزل خودتان برود و ثبت نام کند و یک امتحان انگلیسی و ریاضی اجباری میباشد.
موفق باشید

1398-20 
***

آقای مجید: من و همسرم صاحب 2 فرزند خردسال هستیم و هر سال در فصل تابستان هرموقع به همسرم می گویم که به مسافرت برای تعطیلات 1 یا 2 هفته برویم برای مرخصی، او میگوید بودجه اش را ندارم یا نداریم، من نیمه وقت کار می کنم و همسرم تمام وقت،نظر شما برای آماده شدن برای مسافرت از نظر مالی چیست.
با تشکر مهری از کالیفرنیا
خانم مهری: تصمیم به مسافرت های یک هفته ای یا بیشتر باید از ماهها قبل برنامه ریزی شود تا قیمت های مناسب را بدست آورید.
از نظر مالی مشخص میباشد که باید یک پس انداز مسافرت داشته باشید و در عرض یکسال مخارج سفر خود را پس انداز کنید، ولی چگونه، یکی از بهترین راهها از بانکی که حساب دارید وحقوق خود را در این بانک درحسابتان میگذارید، بخواهید که هر بار چند درصد از چک حقوق تان را در حساب پس انداز مسافرت بگذارند که این حساب فقط  برای مسافرت است شاید 5 تا 10درصد با توجه به مسافرت شما مناسب باشد.
به این طریق پس انداز خود را اتوماتیک انجام داده اید بدون اینکه شخصا در آن پول گذاشته باشید و از نظر روانشناسی کمک بهتری می کنند.
سفرخوش

1398-21 
***

آقای مجید: هر ساله من وهمسرم برسر مسئله عیدی دادن در عید نوروز خودمان به اعضای فامیل مخصوصا فرزندان آنها مسئله داریم بدلیل اینکه ما از درآمد خوبی برخوردار نیستیم و خانواده و فامیل بزرگی داریم، البته ما صاحب دو فرزند 15 و 14 ساله هستیم، ما چگونه با این موضوع برخورد کنیم برای اینکه ما مثل دیگر اعضای فامیل نمی توانیم عیدی های بزرگ بدهیم.
با تشکر:ناشناس از کالیفرنیا
خانم و آقای ناشناس:خوب احساس شما را درک می کنم  و می دانم که بعضی از مسائل سنتی ما بسیار می تواند مشکل ساز هم باشد.
شمانباید بگذارید این دلیل شما را از فامیل وخانواده دور کنند. دوستان و فامیل شما با زندگی شما آشنا هستند و شاید هم با مسئله مالی شما. پس نگران نباشید. شما به اندازه قدرت مالی خود، هدیه و عیدی به بچه ها بدهید وفکر نکنید کسی از شما ایراد بگیرد ولی مطمئن باشید اگر پول هدیه میدهید اسکناس های نو و جدید باشد و یا کارت های هدیه به ارزش های 5 یا 10 دلار هم هدیه خوبی میباشد.
عید شما مبارک

***

آقای مجید: با کمال تشکر اگر امکان دارد چند فیلم سینمایی برای نوروز به ما معرفی کنید برای تماشا درخانه البته برای تمام اعضای خانواده و مقصودم فیلم های امریکایی میباشد به زبان انگلیسی چون فرزندان من فارسی نمی فهمند و پدرشان امریکایی میباشد.
با تشکر: فرزانه  از سانفرانسیسکو
خانم فرزانه: سئوال خوبی کرده اید و ما همیشه از بقیه در مورد فیلم های خوب سئوال می کنیم مخصوصا فیلم هایی که بدرد تمام اعضای خانواده بخورد.
این هم لیست فیلم های انتخاب من برای شما در تعطیلات.
1- Rudy
2-The Sandlot
3-Shawshank Redemption
4- Friday Night Lights
5- City Slickers 
6- Fiddler on the Roof
7- Victory
8- Great Escape
9- Big Miracle
10- Field of Dreams
سال نو مبارک

1398-22

1398-24