1399-18

آقای مجید: آیا شما جزایر دست نخورده یعنی US virgin Islands را برای مسافرت یک هفته ای توصیه می کنید؟ من دوست دارم با همسرم برای سالگرد ازدواج 10 ساله به این مسافرت برویم.
با تشکر : مرجان
خانم مرجان: اگر آماده هستید برای مسافرت طولانی و از نظر مالی آماده هستید بسیار توصیه میکنم که به این جزایر بسیار زیبا بروید، البته US virgin Islands شامل 3 جزیره میباشد.1-Saint Thomas 2- Saint Croix, 3- Saint John که اکثر مسافران به Saint Thomasمی روند و از آنجا 2 جزیره دیگر را بازدید می کنند.
این جزایر در سال 1916 توسط امریکا از کشور دانمارک خریداری شد و در آبهای Caribbean قرار دارند و تابستان آن گرم میباشد و آب ساحل آن بسیار زلال میباشد.
یکی از زیباترین ساحل های دنیا در این جزایر قرار دارد بنام Trunk Bay که درجزیره St.John میباشد. این جزیره در 40 مایلی پورتوریکو واقع شده است که با هواپیما می توانید به آنجا پرواز کنید.
سفرخوش

1399-19

***

آقای مجید: هفته پیش از دانشگاه UCLA برای پسرم نامه ای آمد که او را قبول نکرده اند، او کلاس 12 میباشد و با نمرات بسیار عالی ولی ما متوجه نمی شویم چرا او را قبول نکرده اند، آیا راهی وجود دارد، البته در چند دانشگاه دیگر قبول شده است.
با تشکر: مهری از O.C
خانم مهری: بیشترین درخواست برای ورود به دانشگاه در امریکا متعلق به دانشگاه UCLA میباشد وحدود 90 تا 100 هزار نفر هر ساله به این دانشگاه پرطرفدار اقدام می کنند و کمتر از 10درصد جواب قبولی می گیرند و بقیه 90درصد همه مانند پسر شما می باشند. به همین دلیل رقابت بزرگ و فشرده ای وجود دارد و به مسائل مختلف برای انتخاب یک دانشجو نگاه می کنند.
بهترین راه برای فرزند شمااین است که به یکی از دانشگاههایی که قبول شده است برود.البته دانشگاه ها یک شانس دیگر میدهند برای Appeal که هر دانشگاه مقررات خود را دارد و اصولا Appeal زیاد موثر نیست.
ولی اگر واقعا می خواهد از UCLA فارغ التحصیل شود، می تواند به یک کالج 2ساله برود و بعد از 2 سال دوباره به UCLA اقدام کند ولی هیچ نوع گارانتی برای این راه نیست و امکان قبول نشدن را هنوز می تواند داشته باشد.
موفق باشید

1399-20

***

آقای مجید: نظر شما در مورد اینکه یکی از اعضای فامیل نزدیک ما که جشن ازدواج دخترشان میباشد فقط من وهمسرم را دعوت کرده اند ولی دو فرزند 15 و 17 ساله ما را دعوت نکرده اند و ما در این مورد خوشحال نیستیم و تا یک ماه دیگر باید جواب بدهیم، به نظر شما ما چه تصمیمی باید بگیریم.
با تشکر: ناشناس از کالیفرنیا
خانم وآقای ناشناس: از زمانی که ما به امریکا مهاجرت کرده ایم با زندگی و مقررات و آداب و معاشرت این سرزمین هم آشنا شده ایم و در بعضی موارد رویه خود را هم تغییر داده ایم.
خرج جشن عروسی در امریکا بسیار گران میباشد و نفرات دعوت شده بسیار مهم میباشد.
عروس و داماد حتما میدانند که شما صاحب 2 فرزند هم هستید ولی آنها یک بودجه بخصوص برای این کار دارند و به احتمال زیاد بودجه اشان اجازه نمی دهد که همه را دعوت کنند.
من توصیه میکنم که شما و همسرتان حتما به این جشن عروسی با خوشحالی بروید و از آن لذت ببرید و مطمئن هستم که فرزندان شما در این مورد مسئله ای نخواهند داشت و شاید هم خوشحال باشند که به جشن عروسی نخواهند رفت.
موفق باشید

1399-21

***

آقای مجید: من وهمسرم و 2 فرزند خردسالمان برای یک ماه است که در امریکا هستیم و بزودی به ایران باز خواهیم گشت و تصمیم داریم که در آخر تابستان به امریکا نقل مکان کنیم، در این مدت با صفحه شما آشناشدم، لطفا جواب ما را بدهید که آیا این کار درستی میباشد یا نه.
با تشکر مقیم ایران
خانم و آقای محترم: تصمیم مهمی را باید بگیرید و ساده نمی باشد اگر درست حدس زده باشم از نظر مهاجرت مسئله ای ندارید و باید درحدود سنی 30 تا 40 سال باشید.
تصمیم شما وهمسرتان که با هم توافق داشته باشید بسیار مهم میباشد و من ترجیح می دهم که تمام خانواده با هم مهاجرت را انجام بدهید.
به مراحل زیر هم توجه فرمائید:
1- هر دو آماده مهاجرت هستید یا نه
2- از نظر مالی برای 2 سال تامین باشید.
3- آیا در مورد کار و شغل تصمیم گرفته اید.
4- آیا شما و یا همسرتان پیشنهاد برای کار دارید
5- مدرسه بچه ها مهم می باشد.
6- آیا بچه های شما آماده این تغییر بزرگ هستند یا نه .
7- تمام زندگی مالی خود را در ایران نفروشید.
8- راه برای بازگشت داشته باشید.
9- از دوستان و اعضای فامیل کمک فکری بگیرید.
10- کاری را که بلد هستید در امریکا ادامه بدهید.
موفق باشید