1401-24

آقای مجید: من وهمسرم صاحب2 فرزند نوجوان 14 و 15 ساله هستیم و بسیار ترس از مسئله رانندگی آنها داریم کمی ما را راهنمایی کنید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: به قول معروف  این شتری است که در خانه همه خواهد خوابید و پس بهتر است که خودتان را آماده کنید و زیاد نگران نباشید و برعکس به فکر آموزش خود و فرزندانتان باشید. اصولا رفتار ما پدر ومادرها در موقع رانندگی و انجام مقررات رانندگی از طرف ما می تواند کمک بزرگی به فرزندانمان بکند و آنها از ما یاد می گیرند بزودی فرزندان شما باید به کلاسهای تعلیم رانندگی اقدام کنند و شما هم باید نقش موثری در آن داشته باشید. و بعد از آن که آنها گواهی نامه رانندگی را گرفتند باید مقررات خود را برای رانندگی و چگونگی انتخاب اتومبیل و درخواست های خود را بر روی کاغذ بیاورید و از خرید اتومبیل های کورسی و با سرعت زیاد کوچک بپرهیزید و مقررات ساعت های رانندگی مخصوصا در شب و چگونگی خطرات تلفن – Text وموزیک دراتومبیل و آیا اجازه دارند در چند ماه اول دوستان خود را در داخل اتومبیل راه بدهند یا نه.
ارتباط خوب شما با فرزندانتان ونوع اتومبیل می تواند کمک بزرگی به حفظ و سلامتی آنها داشته باشد.
موفق باشید

1401-25

***

آقای مجید: من وهمسرم به نوشته ها و جواب های شما بسیار اعتقاد داریم سئوال ما از شما این است که : ما بزودی پدر بزرگ و مادربزرگ خواهیم شد واین اولین نوه میباشد و ما در سن 50 سالگی هستیم به نظر شما یک رابطه خوب بین ما و نوه هایم چگونه باید پایه گذاری شود.
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم و یا پدر بزرگ و مادر بزرگ جوان آینده: به نظر من رابطه خوب شما با عروس و یا دامادتان و پسر و دخترتان بسیار مهم میباشد داشتن یک رابطه خوب بدون کنترل شما با عروس و پسرتان و یا داماد و دخترتان در صدر کار قراردارد.
پدر بزرگ و مادربزرگها باید خود را با زمان و زندگی جدید هماهنگ کنند و فرزندان خود را برای بزرگ کردن فرزندانشان آزاد بگذارند. شما باید پدر بزرگ و مادر بزرگی باشید که آماده هستید در صورت لزوم و درخواست آنها را در بزرگ کردن فرزندشان کمک و همراهی کنید.
پدر بزرگ و مادربزرگها باید با درایت و تجربه ای که دارند آماده درخواست فرزندان خود وکمک به آنها باشند اگر آمادگی و وقت آن را دارند.
به نظر من شما از راه نه چندان دور حمایت خود را به آنها نشان دهید و بدون دخالت در بزرگ کردن و پرورش فرزندانشان.
با تبریک به شما

1401-26

***

آقای مجید: من و همسرم 7 سال است که ازدواج کرده ایم و یک فرزند 5 ساله داریم که پسر میباشد، من وهمسرم در مورد انتخاب ورزش برای پسرمان با یکدیگر اختلاف داریم پدر او معتقد است که ورزش فوتبال  را شروع کند ولی من چون عاشق ورزش تنیس  هستم وبازی می کردم در سالها پیش دوست دارم او به این ورزش روی بیاورد و بازی کند، نظر شما چیست؟
با تشکر فریبا از کالیفرنیا
خانم فریبا: خوشحال هستم که به فکر ورزش برای فرزندتان از 5 سالگی هستید البته انتخاب ورزش باید به حساب توانی های فرزندتان باشد. اما درحالت کلی من به ورزش های گروهی برای بچه ها بیشتر علاقه دارم که آنها در ورزش های گروهی حس همکاری را بیشتر یاد میگیرند و احساس میکنند. من اگر جای شما بودم از ورزش های گروهی شروع میکردم مخصوصا Soccer و یا همان فوتبال خودمان که او با بچه های هم سن خود در رابطه باشد و هم زمان با او تنیس هم بازی کنید تا قابلیت های او را متوجه شوید ورزش تنیس یکی از مشکل ترین ورزشها و گرانترین میباشد.
موفق باشید

1401-28

***

آقای مجید: پسر ما کلاس 11 دبیرستان میباشد او به ما میگوید که دوست دارد کلاس 12 را در دبیرستان ادامه ندهد و به کالج 2 ساله برود و بعد از کالج به دانشگاه ترنسفر کند، من وهمسرم زیاد مطمئن نیستیم که این کار درستی میباشد یا نه لطفا کمک کنید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: من موافق نیستم درحالت کلی بدلیل اینکه بچه ها باید به طور طبیعی دبیرستان را تمام کنند با نمرات خوب وکلاس های سخت و کارهای جنبی و ورزش و امتحانات AP  و SAT مثل هزاران دانش آموز دیگر برای دانشگاهها  اقدام کنند ودر این رقابت شرکت کنند تا بتوانند به یک دانشگاه چهارساله بطور مستقیم وارد شوند و دیپلم دبیرستان خود را بطور رسمی بگیرند.
کالج های 2 ساله همیشه آماده پذیریش فرزند شما و دیگران هستند رفتن بچه ها به کالج 2 ساله قبل از دیپلم زیاد توصیه نمی شود زیرا دبیرستان مقررات را به آنها یاد میدهد و سر ساعت رفتن به دبیرستان و هر روز رفتن به دبیرستان و مطیع مقررات بودن.
با رفتن فرزندتان به کالج بدون دیپلم و در سن کم شما را از کنترل آنها خارج می کند و مطیع مقررات نبودن و نبودن شما در پروسه درسی آنها.
در هر صورت من با شما و فرزندتان آشنا نیستم و این یک نظر کلی بود و تصمیم نهایی با شما میباشد.
موفق باشید