1357-87

1357-83

آقای مجید: لطفا در مورد کمپ های تابستانی برای فرزندان ما توضیح بدهید ما دو فرزند 10 و 14 ساله داریم . من که مادر آنها هستم کار نمی کنم ولی همسرم تمام وقت کار میکند. لطفا راهنمایی کنید.
ماندانا از لوس آنجلس
خانم ماندانا: تعطیلات مدارس و دبیرستانها از چند روز و هفته گذشته شروع شده و بعضی از مدارس هم تا 15 جون باز خواهند بود.
مسئله بچه درتابستان و سرگرم کردن آنها بسیار مهم میباشد. کمپ های مختلف در سراسر امریکا  وجود دارد که فرزندان شما می توانند در آنها شرکت کنند.
اکثر کمپ های نزدیک محل زندگی شما تا سن 14 سال میباشدو برنامه های مختلف در روز برای بچه ها دارند مثل ورزش های تابستانی- گردش های علمی و از نظر قیمت هم ارزان نیست.
ولی برای بچه های بالای 14 و 15 سال اگر ورزشکار هستند، کمپ های مختلف مخصوص آن ورزش وجود دارد مخصوصا در دانشگاه ها برای 1 تا 2 هفته.
کمپ های مخصوصی هم درامریکا وجود دارد که برای رشته های مختلف می باشد مانند Space Camp در فلوریدا- کمپ های هنری در دانشگاههای مختلف، ولی برای دانش آموزان دبیرستان بهتر است که به فکر کارهای غیر انتفاعی بود.هم چنین برداشتن کلاسهای تابستانی هم بسیار مهم میباشد واگر پدرومادر موافق باشند کارکردن برای چند ساعت درهفته هم میتواند به فرزندان دبیرستانی شما کمک و آنها را برای دانشگاه آماده کند.
موفق باشید

1357-84

***

آقای مجید: آیا آماری برای حقوق رشته های مختلف دانشگاهی برای لیسانس وجود دارد؟
با تشکر: شهره از اورنج کانتی
خانم شهره: هر ساله لیستی درموردحقوق رشته های مختلف برای لیسانس انتشار می یابد و این بار از طرف Payscale.com برای سال 2013-2012 هم منتشر شد. لطفا توجه فرمائید.
Top- Paying Majors
For 2012-13
فارغ التحصیلان لیسانس
1- Petroleum Eng  $93.500
2- Computer Engineering
 $67.600
3- Chemical Eng $64.800
4- Aerospace Eng $64.000
5-  Mechanical Eng $64.000
6- Electrical Eng $63.400
7- Management $63.100
8-Computer Science $63.000
9-Engineering Technology
 $62.200
10- Finance $57.400
موفق باشید

1357-85

***

آقای مجید:من یک خانم 30 ساله هستم و فارغ التحصیل دانشگاه  و در ایالت واشنگتن زندگی میکنم ومقالات شما را همیشه می خوانم.
من حدود 5 سال است که مشغول به کار هستم وهمیشه دیده ام که آقایان حقوق بیشتری از خانمها دریافت میکنند، آیا شغل هایی وجود داردکه خانم ها از آقایان بیشتر حقوق بگیرند.
با تشکر:مژگان از واشنگتن
خانم مژگان: چند دهه گذشته در بسیاری از پست کاری خانمها دردرجات بالاتری، حقوق بیشتری قرار گرفته اند وهمیشه هم موفق بوده اند به چند شغل که خانمها بیشتر از آقایان حقوق دریافت می کنند توجه فرمائید و 8 شغل که خانمها در دریافت حقوق برنده هستند.
1- Auditor
2- Model
3- Health Practitioner Support
4- Oncologist
5- Real Estate Agent
6- Human Resources
7- Consular
8- Chemist
موفق باشید

***

آقای مجید: پسرما امسال دبیرستان را تمام کرده است واز دانشگاه USC در لوس آنجلس جواب قبولی دریافت کرد که این در ماه مارچ بود و ما خیلی خوشحال شدیم ولی هفته پیش نامه ای از دانشگاه دریافت کرد که به او گفته اند که متاسفانه او را نمی توانند قبول کنند آیا این امکان پذیر میباشد.
با تشکر از لوس آنجلس فریده
خانم فریده:خیلی متاسف هستم، وباید بگویم که درست حدس زدید این امکان پذیر میباشد توجه کنید که به احتمال زیاد فرزند شما در یک و یا دودرس خود در کلاس 12 نمرات خوبی را نگرفته است.
دانشگاهها جواب قبولی را به طور موقت بر طبق نمرات کلاس 9-10-11 و کلاسهای سال 12 صادر میکنند و بعد جواب قبولی را میدهند ولی منتظر نمرات پسرشما خواهند بود که ببینند که او چگونه و با چه نمراتی کلاس 12 را تمام کرده است. واگر نمرات او دراستاندارد ومقررات آنها نباشد جواب قبولی را پس خواهند گرفت.
خیلی متاسفم

***

آقای مجید:من وهمسرم تصمیم به باز کردن یک رستوران گرفته ایم و تجربه زیادی در این کار نداریم. لطفا ما را راهنمایی کنید که چه مواردی در اداره رستوران مهم میباشد.
با تشکر: رامین و هلن
آقای رامین و خانم هلن: اگر تجربه زیادی در کار رستوران ندارید، راه مشکلی را در پیش خواهید داشت و امیدوارم که موفق باشید. البته اگر از اداره Business اطلاع دارید قدم مثبتی خواهد بود لطفا به نکات زیر توجه فرمائید:
« رعایت15 مورد در بازکردن رستوران»
1- سرمایه به اندازه کافی
2- نوع رستوران از نظر نوع غذا بسیارمهم میباشد
3- آماده کار 7 روز در هفته باشید
4- با متخصصین ساخت و دکور رستوران مشورت کنید
5- محل رستوران و پارکینگ
6- آشپزخانه مجهز و تمیز
7- استخدام یک سرآشپز
8- کارمندان با سابقه درکار رستوران
9- دریافت اجازه فروش مشروبات الکلی
10- منیوشیک وحرفه ای
11- تبلیغات موثر
12- Managerهای مسئول
13- رابطه خوب با مشتریان
14- دراندازه غذا دست و دلباز باشید
15- اسم مناسب برای رستوران
موفق باشید

1357-86