1409-25

آقای مجید: من صفحه شما را در مجله جوانان دنبال می کنم، چند ماهی است که به امریکا پناهنده شده ام و زبان انگلیسی بسیار ضعیفی دارم که بسیار نگران میباشم لطفا من را برای یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید البته من پول زیادی ندارم و درآمدی هم ندارم.
با تشکر ازکالیفرنیا
با تشکر از شما: با توجه به اطلاعات کمی که از شما دارم باید بگویم که به مرور زمان اگر خود شما این علاقه و پشت کار را داشته باشید می توانید زبان انگلیسی خود را قوی کنید.
در منطقه ای که زندگی می کنید به Adult School مراجعه کنید که رایگان و برای شما بسیارمناسب میباشد.
در منزل هم به برنامه های تلویزیونی امریکا توجه کنید وهر جمله انگلیسی را نمی فهمید به دیکشنری انگلیسی به انگلیسی مراجعه کنید.
روزنامه های صبح محل زندگی خود را بخوانید و جملات سخت انگلیسی را بر روی کاغذ با حروف بزرگ بنویسید و در منزل خود بر روی دیوار نصب کنید تا هر لحظه آنها را ببینید و دوستان امریکایی پیدا کنید و با آنها صحبت کنید.
نگران نباشید.Good Luck

1409-26

***

آقای مجید: دختر ما به عنوان دانشجوی سال اول تا چند ماه دیگر به دانشگاهی در یک ایالت دیگر مشغول به تحصیل خواهد شد.
من و پدر او درمورد مسائلی ماننداستفاده زیاد از مشروبات الکلی و مواد مخدر دردانشگاه بسیار نگران هستیم وهمینطور پارتی ویا میهمانیهای آنچنانی که در موردآن دراخبار می شنویم. لطفا ما را ازنگرانی نجات بدهید.
با تشکر: یک پدر ومادر از امریکا
پدر ومادرعزیز:نگران نباشید.اولا شما حتما با دختر خودتان خوب آشنا هستید که قبول کرده اید او به یک ایالت دیگر برای تحصیل برود. تنها کاری که شما می توانید انجام دهید دراین مدت قبل از شروع دانشگاه در مورد مسائل ایمنی و مشروب الکلی و مواد مخدر و روابط دیگر با او صحبت کنید واو را آگاه کنید. شما حق دارید، مشروبات الکلی ومواد مخدر می تواند در زندگی دانشجویان رخنه کند و این بستگی به دختر شما و هر دانشجوی دیگری دارد که چگونه از آنها دوری کند.
او را آگاه کنید و با او در تماس باشید و از وضع تحصیلی و نمرات او آگاه باشید.
نگران نباشید

1409-27

***

آقای مجید: دختر ما تا چند ماه دیگر به دانشگاه برای سال اول وارد خواهد شد و دانشگاه اودر شهر دیگری میباشد واو باید در خوابگاه دانشگاه زندگی کند. دو سئوال دارم از شما:
1- چه وسائلی را باید برای خوابگاه او تهیه کنیم؟
2- از نظر پول توجیبی وخرج های متفرقه چگونه باید رفتار کنیم؟
با تشکر از کالیفرنیا – شهر فرزنو
خانم و آقای محترم: با تبریک برای وارد شدن دخترتان به دانشگاه
1-دانشگاه لیست وسائلی که دختر شما احتیاج دارد را برای شما خواهند فرستاد و یا در فرمهای خوابگاه خواهد بود.
درحالت کلی باید با هم اتاقی دخترتان در تماس باشید و وسائل اضافه تهیه نشود و یک هماهنگی برای خرید وسائل خوابگاه باشد.
خوابگاهها زیاد بزرگ نیستند و جای وسائل زیادی را ندارند و فراموش نکنید که فصل تابستان خوابگاه را باید ترک کنند و وسائل را با خودشان ببرند.
2- از نظر پول توجیبی و یا برای خرج های متفرقه:توصیه میشودکه از کردیت کارت استفاده نکنید و کارت هائی را تهیه کنید که شما کنترل میکنید  وپول در داخل آن می گذارید.
موفق باشید

1409-28

***

آقای مجید: من یک خانم 61 ساله هستم و صاحب 2 فرزند بزرگسال چند سال پیش همسرم و پدر فرزندانمان به من خیانت کرد و با یک خانم جوانتر از من رابطه برقرار کرد واز ما جدا شد.
حالا دختر ما در حال ازدواج است و2 ماه دیگر جشن عروسی اش میباشد همسر سابق من رابطه خوبی با فرزندانمان ندارد و همین طور دختر و پسر من با او، ولی او میخواهد همراه با خانمی که به من خیانت کرد به جشن عروسی بیاید و ما راضی نیستیم اما اگر به تنهایی بیاید شاید مورد قبول همه باشد. ما با این مسئله چگونه رفتار کنیم و تصمیم بگیریم.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم محترم: خیلی ممنون از سئوال شما ولی باید بدانید که بهتر است با یک روانشناس خانه و خانواده صحبت کنید و من روانشناس نیستم ولی این جواب شما را بر طبق تجربیات و مطالعه میدهم.
خیلی متاسف هستم که این اتفاق برای خانواده شما افتاده و امیدوارم که با ازدواج دخترتان کمی این مسائل را فراموش کنید.
به نظر من توقع شما و دخترتان از پدر او و همسر سابق شما قابل فهم میباشد که او به تنهایی به این عروسی بیاید، در موقعی که اورابطه خوبی با دخترتان و شما ندارد پس اگر او را به عنوان  میهمان دعوت میکنید و او هیچ نقشی در عروسی وخرج آن ندارد، او را می توانید به تنهایی دعوت کنید و اگر در پروسه عروسی با شما همکاری میکند، دختر شما می تواند این موضوع را به او یادآوری کند وفکر می کنم او هم با این مسئله می تواند به خوبی روبرو شود.
با تبریک و موفق باشید