1411-33

آقای مجید: من یک مرد 52 ساله هستم و چند سال پیش از همسرم جدا شدم و طلاق گرفتیم و صاحب 2 فرزند 18 و 20 ساله هستیم. 2 سال پیش با یک خانم 38 ساله آشنا شدم و چند ماه پیش تصمیم گرفتیم که ازدواج کنیم البته این ازدواج اول ایشان میباشد.
نامزد من عقیده دارد که باید یک عروسی مفصل بگیریم با حدود 250 میهمان و خرج حدودی بالای 100 هزار دلار، از نظر مالی من اصلا با این موضوع راحت نیستم لطفا من را کمک کنید.
با تشکر- از امریکا
آقای محترم: من توصیه میکنم شما با یک مشاور و یا یک روانشناس خانه وخانواده صحبت کنید چون من تخصصی دراین زمینه ندارم. البته جواب شما را به نظر خودم و مسئله مالی آن خواهم داد.
البته متوجه میشوم که نامزد شما جوان است واین ازدواج اول ایشان میباشد ولی یک عروسی با 250 میهمان و خرج های دیگر آن بسیار سرسام آور خواهد بود و با قدرت وثروت مالی شما آشنایی ندارم. با نامزد خود صحبت کنید و اورا متقاعد کنید که مراسم را کوچکتر برگزار کنید و یا  اینکه در یکی از جزایر هاوائی با دوستان نزدیک خود این مراسم کوچک را جشن بگیرید و اگر جزایرهاوائی کمی دور و گران میباشد از جزایر نزدیک تر مثل جزایری در مکزیک استفاده کنید که میهمانان با تصمیم و خرج خود به این میهمانی عروسی که برای آنها یک مسافرت تفریحی میباشد بیایند.
درهرصورت با نامزد خود با یک مشاورخانه وخانواده و ازدواج مشورت کنید واز او نظرخواهی کنید که میتواند بسیار مفید باشد.
موفق باشید و تبریک

1411-34 
***

آقای مجید: پسرمان کلاس 12 دبیرستان میباشد وعلاقه زیادی به شغل وکالت دارد. لطفا ما را راهنمایی کنید که او چگونه می تواند به دانشکده های حقوق وارد شود.
با تشکر: فرزانه و مجید از آریزونا
خانم و آقای محترم: وارد شدن به دانشکده های حقوق می تواند بسیار مشکل باشد البته اگر خود را آماده کنید می تواند به راحتی انجام شود. برای پسرشما مهم این باید باشد که لیسانس خود را در رشته هایی مانند انگلیسی- تاریخ- علوم سیاسی- جامعه شناسی و یا هر رشته دیگری با معدل خوب به پایان برساند، بعضی از دانشگاهها رشته Pre Law هم دارند.
معدل خوب در دوره لیسانس و یک انگلیسی خوب ومعدل عالی درامتحان LSAT، کارهای جنبی و وارد و آشنا بودن به مسائل دولتی – سیاسی در امریکا در قبولی بسیار مهم است.
توصیه میشودکه در سال چهارم دانشگاه امتحان LSAT را بدهید و با نمره خوب به چندین دانشکده حقوق اقدام کنید و به رده بندی دانشکده های حقوق هم توجه کنید نمره خوب و بالای متوسط = حدود 160 تا 170 میباشد و نمره بالای آن 180.
موفق باشید

1411-35 
***

آقای مجید: من یکی از طرفداران مسابقات فوتبال جام جهانی هستم، سئوال من از شما این است که تیم برنده جام جهانی در برزیل چه جایزه ای دریافت خواهد کرد و آیا این جایزه بصورت پول نقد میباشد؟
با تشکر-مهدی از تگزاس
آقای مهدی: جام جهانی85 سال پیش آغاز و اولین دوره آن درکشوراروگوئه برگزار شد. جام جهانی برزیل پرخرج ترین دوره این مسابقات تاکنون و با هزینه نزدیک به 12 میلیارد دلار میباشد. 32 تیم شرکت کننده قبل از شروع بازی ها مبلغ 105 میلیون دلار از طرف FIFA دریافت می کنند که خرج آمادگی آنها میشود و تیم برنده 35 میلیون دلارو تیم  دوم 25 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. ولی قهرمان دوره قبل یعنی اسپانیا 25 میلیون دلار بعنوان جایزه دریافت کرد. و داوران فوتبال جام جهانی برای 2ماه آمادگی و داوری حدود 50 هزار دلار دریافت خواهند کرد.
موفق باشید

1411-36 
***

آقای مجید: من تازه به امریکا مهاجرت کرده ام و شغل و کار دائمی ندارم و فعلا بصورت موقت کار میکنم، لطفا من را کمک کنید بهترین راه برای گرفتن کردیت کارت چیست وچه نوع کردیت کارت بهتر است؟
با تشکر- رضا از نوادا ، کلرادو
آقای رضا: داشتن و ایجاد کردیت خوب بسیار مهم است و زندگی روزمره بدون داشتن کردیت کارت مشکل خواهد بود، البته بدون کارت هم می توانید زندگی عادی خود را ادامه بدهید.
برای گرفتن کردیت کارت و داشتن یک کردیت خوب اول به کمپانی های فروش بنزین اقدام کنید و بعد از آن کردیت کارت فروشگاه مورد علاقه خود را بگیرید و از آنها استفاده کنید و اقساط خود را به موقع پرداخت کنید و با توجه به درآمد شما می توانید به کردیت کارت هایی مانند Visa و Master Card اقدام کنید.
البته از بانکی که در آن حساب دارید کمک بگیرید. در ضمن کردیت کارت هایی که به شما پوئن وامتیاز میدهد می تواند برای شما مفید باشد اگر اقساط (Payment) خود را در آخر ماه پرداخت کنید این نوع کردیت کارتها بعنوان مثال به شما اجازه میدهد که از بلیط های مسافرتی هواپیماها یا  از تخفیف در قیمت های هتل و یا کرایه اتومبیل بهره مند شوید. ضمنا توصیه میکنم به اندازه بهره این کردیت کارتها توجه کنید و درخرج کردن محتاط باشید.
موفق باشید