1412-7

آقای مجید: ما بتازگی به امریکا مهاجرت کرده ایم و تصمیم به دائر کردن یک Business هستیم یک شغل و کار جدید برای خودمان و سرمایه آن را هم داریم، چند روز پیش شما در رادیو در مورد ایالت های خوب امریکا برای کار و شغل صحبت کردید و لیست آن را اعلام کردید، اگر امکان دارد در این مورد ما را راهنمایی نمایید.
با تشکر- از لوس آنجلس
با تشکر از شما و به امریکا خوش آمدید و امیدوارم تصمیم خوبی در مورد بازکردن Business در امریکا بگیرید. دو مقاله روی سایت اقتصادی CNBC در مورد لیستی بنام America’s Top States for Business ایالت های امریکا را از 1 تا 50 رده بندی کرده بود که من 10 ایالت اول را برای شما اعلام می کنم.
«بهترین ایالت های امریکا
 برای یک شغل جدید»
1- Georgia
2- Texas
3- Utah
4- Nebraska
5-North Carolina
6- Minnesota
7- Washington
8- Colorado
9- Virginia
10- North Dakota
و در پائین لیست در شماره 50 ایالت Road Island قرار دارد.
لطفا شما فقط به این لیست اکتفا نکنید و تحقیقات خود را بخوبی و با افراد متخصص انجام دهید.
موفق باشید

***

آقای مجید: چند ماه پیش عروسی تنها دختر ما بودکه به او عشق وعلاقه فراوانی داریم و سعی کردیم خواسته های او را برای جشن عروسی به عمل بیاوریم، البته او وهمسر او که داماد ماست هر دو با درجه دکترا فارغ التحصیل شده اند. البته این جشن عروسی به همه ما بسیار خوش گذشت ولی عده ای از میهمانان ما هیچگونه ملاحظه ای را نکردند و حضورشان باعث تاثر من وهمسرم مخصوصا دخترمان شد که اگر بخواهم توضیح بدهم ساعت ها باید وقت بگذارم آقای مجید، لطفا شما کمی در مورد اتیکت رفتن به عروسی به عنوان یک میهمان صحبت کنید چون نظر شما را قبول داریم.
با تشکر از فلوریدا
خانم و آقای محترم: با تبریک برای جشن عروسی دخترتان و خوشحال هستم که آرزوی دخترتان را برآورده کردید. متاسفانه عده ای از فامیل و یا دوستان نزدیک، حضورشان در جشن عروسی همیشه با مشکل روبرو بوده است. و من در این مورد به مسائلی که درعروسی یاد گرفتم اشاره می کنم.
«10 مورد که درعروسی یاد گرفتم
 وبا آن آشنا شدم»
1- جشن عروسی متعلق به میهمانان نیست و جشن آنها نیست.
2- اگر دعوت شده اید سروقت به جشن وعقد بیایید و به موقع بروید.
3- در نوشیدن مشروبات الکلی ملاحظه کنید و اندازه خود را بدانید.
4- DJ را شما استخدام نکرده اید و به او دستور ندهید.
5- اگر از شما نخواسته اند که در عروسی صحبت کنید، صحبت نکنید.
6- عروس و داماد را با سئوالات خود آزرده خاطر نکنید.
7- از جا و غذا ایراد نگیرید.
8- در لباس پوشیدن ملاحظه کنید.
9- هدیه را فراموش نکنید وآنچه که آنها خواسته اند.
10- گلدان های روی میز متعلق به شما نیست.
موفق باشید.

1412-9

***

آقای مجید: لطفا چند دانشگاه برای فیلم و سینما را برای پسرما که کلاس 12 میباشد و به این رشته بسیار علاقه داردو ذوق آن را هم دارد معرفی کنید، من وهمسرم با این تصمیم پسرمان موافق هستیم.
با تشکر: رویا از کالیفرنیا
خانم رویا: بسیار خوشحال هستم که شما وهمسرتان با تصمیم پسرتان موافق هستید  و شما هم به این رشته علاقه دارید. در یک گزارش از نشریه Hollywood Reporter بهترین های این رشته را معرفی کرده است.
Top 10
Film School in America
1- AFI (American Film Institute)
2- U.S.C
3-N.Y.U
4- UCLA
5- California Institute of the Arts
6- Columbia University
7- University of North Carolina
8- University of Texas at Austin
9- Syracuse University
10- Stanford University
موفق باشید

1412-10

***

آقای مجید: در بازی فوتبال بین ایران و آرژانتین که به سود آرژانتین تمام شد داور مسابقه اشتباهات زیادی کرد. سوال من از شما این است که آیا با دیدن فیلم مسابقه، FIFA می تواند نتیجه را عوض کند و دیگر اینکه چرا مثل ورزش های دیگر به Replay نگاه نمی کنند تا تصمیم داور  و فول بازی بطور صحیح اعلام شود؟
با تشکر: مهدی از کالیفرنیا
آقای مهدی: بازی و ورزش فوتبال یا در امریکا بنام Soccer با تمام ورزشهای دیگر فرق میکند و سالهای سال است که به صورت کنونی انجام میشود البته در طی سالها قوانین آن کمی تغییر کرده است ولی نه بصورت فاحش. در تمام ورزشها نتیجه بازی در آخر همان نتیجه باقی خواهد ماند و قابل شکایت نیست ولی اگر تنها سازمانهای فوتبال متوجه تقلب شده باشند فعلا ما در بازی فوتبال نگاهی به بازی و یا Replay را از طرف داوران فوتبال نداریم و امیدوارم که هیچ موقع نداشته باشیم، برای اینکه زیبایی این ورزش یعنی فوتبال این میباشد که بدون وقفه بازی انجام شود و دو نیمه 45 دقیقه ای بدون توقف انجام شود.
اگر اشتباه فاحشی از طرف گروه داوری انجام شود، FIFA وهیئت داوران می تواند داور و یا داوران مسابقه را از انجام مسابقات دیگر محروم کند ولی نتیجه بازی تغییری نخواهد کرد.

موفق باشید

1412-11

1412-8