1413-23

 

آقای مجید: من از ایران با شما تماس میگیرم. من یک پسر 21 ساله هستم و دیپلم دبیرستان خود را 2 سال پیش گرفتم  و دارای فوق دیپلم میباشم من یک ورزشکار و فوتبالیست بسیار خوب هستم و در دبیرستان و تیم های نوجوانان و جوانان باشگاهی بازی کرده ام و استعداد خوبی دارم آیا امکان اینکه من در دانشگاههای امریکا فوتبال بازی کنم و بتوانم بورس ورزشی بگیرم وجود دارد؟
با تشکر محمدرضا از تهران
محمدرضای عزیز: خیلی ممنون از تماس شما. هرساله دانشجویان خارجی به دانشگاه های امریکا وارد و تحصیل میکنند و ورزش فوتبال و یا همان  Soccer بسیار مورد توجه دانشگاهها میباشد و بودجه برای بورس های ورزشی هم وجود دارد.
البته در تیم های مختلف دانشگاه ها دانشجویان خارجی هم بازی میکنند و تعداد آنها هم کم نیست. برای اینکه شما بتوانید از طریق بورس ورزشی در رشته فوتبال به امریکا بیائید وجود دارد.
اول باید ارتباط خود را با مربی دانشگاه برقرار کنید و با او از طریق E-mail در تماس باشید و یک فیلم از بازیهای خود را برای او بفرستید و باید دارای مقام باشید در این رشته و اگر در تیم های تراز اول کشور بازی کرده باشید و یا درحال بازی باشید بسیار کمک خواهد کرد. نمرات تحصیلی شما هم بسیار مهم و امتحان انگلیسی تافل هم واجب میباشد.
موفق باشید

1413-24

***

آقای مجید: من یک پسر 16 ساله هستم و کلاس 11 دبیرستان، مادرم به من گفت که با شما از طریق E-mail تماس بگیرم و سئوال خودم را مطرح کنم، لطفا جواب من را بدهید.
من به رشته روزنامه نگاری – خبرنگاری و کاردر مجله و روزنامه بسیار علاقه دارم و دوست دارم این رشته را در دانشگاه دنبال کنم ولی پدر ومادرم می گویند پول زیادی دراین رشته نیست شما چه فکر میکنید و چگونه خودم را برای این رشته آماده کنم؟
با تشکر نیما از کالیفرنیا
نیماجان: البته همیشه پدرومادرها تصمیمات خوبی برای فرزندانشان میگیرند ولی در مورد رشته تحصیلی باید مورد علاقه شما باشد.
رشته روزنامه نگاری و رشته های جنبی آن واقعا کسی را میلیونر نکرده است واصولا پول زیادی و یا درآمدی زیاد ندارد وفقط این رشته را به عنوان اینکه علاقه داری باید دنبال کنی و امیدوارم موفق هم باشی.
اما برای اینکه خودت را از دبیرستان آماده این رشته کنی باید در انگلیسی قوی باشی و در نوشتن انشاء و مقاله و با چگونگی کار روزنامه و مجلات که بیشتر به طرف کامپیوتر حرکت می کند آشنا شوی. از دبیرستان باید شروع کنی به نوشتن مقاله برای روزنامه دبیرستان و روزنامه های محلی خودتان. روزنامه های صبح را بدقت بخوانی و مطالعه کنی و در مسابقات روزنامه نگاری شرکت کنی و بعد برای یک دانشگاه که در این رشته معروف میباشد اقدام کنی.
 “Top 3 Journalism School”
1- Columbia  University
2- University Of California, Berkeley
3- University Of Missouri
موفق باشید

***

آقای مجید:من وهمسرم بتازگی ازدواج کرده ایم و هر دو بطور تمام وقت کار میکنیم و درآمد متوسطی هم داریم و دوست داریم در عرض 2 یا 3 سال آینده اولین خانه خودمان راهم بخریم، لطفا ما راکمی دراین مورد راهنمایی کنید.
با تشکر:ماندانا از کالیفرنیا
خانم ماندانا:خوشحال هستم که این تصمیم درفکر شما و همسرتان میباشد وخرید منزل شخصی یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در زندگی خواهد بود البته توصیه می کنم برای خرید خانه شخصی خود با یک  Agent خانه  و مستغلات که به کار خود وارد میباشد مشورت کنید و از او بخواهید که به عنوان Agent در خرید منزل به شما کمک کند. لطفا به موارد زیر هم در مورد خرید اولین منزل خود توجه کنید.
1- پس انداز برای پیش قسط خانه
2- پس انداز برای مواقع ضروری
3- انتخاب شهر و منطقه مورد علاقه شما برای زندگی
4- مصاحبه و انتخاب یک Agent مستغلات
5- بودجه و حقوق خود را در انتخاب منزل و قیمت آن در نظر داشته باشید
6- بالای بودجه خود نروید
7- کردیت خوب در گرفتن وام کمک بزرگی خواهد بود و شرط اولیه قبولی وام شما با بهره مناسب میباشد
8- بیشتر از پیش قسط خانه پس انداز کنید.
9- با یک وکیل هم برای قرارداد خانه می توانید صحبت کنید
10- از افراد آگاه هم میتوانید کمک بگیرید.
موفق باشید

1413-25

***

آقای مجید:من وهمسرم و 2 فرزند زیر 18 سال برای اولین بار می خواهیم برای یک هفته در ماه آگوست به جزایر هاوائی برویم و بودجه زیادی برای این سفر نداریم به نظر شما برای صرفه جویی بهتر است که همه سفر را در یک بسته خریداری کنیم و یا جداگانه هر کدام را تهیه و رزرو کنیم؟
با تشکر مهدی از ریورساید – کالیفرنیا
آقای مهدی: اگر برای اولین بار به این سفر به جزایر هاوائی میروید مطمئن هستم  که سفر پرخاطره ای برای شما و خانواده خواهد بود.
البته این سفرهای یک هفته ای برای یک خانواده چهارنفره می تواند پرخرج هم باشد ولی اگر به موقع و از قبل شروع به برنامه ریزی کنید از نظر مالی بسیار به نفع شما خواهد بود.
در اغلب موارد توصیه میشود سفر به جزایر هاوائی در یک بسته (پکیج) هتل- هواپیما و اتومبیل خریداری شود.
خریدن بلیط هواپیما جداگانه و هتل و اتومبیل جداگانه امکان دارد گرانتر برای شما تمام شود لطفا به سایت های مسافرتی مطمئن رجوع کنید و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید، البته تابستان ارزانترین موقع برای سفر به جزایر هاوائی به علت گرمای زیاد و شرجی بودن این جزایر میباشد و گرانترین موقع سال در زمان کریسمس و سال نو است.
اگرعضو سازمان AAA میباشید از قسمت مسافرتی این سازمان هم می توانید استفاده کنید و فراموش نکنید هر تصمیمی می گیرید باید بفکر 2 فرزند نوجوان خود هم باشید وحتما در مورد خرید بیمه مسافرت هم فکر کنید.
سفرخوش

1413-26

1413-27