1415-7

آقای مجید: با تشکر از شما، من یکی از خوانندگان مجله جوانان هستم مخصوصا بخش نکته ها و پیشنهادها، لطفا جواب سئوال من را بدهید. من یک خانم 40 ساله هستم و دارای لیسانس از ایران و بتازگی ازاروپا به امریکا آمده ام و مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستم و دوست دارم یک کار جدیدی را شروع کنم، لطفا من را راهنمایی کنید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم عزیز:مسئله شما زبان انگلیسی است و اینکه لیسانس خود را سالها پیش گرفته اید در هرحال شما 2 راه اساسی دارید، یکی اینکه خود را برای فوق لیسانس آماده کنید که اگر آمادگی درس خواندن در مقطع فوق لیسانس را دارید و یا اینکه به آموزشگاه های خصوصی کوتاه مدت برای یادگیری یک حرفه و تخصص بروید که مدت آنها اکثرا بین 8 تا 15 ماه میباشد و یک حرفه جدید را یاد بگیرید و مشغول به کار بشوید. اینکه در دوایر دولتی ایالتی و یا فدرال و شهری کار کنید لازمه امتحان کلی میباشد که شامل انگلیسی هم خواهد بود.
موفق باشید

1415-8

***

آقای مجید: من صاحب یک فرزند پسر 14 ساله  هستم که امسال وارد دبیرستان خواهد شد و دوست دارد که به عنوان  Teen Volunteer در تعطیلات تابستانی خودرا مشغول کند به غیر از کتابخانه شما چه مکانهایی را توصیه می کنید و چه امتیازی برای آینده درسی او خواهد داشت؟
با سپاس – مهتاب از شمال کالیفرنیا
خانم مهتاب: پسر شما تصمیم خوبی را گرفته است و از نظر سن و سال او مطمئن نیستم که سازمانهای غیر انتفاعی آماده استفاده از یک نوجوان 14 ساله باشند بهتر است که با خود آن سازمانها درتماس باشید.
من فکر می کنم فرزند شما برای این کار باید کمی تحمل داشته باشد تا دبیرستان را شروع کند و کمی بزرگتر بشود و بعد سازمان ها- مانند بیمارستان –  Red cross شهرداری –YMCA- کلیسا- مسجد- کنیسا وسازمان های مذهبی دیگر و سازمان های مبارزه با سرطان وغیره بسیار مناسب میباشند.
و این کارهای غیرانتفاعی یکی از درخواست های دانشگاه های امریکا می باشد وانجام آن برای وارد شدن به دانشگاه های معروف بسیار ضروری میباشد.
موفق باشید

1415-9

***

آقای مجید: پسر من یک فرد تحصیل کرده میباشد چندین سال است که در یک شرکت بزرگ کار میکند ولی هنوز در همان مرتبه پائین باقی مانده است و هیچ موقع ارتقاء  کار و رتبه نگرفته است و جوابی هم برای خود و ما ندارد. آیا شما می توانید دلیل آن را حدس بزنید.
با تشکر: مهدی از شمال کالیفرنیا
آقای مهدی: با اطلاعات کمی که دارم فقط می توانم حدس بزنم که:
«10 دلیل که شما در کار خود ترقی نمی کنید»
1- همیشه دیر سر کار می آئید و زود میروید.
2- به اندازه کافی کار می کنید نه بیشتر و نه کمتر.
3- کسی خوب شما را نمی شناسد و با چهره شما آشنا نیستند. گوشه گیر هستید.
4- در کار خود خوب هستید و رئیس شما دوست ندارد شما را از دست بدهد.
5- دشمن دارید.
6- ظاهر خوبی ندارید.
7- در کار و شغل و حرفه خود کامل نشده اید.
8- انسان و کارمند مشکل و سختی هستید.
9- با یک سوپراستار در رقابت و مسابقه هستید.
10- در این کمپانی جائی برای بزرگ شدن و ترقی وجود ندارد.
موفق باشید

1415-10

***

آقای مجید: فرزند ما کلاس 12 است و سال آینده به دانشگاه وارد خواهد شد و دانش آموز بسیار با هوش با نمرات عالی میباشد.
سئوال ما از شما این است که آیا لیستی وجود دارد که نشان دهد کدام دانشگاه مورد توجه دانشجویان و پدرومادرها می باشد؟
با تشکر: فرزانه و حمید از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: هرساله لیست های مختلفی انتشار می یابد که آنها را واقعا نباید درصدد تصمیمات خود قرار دهید ولی از آنها استفاده کنید برای آگاهی بیشتر و این هم یک لیست برای شما

«Top 10 dream College for Students »

1- NYU
2- HARVARD
3- PRINCETON
4- STANFORD
5-YALE
6- BROWN
7- COLUMBIA
8- DUKE
9- CORNELL
10-UCLA

Top 10 Dream Colleges for Parents

1- PRINCETON
2- STANFORD
3- HARVARD
4- NOTRE DAME
5- DUKE
6- YALE
7- BOSTON COLLEGE
8- BROWN
10- MIT
موفق باشید

1415-11

1415-12