1420-30

آقای مجید: برای رفتن ورزرو در جاهای مختلف مانند کنار دریا ، جنگل، کنار رودخانه و در پارکهای کالیفرنیا و دیگر ایالت های امریکا برای چادر زدن و Camping به کجا باید رجوع کنیم و چگونه رزرو کنیم؟
با تشکر از کالیفرنیا- فرهاد
آقای فرهاد: کالیفرنیای بزرگ دارای کمپ سایت های مختلف زیادی برای چادر زدن است که تعداد بیشماری از آنها را میتوانید بر روی اینترنت و در سایت مخصوص آنها رزرو کنید و با کردیت کارت پرداخت کنید و جاهای پرطرفدار را باید از ماهها قبل رزرو کنید.
شما می توانید از طریق وبسایت زیر برای پارک های ملی در کالیفرنیا مستقیما باخود پارک تماس بگیرید.
 www.Reserveamerica.com
سفرخوش

1420-31

***

آقای مجید:من یک مرد 55ساله هستم وحدود 30 سال است که در امریکا زندگی می کنم و دارای همسر و دوفرزند نوجوان هستم. اخیرا برادرم که مانند من ازدواج کرده است و صاحب  یک فرزند میباشد می خواهد به امریکا مهاجرت کند و می خواهد که با من کار و شغل جدیدی را شروع کند، البته من از شغل و درآمد خود راضی هستم ولی من وهمسرم با این برنامه برادرم موافق نیستیم، لطفا کمی ما را کمک  کنید. همسرم عقیده دارد شاید شما بتوانید ما را راهنمایی کنید که چگونه با برادرم وخانواده او در امریکا روابط خوب بدون درگیری های کاری داشته باشیم.
با تشکر: فریبرز از لوس آنجلس
آقای فریبرز: روابط خانوادگی و کار و شغل می تواند در بعضی مواقع مشکل ساز باشد. برادر شما و خانواده او به امید شما برای امرار معاش و کار و شغل نباید این مهاجرت را انجام دهد و شما هم که در شغل و کار خود بعداز 30 سال که در امریکا هستید نباید تغییری بدهید.
البته تصمیم درعوض کردن کار و شغل خود و شریک شدن با برادرتان یک تصمیم شخصی می تواند باشد.
اگر چنین تصمیمی دارید، مسائل کاری و شغلی را از خانواده دور نگه دارید و با برنامه صحیح و قانونی جلوبروید و تصمیمتان را جدی بگیرید وقبل از باز کردن و شروع یک BUSINESS با برادرتان بر روی آن مطالعه داشته باشیدو مسائل مالی و درآمد را بین خودتان حل کنید.با یک وکیل وحسابدار هم اول مشورت کنید.
موفق باشید

1420-33

***

آقای مجید: دختر ما تا چند هفته دیگر برای سال اول وارد دانشگاه میشود و تصمیم دارد که پزشکی بخواند، من وپدرش زیاد اطلاعی از رشته های تحصیلی در امریکا نداریم لطفا ما را دراین مورد راهنمایی کنید که طول مدت تحصیل برای دوره پزشکی چقدر است؟
با تشکر: مهری و مهدی از آریزونا
خانم و آقای محترم: خیلی ممنون از نامه شما. مراحل وارد شدن و فارغ التحصیل شدن از دانشکده پزشکی زیاد راحت نیست و طولانی و دختر شما باید آمادگی آن را داشته باشد. لطفا به نکات زیر توجه کنید تا جواب خود را بگیرید.
مراحل ورود تا فارغ التحصیلی
 برای رشته های پزشکی
1- لیسانس در یک رشته مانند بیولوژی و یا رشته قبل از پزشکی.
2- معدل بسیار خوب دیپلم لیسانس.
3- امتحان MCAT که برای ورود به دانشکده پزشکی میباشد.
4- اقدام به چندین دانشکده پزشکی در امریکا.
5- مصاحبه
6- نوشتن یک انشاء خوب.
7- کارهای جنبی و پژوهشی.
8- علاقه به رشته پزشکی.
9- آمادگی برای پرداخت شهریه دانشگاه – لیسانس و پزشکی
10-  و حداقل 8 تا 10 سال بعداز دیپلم دبیرستان وقت لازم است تا پزشک شوید.
موفق باشید

1420-32

***

آقای مجید: من و همسرم به یک جشن عروسی دعوت داریم که 4 هفته دیگر میباشد و عروس و داماد از فرزندان دوستان ما هستند و در یک فروشگاه برای هدیه ثبت نام کرده اند البته از چند ماه پیش ما این را می دانستیم ولی شب گذشته که به وب سایت این فروشگاه مراجعه کردیم هدیه هایی که باقیمانده است از بودجه ما خارج می باشد به نظر شما ما چه تصمیمی بگیریم؟
با تشکر از سان فرانسیسکو
خانم و آقای محترم: هدیه جشن عروسی بسیار ضروری برای مهمانان میباشد و اصولا اندازه هدیه ما با نوع جشن و محل آن رابطه نزدیک دارد و وقتی که عروس و داماد در یک فروشگاه ثبت نام می کنند برای هدیه عروسی بهتر است که ما آن را رعایت کنیم و از همان فروشگاه و بر روی وب سایت مخصوص برای آنها هدیه انتخاب کنیم تا خود آن فروشگاه هدیه را به نام شما برای آنها بفرستند.
ولی در مورد شما وبودجه شما، اگر هدیه ای باقی نمانده است که با بودجه شما وهمسرتان هماهنگی کند خوب تصمیم بعدی شما این است که یک کارت تبریک بگیرید و یک چک با هر اندازه ای که به بودجه شما می خورد و یا Gift Card در داخل پاکت بگذارید و در روز جشن آن را به مسئول هدیه ها بدهید ولی مطمئن باشید که از چک شخصی خود استفاده کنید.
موفق باشید

1420-34

1420-35