1421-13

آقای مجید: چند هفته پیش در برنامه رادیویی 10 فیلم معروف ورزشی را نام بردید که برای دیدن تمام اعضای خانواده مناسب بود لطفا اگر امکان دارد در مجله جوانان توضیح بدهید.
با تشکر، فرهاد از لوس آنجلس
آقای فرهاد و این هم یکبار دیگر در مورد لیستی که شما خواسته اید.
«10 فیلم سینمایی ورزشی برای تمام خانواده»
1- ROCKY  1976
2-REMEMBER THE TITANS 2000
3- HOOSIERS  1986
4- FIELD OF DREAMS 1989
5- RUDY 1993
6- THE BLIND SIDE
7- RAGING BULL
8- THE SANDLOT
9- KARATE KID
10-THE NATURAL 1981
موفق باشید

1421-14

***

آقای مجید: در خبرهای اقتصادی همیشه من اسم S&P را می شنوم لطفا کمی در این مورد توضیح بدهید که S&P یعنی چه؟
با تشکر: سوسن ازکالیفرنیا
خانم سوسن: S&P و یا همان S&P 500 که اسم کامل آنSTANDARD & POOR’S هم میباشد یکی از شاخص های بازار بورس امریکا میباشد و برروی بورس 500 کمپانی بزرگ حرکت می کنند.
STANDARD& POOR’Sکمپانی هایی است که بر می گردد به سالهای 1860 که یک نشریه بنام HISTORY OF RAILROADSبوسیله آقای HENRY POOR به چاپ میرسید و بعد در سال 1941 با کمپانی آمار STANDARD ادغام شدند و S&P شروع به کار کرد.
برای اطلاعات بیشتر به سایت های مالی و WALLSTREET رجوع کنید.
موفق باشید

***

آقای مجید: در مورد دانشگاههای فنیکس یا همان UNIVERSITY OF PHOENIX کمی توضیح بدهید و آیا معتبر هستند، من اطلاع زیادی از آنها ندارم، لطفا به من کمک کنید.
با تشکر: فریده از آریزونا
دانشگاههای UNIVERSITY OF PHOENIX یا (UOPX) یک سری از دانشگاههای خصوصی میباشد که مرکز آن در ایالت آریزونا میباشد  و دارای 112 شعبه در سراسر دنیا هستند و در 100 رشته مختلف میتوانید از آنجا مدارک فوق دیپلم – لیسانس- فوق لیسانس تا دکترا بگیرید.
این دانشگاهها که در 30 ایالت امریکا فعال میباشند در سال 1976 بوسیله میلیاردر معروف آقای جان اسپرلینگ تاسیس شد و او در سال 2014 در سن 93 سالگی چشم از جهان فرو بست.
در سال 2010 حدود 600 هزار دانشجو در این دانشگاهها تحصیل میکردند و 20 هزارنفر کارمند داشت.
قبل از انتخاب این نوع دانشگاهها مشورت و تحقیق را فراموش  نکنید.
موفق باشید

1421-15

***

آقای مجید: من و همسرم یک پسر 7 ساله داریم که به نظر می آید در ورزش می تواند رشد کند و به فوتبال (SOCCER) هم علاقه دارد و حرکت های او با توپ بسیار خوب میباشد، ما بتازگی به لوس آنجلس نقل مکان کرده ایم و هیچ اطلاعاتی در مورد ورزش برای بچه ها نداریم از کجا شروع کنیم.
با تشکر: از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: خوشحال هستم که از این سن به فکر ورزش های گروهی برای پسرتان هستید، خوشبختانه ورزش فوتبال بسیار مورد توجه نوجوانان و جوانان میباشد و سازمان ها و لیگ های مختلف برای همین ورزش در دسترس میباشد. شما می توانید پسرتان را در لیگ های کوچک و بزرگ و با برنامه های تمرینی مختلف ثبت نام کنید و این هم بستگی دارد کجا زندگی می کنید.
به نظر من در محلی که زندگی می کنید و یا در شهری که ساکن هستید با سازمان و یا لیگ فوتبال نوجوان و جوانان تا سن 19 سالگی یعنی از 5 تا 19 AMERICAN YOUTH SOCCER ORG – AYSO و یا برروی سایت آنها WWW.AYSO.ORG و یا با لیگ شهر خودتان تماس برقرار کنید، البته خرج ثبت نام سالیانه آنها بسیار کم میباشد بدلیل اینکه یک سازمان غیر انتفاعی با نزدیک به بالای 500 هزار بازیکن هستند.
بعد از چند سال متوجه می شوید که آیا فرزندتان آماده رفتن به لیگ های بزرگتری می باشد یا نه و بعد هم بسیار مهم است که در دبیرستان و در یک تیم کلاب عضو باشد.
موفق باشید

1421-16

1421-17