1423-9

آقای مجید: امروز صبح در برنامه رادیویی در مورد چند دانشگاه که فارغ التحصیلان آن حقوق بیشتری دریافت می کنند صحبت کردید، آیا امکان دارد آن را دوباره بگویید؟
با تشکر فرشته از لوس آنجلس
خانم فرشته: در مقاله ای از CNBC و واشنگتن پست در این مورد صحبت کرده است که هیچ کدام از چهار دانشگاه رتبه 1 تا 4 در این لیست قرارنگرفته اند مانند HARVARD،YALE PRINCETPN و COLUMBIA ولی در یک آمار از طرف PAYSCALE پنج دانشگاه دیگر قرار گرفته اند که فارغ التحصیلان آن حقوق بیشتری دریافت میکنند مانند:
1- US NAVAL ACADEMY
2- HARVEY MUDD COLLEGE
3- WEST POINT
4- MIT
5- CAL TECH
موفق باشید

1423-10

***

آقای مجید: پسر ما سال آینده به دانشگاه خواهد رفت و اگر بورس تحصیلی نگیرد ما از چه طریقی می توانیم برای او کمک های مالی دریافت کنیم؟
با تشکر- از کالیفرنیا
با تشکر از شما: پسرشما که کلاس 12 میباشد، اصولا در ماههای اکتبر و نوامبر باید به دانشگاه های مورد علاقه خود اقدام کند و بعد در ماه ژانویه تا مارچ سال آینده باید برای گرفتن کمک های مالی مانند کمک های رایگان و وام های تحصیلی اقدام کند.
مهم اقدام در سازمان مهم دولتی در سایت WWW.FAFSA.ED.GOV میباشد که اگر شما و همسرتان واجد شرایط باشید به او کمک خواهد شد و آنهم به درآمد شما وهمسرتان و اینکه چند نفر درخانواده شما زندگی می کنند ربط دارد.
نوع دیگر کمک های مالی از داخل خود دانشگاه می تواند باشد که اکثرا کمک های مستقیم از طرف دانشگاه بصورت بورس می باشد وپس دادنی نیست.
موفق باشید

1423-11

***

آقای مجید: من و همسرم و 2 فرزند خردسالمان بتازگی ازایران به امریکا مهاجرت کرده ایم و در یک آپارتمان اجاره ای زندگی می کنیم ، سئوال ما از شما این است که آیا ما با پولی که داریم، خانه شخصی خود را بخریم یا نه و آیا شما صلاح می دانید  که ما این کار را انجام بدهیم؟ البته همسرم درآمد نسبتا خوبی در ایران دارد.
با تشکر- از امریکا
خانم و آقای محترم: جواب سئوال شما را بطورعمومی می توانم بدهم ولی قبل از هر تصمیمی با یک مسئول مالی، مسئول خرید منزل و مسئول وام صحبت کنید و حتی با یک وکیل هم مشورت کنید.
ولی درحالت کلی اگر قصد زندگی در امریکا را دارید و از نظر مالی هم وضع خوبی دارید و دوست دارید در یک خانه زندگی کنید و می توانید اقساط منزل را پرداخت کنید و از نظر مالی می توانید برای مدت طولانی در آن زندگی کنید شاید عقیده بدی نباشد، البته بعد از اینکه با یک حسابدار هم صحبت کردید و مسائل مالیاتی خود را آگاه شدید.
در هر صورت منطقه مورد علاقه خود را  انتخاب کنید و با یک مسئول خوب خرید خانه قرارداد امضا کنید و خانه مورد علاقه خود را پیدا کنید که نزدیک به بودجه شما میباشد و اگر فرزندان خردسال دارید حتما مدارس آن منطقه را که خانه می خرید قبلا خوب ارزیابی کنید.
موفق باشید

***

آقای مجید: لطفا ما را کمک کنید، من و همسرم در امریکا زندگی می کنیم، یکی ازدوستان نزدیک ما که خیلی هم او را دوست داریم برای ما مشکل ایجاد کرده است، بدلیل اینکه ما از بوی بد بدن و لباسهای او رنج می بریم و مطمئن هستیم که او از دئودورانت استفاده نمی کند و ما نمی دانیم که چرا همسر او از این موضوع بی اطلاع است و یا چیزی به او نمی گوید! آیا ما باید این مسئله را به او بگوئیم زیر امکان اینکه رابطه ما کمتر بشود وجود دارد.
با تشکر، ناشناس – از امریکا
خانم و آقای محترم: این تصمیم اجتماعی می باشد واگر من به جای شما بودم حتما به او کمک می کردم و به خودم تا رابطه من با او قطع نشود.
به نظر من اگر شما که خانم هستید با همسر ایشان (خانم ایشان) در این مورد به آرامی صحبت کنید و حتی می توانید همسر خودتان را مثال بزنید که او هم این مسئله را داشته است.
خانم ها بخوبی می توانند این مسائل را با یکدیگر صحبت کنند و با همسر ایشان دراین مورد صحبت کنید و او را کمک کنید که بتواند به همسر خود کمک کند من فکرمی کنم این کمک بزرگی از طرف یک دوست به حساب میآید و در موارد دیگر زندگی مانند کار و شغل هم به او کمک خواهد شد.
موفق باشید

1423-12

1423-13