1425-10

آقای مجید: من  و همسرم در ماه دسامبر برای اولین بار به جزایر هاوائی خواهیم رفت. لطفا به ما بگوئید چه کارهایی باید در آنجا انجام بدهیم تا بیشتر خوش بگذرد؟
با تشکر، مهناز ازکالیفرنیا
خانم مهناز: سفر خوبی خواهید داشت، البته قبل از رفتن در مورد جزایر هاوائی تحقیق کنید مخصوصا به محلی که میروید. البته هتل شما کمک بزرگی برای شما خواهد بود برای برنامه ریزی روزانه. به نکات زیر توجه فرمائید:
1- تلفن همراه خود را در اتاق هتل بگذارید و با خود نبرید و ساعت خود را باز کنید چون احتیاج به هیچکدام ندارید و از مسافرت لذت ببرید.
2- حتما نباید در رستوران هتل غذا بخورید به رستوران های محلی بروید.
3- رقص  Hulaرا ببینید و یاد بگیرید.
4- هاوائی ارزان نیست و گران.
5- وقت در ساحل اقیانوس بگذرانید و غواصی را فراموش نکنید.
6- حتما یک شب به پارتی Luauبروید، تقریبا نفری 100 دلار
7- آب نارگیل تازه را فراموش نکنید.
8- ترافیک در آنجا هم وجود دارد.
9 – لباس زیاد نیاز نیست- تی شرت- بدون جوراب و دم پائی.
10- چند جمله مهم از زبان مردم محلی هاوائی یاد بگیرید.
سفرخوش

1425-7

***

آقای مجید: پسر ما شاگرد کلاس 10 در یکی از دبیرستانهای معروف در حومه لوس آنجلس میباشد و ورزشکار خوبی هم میباشد او علاقه زیادی به بازی فوتبال امریکایی دارد و در تیم دو میدانی دبیرستان هم بازی می کند، او علاقه دارد که در دانشگاه با بورس ورزشی، فوتبال امریکایی پیش برود. به نظر شما آیا این امکان پذیر میباشد؟
با تشکر: منیژه از لوس آنجلس
خانم منیژه: بله امکان پذیر میباشد و خوشحال هستم که پسرتان به ورزش های دبیرستانی و تیمی علاقمند است.
بازیهای ورزشی در دانشگاههای امریکا به 3 دسته دانشگاههای دسته 1 و 2 و 3 تقسیم میشوند که دانشگاههای دسته 1 و 2 می توانند بورس ورزشی به ورزشکاران انتخابی عرضه کنند.
البته برای گرفتن بورس های تمام عیار ورزشی، یک ورزشکار دبیرستانی باید در سطح بالای ورزش در امریکا باشد و مربیان دانشگاهها از کلاس 9 بدنبال ورزشکاران انتخابی خود هستند.
یک ورزشکار دبیرستانی برای گرفتن بورس های ورزشی باید دارای معدل خوب درسی هم باشد و با قوانین  NCAA (فدراسیون ورزشهای دانشگاهی) خود را از همه نظر هماهنگ کند.
حضور و بازی در تیم اول دبیرستان (Varsity) بسیار مهم میباشد و قرار گرفتن در تیم اول انتخابی منطقه خود و وارد شدن و درج اسم او در صفحه ورزشی روزنامه های محلی بسیار مهم میباشد.
موفق باشید

1425-8

***

آقای مجید: من یک ایرانی هستم و در آلمان زندگی میکنم و دوست دارم برای تحصیل به امریکا بیایم، من متولد ایران و تبعه آلمان هستم. سئوال من از شما این است که آیا من می توانم برای تحصیلات دانشگاهی (لیسانس) از کمک های مالی در امریکا استفاده کنم؟
با تشکر، از آلمان
باتشکر از شما:اولا شما باید به عنوان دانشجوی خارجی با ویزای F-1 و با پذیرش دانشگاهی به امریکا بیائید و دانشجویان خارجی بدون گرین کارت و یا اینکه تبعه امریکا نباشند به آنها کمک های مالی تعلق نمی گیرد وحتی اجازه کار کردن را هم ندارند.
کسانی می توانند از کمکهای مالی برای دانشگاه در امریکا استفاده کنند که مقیم و یا تبعه امریکا باشند و پدر ومادر آنها از نظر مالی کم درآمد.
در هرصورت برای گرفتن کمکهای مالی دانشگاهی باید با وب سایت
 www.FAFSA.ed.gov تماس حاصل فرمائید.
موفق باشید

***

آقای مجید:من به ورزش برای تندرستی بسیار علاقمند هستم و یک جوان 28 ساله میباشم و بتازگی از ایران به امریکا آمده ام و در لوس آنجلس زندگی می کنم و در ایران مربی بدن سازی برای نوجوانان و جوانان هم بوده ام. لطفا من را راهنمایی کنید که چگونه بعنوان یک مربی بدن ساز خصوصی Personal Trainerدر امریکا می توانم کار کنم؟
با تشکر، فریبرز از لوس آنجلس
آقای فریبرز: مردم در امریکا مخصوصا در لوس آنجلس به این موضوع و ورزش تندرستی بسیار اهمیت می دهند و پول زیادی هم بابت آن پرداخت می کنند کلاب های ورزشی مملو از مردم میباشد و عده ای هم از مربیان استخدامی این کلاب ها استفاده میکنند.
تصمیم شما برای این شغل بسیار عالی میباشد و می تواند درآمد خوبی هم برای شما داشته باشد البته خود شما باید در یک فرم ورزشی و بدنی خوبی قرار داشته باشید.
برای اینکه شما بطور قانونی پروانه این کار را داشته باشید باید به کلاسهای مخصوص اینکار بروید و در امتحان برای قانونی شدن تخصص تان قبول بیرون بیائید و با داشتن پروانه قانونی می توانید مشتریان خود را داشته باشید و آنها را ساعتی و یا ماهیانه و یا سالیانه چارج کنید.
می توانید با سازمان
Personal Trainer Certification NASM بر روی اینترنت تماس بگیرید.
موفق باشید

1425-9

1425-11