1431-21

آقای مجید: چند ماه پیش در فصل تابستان برای اولین بار ما فرزند 7 ساله مان را به شهر بازی LEGO LAND در نزدیکی سن دیاگو بردیم و بسیار هم از اینکه او لذت برد ما هم لذت بردیم. البته سرگرمی ارزانی نبود و این را میدانیم که بازی LEGO چقدر برای بچه ها پرطرفدار میباشد آیا شما می توانید پیدایش و یا تاریخچه این سازمان را توضیح بدهید ویا اگر امکان دارد  راهنمایی کنید که از چه طریقی دراین مورد بیشتر بدانیم.
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: بازی های LEGO پرطرفدار و پردرآمد برای شرکت LEGO میباشد. یک نجار حرفه ای در کشور دانمارک بنام آقای CHRISTIANSEN در سال 1934 این بازی LEGO را اختراع کرد. او در سال 1891 بدنیا آمد و در سال 1958 در سن 67 سالگی درگذشت.
بعد از او پسرش GOD FRED و بعد از او نوه اش مدیرعامل کنونی شرکت LEGO میباشد.
LEGO به زبان دانمارکی یعنی PLAYWELL.
LEGO برای اولین بار در شهر BILLUND دردانمارک در سال 1968 شروع به کار کرد و بعد در انگلستان و دیگری در شهر CORLSBAD در نزدیکی سان دیاگو و در کشور آلمان شعبات دیگر خود را باز کرد.
موفق باشید.

1431-22

***

آقای مجید: پسر ما کلاس 12 ودرحال اقدام کردن به دانشگاه است. از چه موقع و از چه طریقی برای دریافت کمک های مالی دانشگاه باید اقدام کنیم و آیا امکان دریافت کمک های مالی وجود دارد؟
با تشکر: از کالیفرنیا
پدر و مادر عزیز: زمان اقدام کردن برای کمک های مالی برای دانشگاه از اول ماه ژانویه شروع خواهد شد و برای شما در کالیفرنیا اگر می خواهید از کمک های مالی ایالت کالیفرنیا هم استفاده کنید، تا اوایل ماه مارچ فرصت  دارید.
برای این موضوع و اقدام کردن از اول ماه ژانویه سال 2015 به سایت کامپیوتری دولت فدرالWWW.FAFSA.ed.gov مراجعه و اقدام کنید البته قبل از تاریخ موعود اطلاعات مهم را از این بابت تهیه فرمائید.
برای اقدام کردن برای دانش آموز کلاس 12 احتیاج به اطلاعات مالی پدر و مادر و دانش آموز میباشد و بر روی درآمد آنها و مسائل دیگر مالی تصمیم گرفته خواهد شد.
کمک های مالی به دو صورت رایگان و یا وام خواهد بود.
موفق باشید

1431-23

***

آقای مجید: هفته پیش شما در برنامه رادیویی 10 شهر در امریکا را نام بردید که هر کدام به دلیلی مورد توجه میباشند اگر امکان دارد آنها را برای من EMAIL و یا در مجله جوانان توضیح بدهید.
با تشکر: مهری از لوس آنجلس
خانم مهری: با کمال تشکر از توجه شما، لطفا تمام تصمیمات زندگی خود را بر روی این آمار قرار ندهید و قبل از تصمیم و انتخاب برای نقل مکان کردن تحقیق بیشتری کنید.

“10 BEST CITIES
IN AMERICA
1- MOST AFFORDABLE: NORMAN. OKLAHOMA
2- FITTEST CITY :
 ST. PAUL – MINNEAPOLIS
3- SUNNIEST CITY:
YUMA – AZ
4- BEST SMELLING CITY:
SAN FRANCISCO
5- FRIENDLIEST CITY :
 CHARLESTON. S.C.
6- MOST WALKABLE :N.Y
7- BEST RUSH-HR, 
COMMUTE: N.Y
8- BEST PLACE TO MEET A MAN: N.Y
9- MOST SMILERS CITY:
 ST. LOUIS, MISSOURI
10- SMARTEST CITY:
ITHACO, N.Y

موفق باشید

1431-24

***

آقای مجید: دانشجویان فارغ  التحصیل در امریکا چگونه شغل جدید خود را انتخاب میکنند و آیا محل زندگی آنها تاثیری بر روی پیدا کردن شغل آنها میگذارد و چه شهرهائی در امریکا برای این منظور مناسب میباشد؟
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و یا آقای عزیز: مسئله پیدا کردن کار و شغل یک امر ساده برای دانشجویان فارغ التحصیل نمی باشد و از هر 10 دانشجوی فارغ التحصیل 4 نفر بعد از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند.
از زمانهای قدیم شهرهای نیویورک – سان فرانسیسکوو واشنگتن درصدر شهرهای انتخابی آنها برای زندگی و کار بوده است.
ولی در عرض چند سال گذشته تغییر بزرگی رخ داده است و شهرهای دیگری درصدر قرار گرفته اند.
شهرهای انتخابی دانشجویان
 فارغ التحصیل برای زندگی و کار
1- DENVER
2- SAN DIAGO
3- NASHVILLE
4- SALT LAKE CITY
5- PORTAND-ORG
موفق باشید

1431-25