1433-34

آقای مجید: ما بتازگی به امریکا مهاجرت و در ایالت کالیفرنیا مستقر شده ایم و صاحب دو فرزند دبستانی و دبیرستانی هستیم. در مورد مخارج دانشگاه از قبل شهریه از شما سئوال داشتیم که آیا دانشگاه های دولتی هم گران هستند یا رایگان؟
با تشکر: فرید و سعید از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: مخارج دانشگاه ها چه خصوصی و چه دولتی گران میباشد. البته اگر از نظر مالی احتیاج داشته باشید کمک های دولتی هم وجود دارد. البته دانشگاههای دولتی و یا همان Public آنچنان ارزان تر از خصوصی نمیباشند، اما اگر احتیاج به خوابگاه نداشته باشید می تواند ارزان تر باشد.
در لیست جدید گرانترین دانشگاههای دولتی به دانشگاه های زیر بر می خورید.
«8 دانشگاه دولتی گران قیمت در کالیفرنیا»
1- UC Berkeley $78.4/5
2- UC Riverside $28.407
3- UC Merced 28.195
4-UC Davis $28.114
5- UC Santa Barbara $ 27.988
6- UC Santa Cruz $ 27.825
7- UC Irvine $ 27.295
8- UCLA $26.164

1433-35

***

آقای مجید: من وهمسرم نگران دانشگاه رفتن فرزندمان میباشیم ما صاحب یک دختر 17 ساله هستیم که سال آینده به دانشگاه خواهد رفت و دانش آموزممتاز هم میباشد. ما شنیده ایم که خیلی از دانشگاههای امریکا محل خوش گذرانی دانشجویان میباشند، شما چه جوابی برای ما دارید آیا ما نگران باشیم یا نه؟
باتشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: نگرانی شما را متوجه میشوم و حق هم دارید ولی شما تمام کنترل زندگی فرزندتان را در دست نخواهید داشت، البته تمام دانشگاهها به این صورت نیستند و آمار هم کمی مردم را کمک می کند ولی مهم طرز تشخیص و انتخاب شخص دانشجو میباشد که مهم است.
صحبت و آموزش دخترتان تا زمان دانشگاه بسیار مهم میباشد و مسائل ایمنی را به او گوشزد کنید و البته برنامه های دانشگاهی مانند پارتی و یا میهمانی رفتن قسمتی از زندگی دانشجوئی میباشد و شما با ویزیت کردن دانشگاهها می توانید تصمیم بهتری برای فرزندتان بگیرید.
لطفا به لیست 10 دانشگاه با بیشترین پارتی توجه فرمائید
از طرف نشریه Princeton Review

«To Party Schools For 2015»
1- Syracuse University (N.Y.)
2- University of Iowa (IA)
3- UC Santa Barbara (CA)
4- West Virginia University (WV)
5- University of Illinois
6- Lehigh University (PA)
7- Penn State University (PA)
8- University of Wisconsin(PA)
10- University of Florida

موفق باشید

1433-36

***

آقای مجید:ما طرفدار صفحه شما در مجله جوانان هستیم و در ایالت جورجیا زندگی می کنیم و برای تعطیلات کریسمس برای دیدن دوستان و فامیل در ایالت نوادا در لاس وگاس دور هم جمع میشویم، ما صاحب دو فرزند نوجوان هم هستیم و دوست داریم جاهای دیدنی این شهر و ایالت نوادا را هم ببینیم لطفا ما را کمی راهنمایی کنید.
با تشکر- از جورجیا
خانم و آقای محترم: با تشکر از لطف شما، هرساله عده کثیری از ایرانیان در لاس وگاس دور هم جمع میشوند که البته توصیه می کنم از قمار کردن پرهیز کنید. ایالت نوادا و شهر لاس وگاس دارای جاهای دیدنی برای خانواده هم میباشد که من چند جای آن را به شما و برای خانواده ها توصیه می کنم.
«10 جای دیدنی در لاس وگاس»
1- Bellagio Fountains
2- Cirque du Soleil
3- Breakfast Buffet at Wynn
4- Shark Reef Aquarium
5- New York- New York Roller Coaster
6- Downtown
7- Coca- Cola Museum
8- Hoover Dam
9- Zion National Park
البته در ایالت یوتا میباشد ولی یک روز را می توانید برای سفر به این محل که بین شهر لاس وگاس وسالت لیک سیتی میباشد انتخاب کنید.
10- University of Nevada UNLV
سفرخوش

1433-37

***

آقای مجید: من وهمسرم و دو فرزندمان در ایالت ماساچوست زندگی می کنیم و دوست داریم که دخترمان به یکی از دانشگاههای IVY League وارد شود چگونه می توانیم کمک بگیریم? البته کمک خارج از دبیرستان تا بتواند خودرا آماده کند، در ضمن دختر ما کلاس 11میباشد.
با تشکر از ماساچوست
خانم و آقای محترم: دانشگاههای IVY League از بهترین دانشگاههای امریکاست و بسیار مشکل برای وارد شدن.
دانش آموزان دبیرستان که علاقمند به تحصیل در این 8 دانشگاه می باشند بایدخود را از کلاس 9 دبیرستان آماده کنند و با نمرات بسیار عالی. البته فقط یک معدل خوب کافی نیست و دختر شما باید یک دانش آموز ممتاز تمام عیار باشد.
البته اگر مایل باشید با من از طریق ایمیل می توانید برای آماده کردن دخترتان تماس بگیرید.
اخیرا در یک خبر از شبکه NBC و برنامه Today Show پدر ومادر یک دختر 17 ساله از ایالت New Jersey با یک مسئول برنامه ریزی در دانشگاه نیویورک تماس گرفتند و با پرداخت 10هزار دلار برای نود دقیقه مشاوره و 6 ساعت جلسه خصوصی، دخترشان را برای وارد شدن به دانشگاه های IVY League آماده می کنند.
موفق باشید

1433-38