1437-11

آقای مجید: من یک مرد 45 ساله هستم و از کار و شغل فعلی خود راضی نیستم و تصمیم دارم از این کار استعفا بدهم و در سال 2015 کار و شغل جدید را شروع کنم و یا اینکه یک کسب وکار خصوصی برای خودم باز کنم از شما کمک فکری می خواهم.
با تشکر: رضا از کالیفرنیا

آقای رضا: با اطلاعات کمی که از شما دارم مانند نوع کار فعلی شما- درآمد- علاقه به چه نوع کاری- مسائل مالی وبودجه شما برای باز کردن یک کار خصوصی و اینکه از نظر درسی و تجربه ومسائل خانوادگی و مسئولیت های شما بسیار مهم میباشد در هرحال عقل سلیم می گوید که شما کار و شغل فعلی خود را رها نکنید تا اینکه مشخص شودکه کجا کار خواهید کرد و شغل و محل جدید کار شما کجا می باشد و به کارفرمایان فعلی خود در مورد عوض کردن واستعفای خود چیزی نگوئید زیرا امکان دارد شما در همین کار برای مدت دیگری باقی بمانید.
ضمنا از نظر پس انداز مالی خود را قوی کنید و در زمانی که در این کار فعلی مشغول هستید بدنبال کار و یا کسب جدید خود بگردید و مطالعه کنید و اگر میخواهید کار وشغل خصوصی خود را شروع کنید مطمئن باشید که به آن شغل وارد هستید و پول به اندازه کافی دارید و آسان و سخت بودن شغل جدید را هم مورد بررسی قرار دهید وحتما ازخانواده خود هم کمک فکری بگیرید.
موفق باشید

1437-12

آقای مجید: درعرض هفته گذشته خبرها در مورد کشور کوبا میباشد و تغییراتی که درحال شکل گرفتن میباشد لطفا کمی در این مورد در مجله جوانان توضیح بدهید من در فلوریدا زندگی می کنم، البته مدت کمی است که ازایران نقل مکان کرده ام.
با تشکر: فرزانه از میامی

خانم فرزانه: جزیره زیبای کوبا در عرض 53 سال گذشته که مورد تحریم های امریکا و قطع رابطه قرار گرفته است تبدیل به یک جزیره گمشده شده است.
آقای اوباما تصمیم به برقراری مناسبات سیاسی و توریستی بین دو کشور را دارد و شاید هم به زودی سفارتخانه های دو کشور بطور رسمی دائر شود ولی هنوز مشکلات این روابط وجود خواهد داشت از نظر مجلس امریکا. درهرحال بعد از 53 سال این اتفاق خواهد افتاد و شاید تاثیر بزرگی بر روی مردم هر دو کشور داشته باشد.
کشور کوبا یکی از جزایر کرابین میباشد با جمعیت حدود 12 میلیون نفر و پایتخت آن هاوانا با جمعیت 2 میلیون نفر کمی بیشتر.
آخرین رئیس جمهور امریکا که بطور رسمی از این کشوردیدن کرد، رئیس جمهور شماره 30 امریکا آقای Calvin Coolidge بودکه در سال 1928 از این کشور دیدن کرد و آخرین رئیس جمهور بازنشسته امریکا آقای کارتر بودند که در سال 2011 از این جزیره دیدن کرد.
موفق باشید

1437-13

آقای مجید: سئوال من از شما این است که افراد موفق در کارو زندگی چه فرقی با افراد دیگر دارند، بدلیل اینکه من در سن 45 سالگی فکر می کنم که هنوز موفقیتی در زندگی بدست نیاورده ام.
با تشکراز امریکا : بدون اسم

خانم و یا آقای محترم: موفقیت انسانها درجه و اندازه های مختلف دارد وهمه به نوعی در زندگی چه کاری و چه خصوصی و خانوادگی موفقیت هایی دارند.
اخیرا در یک مقاله از Business Insider به این موضوع برخوردم.
«در مورد افراد موفق در سنین 20 تا 30 سالگی انجام میدهند»
1- از نظر وقت و ساعت منظم هستند.
2- پول در بالای لیست زندگی آنها قرار ندارد
3- پس انداز می کنند.
4- بدهکاری خود را به طور منظم پرداخت میکنند تا تمام شود.
5- مواظب سلامتی خود هستند.
6- درکار وزندگی سمج هستند.
7- حتما نباید همه را از خود راضی نگه دارند
8- هر روز یاد می گیرند
9- مسافرت را فراموش نمی کنند
10- روابطه خود را با مردم حفظ می کنند.
موفق باشید

آقای مجید: پسر ما یک فارغ التحصیل رشته پزشکی میباشد که بتازگی شروع به کار کرده است ولی هنوز درامد چندانی ندارد ولی وام های تحصیلی او بالای 300 هزار دلار می باشد هم او و هم ما از این ماجرا بسیار نگران هستیم که او چگونه این وام ها را میتواند پرداخت کند.
آیا راهی برای کم کردن و تغییر و یا نپرداختن این وام ها وجود دارد.
با تشکر: مرضیه وحمید از کالیفرنیا

خانم و آقای محترم:اولا تبریک برای پسر پزشک شما.
دوما حتما قبل از گرفتن این وام ها مطالعات خود را انجام داده بودید و با آگاهی آن ها را دریافت کرده اید تا پسرتان یک پزشک بشود. دانشجویان فارغ التحصیل درامریکا حدود 101 تریلیون دلار بدهکار میباشند و وام گیرنده ها هیچ راهی به جز پرداخت آنها ندارند.
البته همیشه می توانید با Refinance کردن آنها بهره آنها را پائین بیاورید.
ویا اینکه درصد بخصوصی از درآمد سالیانه خود را بابت قسط ماهیانه پرداخت کنید ولی متاسفانه هیچ راهی برای فرار از آن وجود ندارد.
عده ای از فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی بعد از فارغ التحصیل شدن در یکی از شاخه های نظامی در امریکا برای 5 تا 7 سال مشغول به کار میشوند و از آن طریق شاید بتواند این وامها پاک شوند و شاخه نظامی امریکا آن را پرداخت کند که شاید برای پسر شما باشد و یا نباشد.
درهرحال موفق باشید

1437-14

1437-15