1361-76

1361-77

آقای مجید:من و همسرم صاحب 2 فرزند 6 و 12 ساله هستیم و من خانه دار میباشم وهمسرم ساعتهای زیادی را مشغول به کار میباشد او همسر و پدرخوبی میباشد و درچند مورد از شما کمک می خواهم.
اولا او اصلا در مسائل درسی وجنبی بچه ها مثل ورزش شرکت نمی کند.
دوما ما تا بحال به مرخصی خانوادگی و یا مسافرت نرفته ایم و اگر رفته ایم من با بچه ها رفته ام.الان که فصل تابستان شروع شده من چگونه می توانم یک برنامه مسافرت خانوادگی درست کنم که او راضی شود؟
با تشکر مهری از کالیفرنیا
خانم مهری: خیلی خوشحالم که خانواده خوبی دارید و متاسفم که در حل این مسئله مشکل دارید.
برای حل این مشکل و پیدا کردن راه صحیح شما بازیکن اصلی میباشید من فرض را بر این می گیرم که از نظر مالی اشکالی وجود ندارد و فقط مشکل وقت همسرتان وتصمیم ایشان برای کارهای خانوادگی میباشد.
اولا در مورد فروش وکارهای درسی و مدرسه شما باید پیشقدم شود و دنبال این کارها را بگیریدواکثر مادرها در امریکا این کار را انجام میدهند و آنها را هم Soccer momهم خطاب می کنند با خانمهای دوست و مادرهای دوستان فرزندانتان در مورد ورزش و درس صحبت کنید و نظر آنها را جویا شوید.
ولی در مورد مسافرت از همسرتان بخواهید و شما از چند ماه قبل برنامه ریزی کنید و او را متقاعد کنید برای سفرهای آخر هفته یک یا دو روزه که خانوادگی به مناطقی برویدکه سرگرمی برای بچه ها وجود دارد.
به عنوان مثال یک شب در هتل (ذکر کرده بودید در کالیفرنیا زندگی می کنید) در نزدیکی پارک دیزنی لند بمانید و دو روز از این پارک برای بچه ها دیدن کنید.
برای سفرهای طولانی شاید از چند ماه قبل برنامه ریزی کنید موفق خواهید شد و اصولا اگر به جزایر هاوایی نرفته اید شاید همسرتان موافقت کند. بدلیل اینکه کسانی که اصلا اهل مسافرت نیستند موقعی که صحبت از هاوائی میشود وبرای یکبار این کار را انجام میدهند و شما هم میتوانید با پس انداز به طور خصوصی دراین امر کمک کنید.
موفق باشید

1361-78

***

آقای مجید: من یک خانم 40 ساله هستم و دارای لیسانس در رشته بازرگانی و دوست دارم که کار وکسب شخصی خود را باز کنم، سئوال من این است که آیا شما با این تصمیم موافق هستید و دوم اینکه آیا خانم ها را دوایر دولتی کمک می کنند برای بازکردن  Business منظورم این است که آیا کمک هایی برای خانم برای باز کردن Business وجود دارد.
فریبا از لوس آنجلس
خانم فریبا: با تشکر از سئوالات شما اولا موافق بودن من برای باز کردن Business  با اطلاعات کمی که از شما دارم را متاسفانه نمی توانم جواب بدهم و امیدوارم شما تصمیم خوبی خواهید گرفت.
ولی در مورد سئوال دوم شما که آیا کمک هایی برای خانم های Women-Owned Businesses وجود دارد باید بگوئیم که اگر بدنبال آن بروید و تحقیق کنید ایالت های مختلف و شهرهای ایالت ها همیشه کسب و کار خصوصی که صاحبان آنها خانم هستند را حمایت کرده اند و می کنند. کسب وکارهای خصوصی توسط خانمها یکی از شاخه های Business در حال رشد میباشد و خیلی سریع  کارشناسان اقتصادی به روی آن بسیار حساب می کنند.
سازمان SBA و یا همان Small Business Administration به امر واقف و شما قبل ازباز کردن Business خود با آنها تماس بگیرید و سازمان دیگری بنام  Challenge Her که وب سایت آنها www.wipp.org میباشد .البته قبل از هر تصمیمی با وکیل، حسابدار و افراد  حرفه ای در این مورد صحبت کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.
موفق باشید

***

آقای مجید: لطفا ما را کمک کنید. ما در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنیم و 4 سال است که از ایران به امریکا مهاجرت کرده ایم و دختر ما 4 سال دبیرستان را دراینجا به پایان خواهد رساند وامسال کلاس 12 میباشد لطفا ما را در رابطه رفتن به دانشگاه کمک کنید. مانند کدام دانشگاه و رشته تحصیلی و مراحل اقدام کردن.
با تشکر: یک خانواده 4نفره از کالیفرنیا
خانواده محترم: جواب دادن به تمام سئوالات شما بطور کامل احتیاج به تمام صفحات مجله جوانان دارد ولی به چند نکته مهم توجه فرمائید:
اصولا اگر فرزند شما آماده و واجد شرایط میباشد انتخاب واقدام به 10 دانشگاه ایده ال میباشد ولی به 10 مورد زیرتوجه فرمایئد.
1- انتخاب 10 دانشگاه برای اقدام اگر آماده هستید.
2- انتخاب دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی
3- مخارج و شهریه دانشگاه و اقدام به کمک های مالی دراول ماه ژانویه سال 2013
4- خوابگاه
5- امتحانات SAT
6- آمادگی برای مصاحبه با دانشگاه
7- مهلت برای دانشگاههای ایالتی در کالیفرنیا 30 ماه نوامبر میباشد
8-Campus Visit
9-  درتماس و مکاتبه بودن با دانشگاهها بعد از اقدام
10- جواب ها در ماه March به دست شما خواهد رسید.
موفق باشید

1361-79

 
***

آقای مجید: لطفا راهنمایی کنید، پسر ما امسال به یک شهر دیگر به دانشگاه خواهد رفت و در خوابگاه زندگی خواهد کرد لطفا چند راهنمایی قبل از رفتن به دانشگاه بفرمائید
خانمی از سیاتل
خانم عزیز: باکمال میل به 10 توصیه ذیل توجه فرمائید:
10 Thing You Should Know Before Starting College
قبل از شروع دانشگاه ده مورد را بیاد داشته باشید
خطاب به پسر شما
1- هم اتاقی خوابگاه- حتما نباید دوست شما باشد. معمولا یک غریبه مثل شما خواهد بود.
2- در دانشگاه معاشرت کنید.در راه صحیح – گوشه گیر نباشید
3-SororitiesوFraternities(کلاب های پسران و دختران) برای همه دانشجویان مفید نیست
4-Practice Self Control جلوی خود را بگیرید. افراط نکنید. در غذا و پارتی و دیگر مسائل
5- وسائل زیاد به خوابگاه خود نبرید- با هم اتاقی خود مشورت کنید
6-اگر مواظب نباشید – امکان نمرات بد هم میباشد
7-هر آخر هفته و یا تعطیلات آخر هفته به خانه پیش پدر ومادر نروید
8-با هم کلاسی های دبیرستانی خود در تماس باشید
9-کتاب های درسی خود را از کتابفروشی دانشگاه نخرید- آنها را روی  Online پیدا کنید و دست دوم.
10- مواظب کلاسهای صبح زود باشید و شب زنده داری نکنید.
موفق باشید