1440-33

آقای مجید: با هزینه گرانی که دانشکده های پزشکی در امریکا دارند، پسر ما می گوید که اگر او بعد از تمام کردن دوره پزشکی برای یکی از شاخه های ارتش امریکا برای 5 یا 6 سال کارکند به عنوان پزشک وام های دانشجویی او را پرداخت میکنند به نظر شما آیا این صحبت پسر ما حقیقت دارد و آیا تصمیم درستی می باشد.
با تشکر یک مادر نگران از امریکا
خانم محترم:مادرها همیشه نگران هستند و این را من درک می کنم و باید بگویم که پسر شما درست می گوید و نیروهای چند گانه درامریکا در اکثر موارد این کار را انجام میدهند و آنهائی که این کار را انجام داده اند تا آنجائی که من اطلاع دارم بسیار هم راضی و موفق هستند.
البته پسر شما باید عشق و علاقه برای کار کردن در دوایر دولتی و ارتش امریکا را داشته باشد. من توصیه میکنم که اول اجازه بدهید که فرزند شما در یک دانشکده پزشکی قبول شود و بعد نگاه به مخارج آن بکنید ووامی که پسر شما باید دریافت کند و بعد پسر شما باید با یکی از سازمانهای نیروهای چند گانه امریکا از قبل مشورت کند و بعد تصمیم بگیرد.
موفق باشید

آقای مجید: لطفا سئوال من را جواب بدهید، البته می دانم که شما روانشناس و یا مشاور خانواده نیستید.
پسر ما بعد از یک سال ازدواج با طلاق روبرو شد و من و همسرم دلیل این طلاق را هنوز نمی دانیم، او 42 ساله و همسرش هم 40 ساله بود، به نظر شما آیا می توانیم دراین مورد به او کمک کنیم.
با تشکر از امریکا
خانم و آقای محترم: درست حدس زدید. من متخصص این مسائل نیستم و بهتر است که پسر شما و حتی شما با یک متخصص در این مسائل مشورت کنید و من توصیه می کنم مشاوره قبل از ازدواج می تواند موثر باشد. با توجه به سئوال شما من در سایت های مختلف تحقیق کردم و به چند مورد برای جواب شما برخوردم که شاید به شما کمک کند.
«8 دلیل یک ازدواج از روز اول خوب و موفق نبوده است»
1- مخالفت های مالی از روز اول و قبل ازازدواج.
2- خیلی سریع تصمیم به ازدواج.
3- مشروبات الکلی و زیاده روی درآن.
4- یکی از آنها درخواست قرارداد قبل از ازدواج کرده است.
5- یک جشن عروسی گرانقیمت و بدهکاری زیاد.
6- اگر طلاق در بین دوستان نزدیکشان زیاد میباشد.
7- تفاوت سنی زیاد.
8- در سن خیلی جوانی ازدواج کرده اند.
موفق باشید

1440-34

آقای مجید: لطفا به من کمک کنید، پسر من که 40 ساله میباشد و از نظر تحصیلات هم درحد متوسط میباشد، بعد از چند سال بیکار شده است و موفق به پیدا کردن شغلی نیست و از نظر روحی هم در موقعیت خوبی قرار ندارد، به نظر شما آیا او برای پیدا کردن کار جدید چه تغییری در زندگی خود باید بدهد لطفا جواب مرا در مجله جوانان بدهید.
با تشکر: مهری از شمال کالیفرنیا

خانم مهری: متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد پسر شما ندارم و نمی دانم در چه نوع کاری تخصص دارند و چرا از کار قبلی خود و بعد از چند سال بیرون آمده اند و دلیل آن چه بوده است.
• پسرشما احتیاج به یک رزومه کوتاه و خوب دارد.
• پسر شما احتیاج به یک دایره از دوستان مشغول به کار خود را دارد.
• پسر شما خود را باید در زمینه تخصص خود قوی کند.
• پسر شما احتیاج دارد که با سازمانهای پیدا کردن کار و شغل قرارداد امضاء کند.
• پسر شما باید متوجه اشتباهات کاری خود در کار قبلی باشد وبه 5 مورد زیر هم توجه کنید.
«5 دلیل که هنوز بیکار هستید»
1- حقوق زیاد می خواهید.
2- رزومه کاری شما برای کار بخصوصی طراحی نشده است.
3- روی سایت های اجتماعی مانند Face Book سابقه خوبی ندارید.
4- برای مصاحبه کار دیر رسیده اید.
5- تخصص شما دیگر وجود ندارد و خواهان ندارد.
موفق باشید.

آقای مجید: من وهمسرم در مقالات و گزارش های مختلف می خوانیم که وارد شدن به دانشگاه های گرانقیمت برای گرفتن لیسانس یک تصمیم خوب مالی نیست، پسر 17ساله ما سال آینده در دانشگاهها اقدام خواهد کرد لطفا از این نظر ما را راهنمایی کنید.
با تشکراز کالیفرنیا – سن حوزه
خانم و آقای محترم: اکثر دانشگاههای خصوصی در امریکا بسیار گران قیمت می باشند و اگر شما هزینه شهریه- خوابگاه- خورد و خوراک- بیمه – کتاب و دیگر هزینه ها را جمع بزنید بین 50 تا 60 هزار دلار در سال خواهد بود و اگر کمک مالی هم دریافت نکنید یک لیسانس برای فرزند شما 200 تا 250 هزار دلارهزینه خواهد داشت.
البته مهم است که فرزند شما چه رشته ای را برای لیسانس انتخاب میکند اخیرا در مقاله ای از US News در همین مورد به مطلبی برخوردم، که آن را در مجله جوانان ازنظرتان می گذرانیم.
«بهترین دانشگاهها برای پول زیادی که پرداخت می کنید»
دانشگاه های خصوصی
1- Princeton
2- Yale
3- Harvard
4- Rice
5- Duke
«دانشگاه های دولتی »
1- University Of North Carolina
2-University Of Virginia
3- University Of Florida
4- Berkley
5- UCLA
موفق باشید و بیشتر تحقیق کنید.

1440-35

1440-36