1443-37

آقای مجید: من یک دانشجوی فارغ التحصیل لیسانس رشته بازرگانی از ایران هستم و 24 ساله و دارای گرین کارت که در قرعه کشی برنده شدم. به من با داشتن لیسانس بازرگانی شما چه توصیه ای می کنید که آیا ادامه تحصیل بدهم و یا کار کنم.
با تشکر : بابک از ایران – لس آنجلس
آقای بابک: خیلی خوش آمدید به امریکا و امیدوارم شاهد موفقیت شما هم باشیم یک شانس شما این است که دارای گرین کارت هستید و اگر تمام مدارک تحصیلی خود را یعنی مدارک لیسانس را با خود آورده اید و ترجمه شده میباشد. من ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه و یا MBA را توصیه میکنم که فوق لیسانس خود را در رشته MBA بگیرید و بعد در شرکت های بزرگ در امریکا مشغول به کار شوید چون فعلا با مدرک لیسانس وبدون تجربه کاری مشکل خواهد بود.
برای این منظور لطفا مدارک خود را اول Evaluate کنید بعد امتحان تافل را بدهید و برای فوق لیسانس بازرگانی یعنی MBA احتیاج دارید که امتحان GMAT را هم بگذرانید، و بعد از آن به چندین دانشگاه در لوس آنجلس و در کالیفرنیا برای این رشته اقدام کنید.
موفق باشید

***

آقای مجید: اخیرا نامه ای بدست ما از طریق پست رسید که ما را دعوت کرده اند با یک قیمت بسیارعالی و مناسب به یک هتل 5 ستاره تازه ساز در هاوایی با قیمت باورنکردنی و در کنار یک ساحل معروف در جزیره Maui قرار دارد.
وقتی ما تلفن کردیم حقیقت داشت ولی گفتند باید در یک جلسه 90 دقیقه خرید Time share شرکت کنیم تا بتوانیم از قیمت مناسب برای سفر استفاده کنیم. نظر شما چیست؟
با تشکر: رضا از کالیفرنیا
آقای رضا: اکثرا حقیقت دارد و شما می توانید آن هتل و ریزورت را هم بر روی اینترنت چک کنید.
البته این را هم باید بدانید که آنها این قیمت های ارزان را به شما میدهند که در برنامه خرید این نوع Time share ها شرکت کنید. واین Time share ها را برای مرخصی های سالیانه به شما میفروشند البته باید آماده باشید وقتی در این جلسه ها شرکت می کنید، اکثرا شما را زیر فشار خرید قرار میدهند که این البته به استقامت شما ربط دارد و خیلی هم این نوع Time share ها را میخرند و سالهای سال از آن استفاده می کنند چه خودشان، چه اعضای فامیل و یا دوستانشان.
در هرحال نگران نباشید شاید شما رفتید و از خرید این نوع جاهای مسافرتی هم خوشتان آمد و خریدید.
درهرحال سفر خوش

1443-33

***

آقای مجید: آیا شما می دانید چه شهرهائی در امریکا مردمشان تحصیل کرده تر از شهرهای دیگر امریکا میباشند، البته این سئوال از طرف دو فرزند ما می باشد ولی من و همسرم اعتقادی به این گونه آمار نداریم.
با تشکر: فرزانه از کالیفرنیا
خانم فرزانه: مطمئن هستم که اینگونه آمار برای فرزندان شما و عده بسیاری مهم میباشد و به فرزندان شما حق می دهم و اصولاً برای افراد تحصیل کرده مهم میباشد.
در مقاله ای به همین دلیل درسایت 7/24 درهمین مورد و آمار صحبت شده است.
«America’s Most
Educated Cities 2014»
شهرهای تحصیل کرده در سال 2014
1- Boulder/Colo
2-Ann Arbor, Mich
3- Corvallis, Ore
4- Ithaca. N.Y.
5- Lawrence Ken
6- Iowa City, Iowa
7- Ames, Iowa
8- San Jose ,Calif
9- Bridge Port.conn
10- Durham, N.C
موفق باشید

1443-34

***

آقای مجید: یکی از سازمانهای مورد علاقه من در دنیا شرکت گوگل Google است که براستی هر روز در زندگی مردم در سراسر دنیا اثرگذار میباشد، من دانشجوی دانشگاه رشته کامپیوتر در ایران هستم و ازایران به شما ایمیل می زنم و دوست دارم یک روز در این شرکت Google کار کنم به نظر شما آیا امکان پذیر میباشد و چه رشته هایی برای آنها مهم میباشد و چه حقوقی کارمندان گوگل دریافت می کنند.
با تشکر:مهدی از ایران

آقای مهدی با تشکر فراوان از شما که از راه دور تماس می گیرید.
همانطور که میدانید Google در اواخر سالهای 90 در کالیفرنیا به وسیله دو دانشجوی رشته Ph.D (دکترا) در دانشگاه Stanford شکل گرفت.
و درحال حاضر 55 هزار نفر در سراسر دنیا برای گوگل کار میکنند و اکثرا دارای فوق لیسانس در رشته های : بازرگانی – کامپیوتر – مهندسی کامپیوتر والکترونیک میباشند. وحقوق آنها در یک گزارش جدید از 159 هزار دلار در سال تا 320 هزار دلار در سال اعلام شده است البته با دارا بودن فوق لیسانس و در قسمت های Management.
بعنوان مثال در این گزارش می گوید که کارمندی که Marketing Manager میباشد 160 هزاردلار در سال در می آورد.

موفق باشید

1443-35

1443-36