1444-31

آقای مجید:من وهمسرم صاحب 3 فرزند 5تا 15 ساله هستیم و دوست داریم برای اولین بار به یک سفر یک هفته ای با کشتی برویم ولی نمی دانیم که آیا این نوع سفرها برای بچه ها هم مناسب می باشد یا نه. لطفا ما را کمک کنید.
فریبا از لوس آنجلس
خانم فریبا: مسافرت با کشتی یا همان کروز می تواند در اکثر موارد برای یک خانواده مفید باشد و خیلی از این کروزها برنامه های خوبی هم برای بچه ها دارند.
اینهم لیستی از کروزهائی که برای خانواده ها با بچه ها مناسب میباشد.
1- Disney Cruise
2- South American Family Cruises
3-Mediterranean Cruises
4-Alaska Family Cruises
5- Alaska Family
6- Hawaiian Family Cruises
7- Caribbean Family Cruises
سفرخوش

1444-32

***

آقای مجید: اگر ما نتوانیم به اندازه کافی برای دخترمان از طریق اقدام به FAFSAکمک های مالی برای دانشگاه بگیریم آیا خود دانشگاه هم به دانشجویان کمکهای مالی می کند؟
با تشکر- از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: در درجه اول کمکهای مالی از طرف اقدام به سایت FAFSA واز طرف دولت امریکا و کالیفرنیا و یا هر ایالت که زندگی می کنید داده میشود و در درجه دوم دانشگاهها هم به دانشجویان ممتاز خود کمک می کنند. در لیست زیر دانشگاه هایی که به دانشجویانی که به دلایل مالی نمی توانند به دانشگاه وارد شوند کمک می کنند آمده است.
«دانشگاههایی که به نوعی
خرج تحصیل شما را کمک می کنند»
1-Princeton University
2- Harvard
3- Yale
4- Columbia
6- MIT
7- Duke
8- U Penn
9- Cal Tech
البته باید اول اقدام کنید برای قبول شدن و بعد اقدام به گرفتن کمک های مالی از دولت و بعدا اگر کمبود وجود داشت این دانشگاه به هر طریقی به دانشجویان قبول شده خود کمک خواهند کرد.
موفق باشید

1444-33

***

آقای مجید: سال آینده دو فرزند ما که دوقلو میباشند به دانشگاه خواهند رفت و همانطور که می دانید مخارج دانشگاه بسیار سرسام آور میباشد و این دو فرزند ما دانش آموزان بسیار خوبی هستند با نمرات بسیار عالی من وهمسرم می خواهیم بدانیم که اگر قرار باشد سالی 200 تا 250 هزار دلار شهریه برای یک لیسانس برای هر فرزندمان دردانشگاههای خصوصی پرداخت کنیم آیا این خرج بازده خوبی برای آنها خواهد داشت؟
با تشکر -از کالیفرنیا
خانم وآقای محترم: واقعا کسی مطمئن نیست که خرج زیاد یک لیسانس را میتوان با کارکردن ودرآمد خوب خیلی سریع جبران کرد ولی مطمئناً دانشگاههای معروف و در رتبه خوب دراین امر ارجحیت دارند. از وب سایت و نشریه خوب World News در همین مورد گزارشی داده شده است.
15 دانشگاه که بازده درآمد بهتری دارند
1- Cooper Union
2-Mit
3- Harvey Mud College
4- Stanford
5- Princeton
6- Cal Tech
7-Harvard
8- Yale
9- Dartmouth
10- Williams College
11- Brown
12- Rice
13- Columbia
14- Babson College
15- Vanderbilt

1444-34

***

آقای مجید: با اتفاقاتی که در چند سال گذشته برای شرکت های هواپیمایی افتاده است من وهمسرم ازمسافرت با هواپیما می ترسیم ولی شنیدیم که شما درمورد شرکت های هواپیمایی که سابقه بهتری در امن بودن دارند صحبت کردید آیا لیستی در مورد مطمئن ترین و امن ترین شرکت هواپیمایی دردنیا وجود دارد؟
با تشکر- ازکالیفرنیا
خانم و آقای محترم: هرسال هزاران نفر در سراسر دنیا از طریق تصادفات اتومبیل فوت می کنند و احتمالا خبر آنها را نمی شنوید ولی خبرهای سقوط هواپیما همیشه یک خبر همه گیربوده است ولی هنوز هواپیما یکی از مطمئن ترین وسیله های مسافرت می باشد.
اخیرا بعد از سقوط هواپیمای شرکت تایوانی که در یک رودخانه سقوط کرد شبکه CNN لیستی در مورد امن ترین شرکت های هواپیمایی انتشارداد.
«امن ترین شرکت های هواپیمایی در دنیا»
1- Quanta’s Air
2- Air New Zealand
3- British Air
4- Cathay Pacific
5- Emirates Air
6- Etihad Air
7-Eva Air
8- Finn air
9- Lufthansa
10- Singapore Air
سفر بخیر

1444-35

1444-36