1446-30

آقای مجید: من وهمسرم برسر جوایز اسکار و اینکه آنها چگونه درآخر انتخاب می شوند اختلاف داریم او معتقد است که اصلا رأی گیری وجود ندارد و پارتی بازی است و همه از قبل انتخاب شده اند ولی من مخالف صحبت های او هستم، لطفا اختلاف را حل کنید.
فریده – از لوس آنجلس
خانم فریده: من با شما موافق و هم عقیده هستم، برندگان جوایز از روی رأی 6000 هزار عضو آکادمی اسکار انتخاب میشوند یا بوسیله رأی های کتبی و یا رأی های کامپیوتری که حق انتخاب با آنهاست و نوع رأی دادن و جمع آوری و انتخاب در یک فورمول بسیار پیچیده قرار دارد.
و کسانی که به عنوان اعضای رسمی آکادمی اسکار انتخاب میشوند باید در صنعت فیلم و سینما مشغول باشند و باید از طرف 2 عضو دیگر توصیه شوند و یک بار در سال رای گیری میشود.
انتخاب اعضای جدید هر سال یک بار و در ماه بهار انجام می شود و تا 19 ماه مارچ 2015 وقت دارند که اقدام کنند.
امیدوارم در رفع اختلاف شما کمک کند.
موفق باشید

1446-31

***

آقای مجید: پسر ما لیسانس خود را یک سال پیش گرفته است ومنتظر جواب قبولی و مالی از دانشکده های حقوق میباشد. ما می دانیم مخارج تحصیل در رشته حقوق بسیار گران است. شما چه پیشنهادی به ما می کنید؟
با تشکر – اورنج کانتی- کالیفرنیا
با شما موافق هستم که مخارج دانشکده های حقوق چه خصوصی و چه دولتی بسیار زیاد میباشد و دانشجویان فارغ التحصیل با بدهکاری های بسیار زیاد روبرو خواهند شد که تا سالها آنها را دنبال خواهد کرد.
به نظر من بعد از دریافت پیشنهادهای مالی از طرف دانشکده های حقوق عاقلانه تصمیم بگیرید و مخارج را پائین نگه دارید و دانشکده های حقوق محل زندگی شما در ایالت خودتان می تواند ارزان تر باشد تا دانشکده های دولتی.
در آخر که باید وارد بازار کار شوند بسیار مشکل هم میباشد ضمن این که مسئولیت های یک وکیل جوان در یک شرکت بزرگ می تواند بسیار زیاد باشد. فراموش نکنید که نزدیک به 40 هزار وکیل جدید به بازار کار سال گذشته اضافه شد و حقوق های شروع به کار هم زیاد نیست و می تواند حدود 50 تا 65 هزار دلار در سال باشد.
درهرحال موفق باشید و تصمیم خوب بگیرید.

1446-32

***

آقای مجید: برای مسافرت های یک هفته ای به جزایر کارائیب و یا مکزیک چه نوع برنامه ریزی مناسب میباشد؟ از نظر هتل- هواپیما- اتومبیل وخورد وخوراک.
با کمال تشکر- کالیفرنیا
بسیاری از ریزورت ها در جزایر مختلف مورد نظر شما دارای بسته های مسافرتی All Inclusive هستند که می تواند از طرف سایت خریداری این بسته ها، بلیط هواپیما و کرایه اتومبیل هم به آن اضافه شود و یا خودتان بلیط هواپیما را جداگانه بخرید.
البته بسته های بالا را من توصیه میکنم که شامل بردن شما از فرودگاه و برگشت و هتل و تمام خورد و خوراک و آشامیدنی های الکلی وغیر الکلی میباشد.
ولی شما می توانید هتل- هواپیما- اتومبیل را در یک بسته دریافت کنید که خودتان مسئول غذا باشید که این نوع بسته ها برای جزایر هاوائی مناسبتر است.
موفق باشید

1446-34

***

آقای مجید: من تازه حدود 6 ماه است که به امریکا مهاجرت کرده ام و 30 ساله میباشم ومشغول به کار هم شده ام ولی از نظر کردیت چگونه خود را باید قوی کنم؟
باتشکر- از لوس آنجلس
به امریکا خوش آمدید و خوشحال هستم که مشغول به کار هم هستید، همانطور که خودتان هم میدانید داشتن یک کردیت و یا اعتبار خوب در امریکا بسیار مهم میباشد و برای خرید خانه و اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد.
اصولا شما سعی کنید که صورت حساب های خود را به موقع بدهید و دیر نکنید و اگر کردیت کارت ندارید که بسیار مهم است که داشته باشید در پرداخت ماهیانه آنها دیر نکنید و اگر هیچگونه کردیت ندارید به کارت هایی مانند شرکت های بنزین اتومبیل و فروشگاه های زنجیره ای خرید لباس و با بانک خود در مورد گرفتن کردیت کارت صحبت کنید و خریدهای شما با کردیت کارتها و پرداخت به موقع و پرداخت کل صورتحساب کردیت کارت شما به داشتن یک کردیت و اعتبار خوب به شما کمک میکند.

موفق باشید

1446-33

1446-35