1447-31

آقای مجید: من وهمسرم صاحب یک دختر وپسر کلاس 7 و 8 هستیم که بسیار ورزشکارند و مطمئن هستیم که در دبیرستان در رشته ورزشی فوتبال یعنی Soccer موفق خواهند بود. ما در مورد بورس های ورزشی شنیده ایم ولی آیا چگونه میشود آنها را بدست آورد و چه راههایی را ما باید طی بکنیم، لطفا اگر امکان دارد کمی توضیح بدهید.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم وآقای محترم: درست حدس زدید، بورس های ورزشی هرساله به هزاران دانشجوی ورزشکار داده میشود و اکثر آنها برای 4 یا 5 سال میباشد.
البته دریافت بورسیه شرایط مهمی دارد واول باید یک دانش آموز دبیرستان نمرات و معدل خوبی برای ورود به آن دانشگاه ها داشته باشد و امتحانات مختلف مانند SAT را به خوبی بگذراند.
سازمان NCAA که فدراسیون ورزشی دانشگاه ها میباشد بر روی بورس های ورزشی ونوع انتخاب دانش آموزان ورزشکار از طرف دانشگاه ها نظارت میکند وقوانین مشکلی دارند درهرحال فرزندان شما در دبیرستان باید در تیم اول دبیرستان بازیکن ثابت باشند و فوتبال دبیرستان آنها هم دررده خوبی قرار داشته باشد وهر ساله به مسابقات پلی آف برسند تا مورد توجه مربیان دانشگاهی قرار بگیرند، البته فقط بازی در دبیرستان کافی نیست و بهتر است آنها در یک تیم کلاب خارج از دبیرستان هم بازی کنند. از مربی دبیرستان کمک بگیرید و خودتان هم می توانید با مربیان دانشگاهی در تماس باشید و به مقررات NCAA هم نگاهی بکنید.
موفق باشید

1447-32

***

آقای مجید: من وهمسرم یک تک فرزند پسر 12 ساله داریم و در لوس آنجلس زندگی میکنیم، او بزودی به دبیرستان خواهد رفت و دوران تین ایجری او آغاز می شود و ما ترس و دلهره زیادی داریم به نظر شما آیا دبیرستانهای دولتی قابل اعتماد هستند؟ و در چه مراحلی ما می توانیم به او کمک کنیم؟
با تشکر: یک پدر ومادر نگران
پدر و مادر عزیز: نگرانی و دلهره شما را درک می کنم ولی آن اندازه که شما نگران هستید فکر می کنم زیاده روی می باشد. امیدوارم که در منطقه ای که زندگی می کنید دبیرستان مناسبی داشته باشید البته دبیرستانهای دولتی تقریبا در یک حد میباشند و به فرزندان و پدر ومادران درعرض 4 سال دبیرستان راهنمایی و کمک می کنند.
ولی من در مقاله ای که مربوط به آموزش و پرورش بود در Yahoo Education خواندم که سرمقاله آن به این صورت بود:
«10 مورد که بهتر است قبل از
رسیدن به تین ایجری بدانید و عمل کنید»
1- مهربانی یک قدرت است نه ضعف.
2- بدن یک دختر به خود او تعلق دارد.
3- احساس خودت را بیان کن.
4-Cook, Clean, Do Your Laundry
5- تشکر و سپاس و نزاکت را فراموش نکن.
6- به همه اطمینان نکن.
7- اعتماد به نفس داشته باش.
8- همه حرفها را به همه نزن.
9- مواظب جوک ها و شوخی هایت باش.
10- هر روز یک چیز جدید یاد بگیر.
موفق باشید و نگران نباشید

1447-33

***

آقای مجید: لطفا درمورد مکان های دیدنی در ایالت کالیفرنیا که در روز جمعه در رادیو صحبت کردید در مجله جوانان بگویید که برای میهمانان خارج از امریکا و یا ایالات دیگر هم مناسب است؟
با تشکر: فرزانه از لوس آنجلس
خانم فرزانه: با تشکر از شما که به برنامه GMLA رادیو گوش می کنید.اتفاقا این مطلب را بیشتر برای شنوندگان و خوانندگان مجله جوانان در خارج از ایالت کالیفرنیا مناسب دیدم.
10 Places To Visit In California
1- Yosemite National Park
2- Golden Gate Bridge
3- Lake Tahoe
4- Big Bear
5- Disney Land
6- Death Valley
7- Venice Beach
8- General Sherman/ Giant Sequoia
9- Sea World
10- Redwood National Park
سفرخوش

1447-34

***

آقای مجید: دانشگاههای Ivy League چه و چگونه دانشگاههایی هستند، البته فرزندان ما به زمان دانشگاه رفتن نرسیده اند ولی من وهمسرم همیشه به فکر دانشگاه برای آنها هستیم.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: توصیه میشود از سنین کم با فرزندانتان در مورد دانشگاه صحبت کنید و اگر امکان دارد آنها را به تورهای دانشگاهی هم ببرید. دانشگاههای Ivy League که شامل 8 دانشگاه می باشند قدمت چند قرنی دارند و از بهترین و مشکل ترین دانشگاههای دنیا می باشند و درصد قبول دانشجوی آنها بسیار کم میباشد و داوطلب زیاد. این دانشگاهها به ترتیب رتبه از نظر سایت های مختلف به این ترتیب میباشند.
1- Harvard University
2-Princeton University
3- Yale University
4- Columbia University
5- University of Pennsylvania
6- Cornel University
7- Brown University
8- Dartmouth College
شهریه این دانشگاهها با خرج و دیگر مسائل آن به حدود 60 هزار دلار در سال میرسد و دانش آموزان دبیرستانی باید خود را از کلاس 9 آماده ورود به این دانشگاهها بکنند.
موفق باشید

1447-36