1455-28

آقای مجید: دخترما از دانشگاه UCLA جواب منفی گرفته است و قبول نشده است آیا راهی برای اعتراض وجود دارد؟ لطفا جواب ما را بدهید زیرا وقت کمی داریم.
با تشکر: فرزانه از لوس آنجلس
خانم فرزانه: امیدوارم دخترتان جواب قبولی از دانشگاه دیگری را گرفته باشد و تا اول ماه می بیشتر وقت جواب مثبت به یک دانشگاه که پذیرفته شده اید را ندارید.
توصیه میکنم کمی در این مورد فکر کنید و دانشگاه قبول شده را انتخاب کنید چون امکان تجدید نظر ویا همان Appeal وجود دارد ولی اثبات و پذیرفته شدن آن بسیار سخت است. در هرحال میتوانید به تصمیم دانشگاه اعتراض و یا فرم Appeal را بفرستید، البته با دلایل محکم و قوی.
در این نامه درخواست دوباره یا Appeal باید مطالبی و اطلاعاتی باشد که در درخواست نامه اولیه نبوده باشد. و در نهایت اگر دخترتان حتما می خواهد به دانشگاه UCLA وارد شود می تواند بمدت 2 سال به یک کالج 2 ساله برود و با 60 واحد خود را به دانشگاه UCLA منتقل کند که البته باید به همان طریق اقدام کند و در لیست اقدام شوندگان قرار گیرد وهیچ گارانتی برای قبول شدن از این طریق هم نیست.
موفق باشید

1455-29

***

آقای مجید: پسر ما امسال یعنی در سال 2015 از دانشگاه فارغ التحصیل خواهد شد و نگران پیدا کردن کار است، البته او لیسانس خود را امسال در رشته تحصیلی Business خواهد گرفت. آینده کار را برای فارغ التحصیلان امسال چگونه می بینید؟
با تشکر: زهرا از کالیفرنیا
خانم زهرا: به نظر می آید که پسر شما رشته خوبی را به پایان می برد و توصیه میکنم اگر امکان دارد برای ادامه تحصیل در رشته MBA اقدام کند و فوق لیسانس خود را در مدیریت بازرگانی بگیرد.
درهرحال اخیرا از سایت معتبر
Forbes.com به این مسئله اشاره شده است که شرکت ها چه فارغ التحصیلانی را استخدام می کنند.
«رشته های تحصیلی دانشگاهی که برای استخدام در سال 2015 در اولویت هستند»
1- Engineering
2- Business
3- Computer Sciences
4- Accounting
5- Economics
6- Physical Sciences
7- Communications
8- Education
9- Agriculture
10-Health Sciences
موفق باشید

***

آقای مجید:مادرم گفت با شما تماس بگیرم که کمکم کنید! من یک پسر 24 ساله هستم و فارغ التحصیل رشته بیولوژی از دانشگاه UCLA و هرچه تلاش کردم که وارد دانشکده پزشکی در امریکا بشوم متاسفانه موفق نشدم. حالا به توصیه دوستی تصمیم دارم برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاههای جزایر کارائیب یا کربین بروم ولی پدر و مادرم زیاد موافق نیستند و نگران هستند، لطفا ما را کمک کنید تا تصمیم بهتری بگیریم.
با تشکر: دیوید از لوس آنجلس
دیوید عزیز: خوب راه کمی پردردسری را انتخاب کرده اید، اولا سعی کنید با لیسانس خود به شاخه های دیگری در رشته پزشکی وارد شوید حتما نباید که دکتر بشوید چون تلاش خود را کرده اید.
دوما اگر بخواهید به جزایر کارائیب بروید باید برای رشته پزشکی و زندگی در یک کشور بیگانه و در هوای متفاوت و خرج گران و برنامه های دیگر خود راآماده کنید.
کسانی که از این نوع دانشکده های پزشکی فارغ التحصیل می شوند در بیشتر مواقع با مشکل رزیدنسی Residency روبرو میشوند.
درهرحال برای اخذ تصمیم مناسب، یک از آن جزیره و دانشگاه وشرایط زندگی و تحصیل و خرج آن بازدید کنید و بعد تصمیم خود را بگیرید.
موفق باشید

1455-30

***

آقای مجید:من وهمسرم به 2 جشن عروسی دعوت داریم که یکی در نزدیکی خودمان و دیگری در یک ایالت دیگر می باشد و تصمیم داریم که به هر دو عروسی برویم من وهمسرم در مورد هدیه برای عروسی اختلاف داریم، البته ما مدت یکسال است که درامریکا هستیم و گفتیم که شاید صفحه شما در مجله جوانان بتواند به ما کمک کند.
با تشکر از یکی از ایالت های امریکا
خانم، آقای محترم: به امریکا خوش آمدید.
اخیرا در مقاله ای خرج میهمانان عروسی های مختلف را به طور میانگین حدود 750 دلار اعلام کرده بود به این منظور که خرج لباس و هدیه و مسافرت و دیگر خرج های میهمانان عروسی.
البته مردم در امریکا هدیه عروسی را به تعدادی که دعوت شده اید و محل و خرج عروسی تخمین و حساب میکنند.
ولی درحال برای دو نفر با توجه به بودجه شما و خرج آنها برای عروسی می شود حدس زد بین 100 تا 200 دلار هدیه کافی است. که البته درعرض سالیان گذشته بیشتر میهمانان پول نقد را به عنوان هدیه پرداخت میکنند که مناسب تر میباشد.
ولی اگر به یک مسافرت پرخرج برای عروسی میروید هم باید هدیه خود را بدهید وهم چنین خرج سفر، ولی اگر قرار بود 500تا 1000 دلار برای هدیه درعروسی آنها در شهر خود بدهید، حالا که به مسافرت برای عروسی در یک جزیره و یا در یک ایالت دیگر می روید، مقدار هدیه می تواند کمتر باشد.

درهرحال خوش بگذرد

1455-31

1455-32