1459-54

آقای مجید: من وهمسرم برای اولین بار میخواهیم با چند نفر از دوستانمان به یک مسافرت با کشتی برویم یعنی کروز و برای اولین بار است که این نوع مسافرت را تجربه می کنیم لطفا کمی ما را در مورد مسافرت با کشتی های بزرگ راهنمایی کنید.
با تشکر : مهری از لوس آنجلس
خانم مهری: فصل تابستان است و فصل مسافرت و البته مسافرت با کشتی های بزرگ کمی کار شما را از نظر برنامه ریزی راحت تر میکند اگر تا بحال باکشتی های بزرگ مسافرت نکرده اید توصیه میشود که بار اول را به سفرهای دریایی کوتاه مدت بروید تا متوجه بشوید که آیا این نوع مسافرت ها را دوست دارید یا نه.
شماکه در کالیفرنیا زندگی می کنید از کروزهای 3 روزه به مکزیک استفاده کنید که هم کوتاه و کم خرج میباشد.
اگر این مسئله برای شما مهم نیست با دوستان خود صحبت کنید ومسیر کروز را انتخاب کنید وکروزهای 7 روزه مناسب میباشد وکروزهای Mexican Riviera را توصیه می کنم و بعد از آن کمپانی کشتی وکروز مورد علاقه خود را انتخاب کنید با آژانس مسافرتی خود و یا روی اینترنت آنها را تهیه کنید. اگر به خارج از امریکا با کشتی مسافرت می کنید مطمئن باشید که پاسپورت شما آماده باشد.
البته کروزهایی هم در داخل امریکا وجود دارد که می توانید استفاده کنید اگرمشکل تکان کشتی(دریازدگی) ویا روی اقیانوس را دارید با دکتر خود صحبت کنید.
موفق باشید

1459-55

***

آقای مجید: من یک مرد 40 ساله هستم و بتازگی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه گرفته ام و درحال تهیه رزومه خود هستم ولی سئوال من از شما اینست که متقاضی بعد از مصاحبه، چه کارهائی باید انجام بدهد و دنبال نتایج مصاحبه خود باشد؟
با تشکر : مهدی از شمال کالیفرنیا
آقای مهدی: تبریک برای فارغ التحصیل شدن شما از دانشگاه. فراموش نکنید بعداز اتمام مصاحبه حتما خیلی مودبانه از مصاحبه گر سئوال کنید که تقریبا چه موقع آنها به شما درمورد مصاحبه جواب خواهند داد. ولی بعد از مصاحبه یک ایمیل برای آنها بفرستید وخطاب به مصاحبه کننده که البته من بطور خلاصه برای شما به زبان فارسی توضیح می دهم و شما آنرا به انگلیسی در ایمیل خود بنویسید. (اسم مصاحبه گر را بنویسید) Dear Interviewer از ملاقات با شما و این ملاقات لذت بردم و استفاده کردم و با تشکر از شما که وقت گذاشتید و با من مصاحبه کردید.
من خیلی خوشحال خواهم شد که اگر شما من را برای این شغل انتخاب کنید ویا دیگر موقعیت هائی که در شرکت شما وجود دارد.
خوشحالم از اینکه توانستم علاقه خود را به کاری که دوست دارم را به شما نشان بدهم وخوشحال هستم که از شما در موردکار وشرکت شما آموختم.
خیلی ممنون که اگر من را در نظر داشته باشید وامیدوارم از شما خبری داشته باشم.
با احترام: مهدی ….
ضمنا فراموش نکنید که تحقیقات خود را برای انجام مصاحبه و بعد از آنهم انجام بدهید.
موفق باشید

1459-56

***

آقای مجید: ما همیشه در آمارهای مختلف در مورد بهترین دانشگاههای امریکا می شنویم. خواهر من وهمسرش و دو فرزند 12 و 13 ساله تصمیم به مهاجرت به امریکا را دارند واز من سئوال کرده اند که بهترین دبیرستانهای امریکا در کجا می باشند.
ممنون می شوم که سئوال من را جواب بدهید.
با تشکر: فرزانه از کالیفرنیا
خانم فرزانه: مردم اصولا دبیرستانها را مانند دانشگاهها انتخاب نمی کنند و فرزندانشان به دبیرستان نزدیک منزل می روند و برای شما یک لیست جدید از Us News& World Report را درج می کنم و موفق باشید.

10 Best High Schools- 2015
1- Dallas Magnet School ,TX
2- Basis Scottsdale , Arizona
3- Thomas Jefferson High school, Virinia
4- Gwinnett School of Mathematics, Georgia
5- School of Science & Engineering Magnet, Texas
6- Carnegie Vanguard, Hoston. Texas
7- Academic Magnet High, South Carolina
8- University Hish School, Arizona
9- Lamar Academy,Texas
10- Gilbert Classical , Arizona

1459-57

***

آقای مجید: ما بتازگی به امریکا نقل مکان کرده ایم و 2 فرزندکلاس 8 و 9 داریم و در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنیم لطفا اگر امکان دارد بهترین دانشگاههای این ایالت را در صفحه خود در جوانان توضیح بدهید.
با تشکر: مرضیه از کالیفرنیا
خانم مرضیه: خوش آمدید به امریکا. ایالت کالیفرنیا یکی از پردانشگاه ترین ایالت های امریکاست و بالای 100 دانشگاه معتبر، چه خصوصی و چه دولتی در این ایالت وجود دارد. البته درمورد دانشگاههای 4ساله صحبت می کنم.
در این ایالت دانشگاههای خصوصی بسیار معتبر مانند Stanford و USC و LMV وجود دارند. دانشگاههای دولتی UC System که تعداد آنها 9 دانشگاه میباشد از بهترین ها میباشند.
این دانشگاهها عبارتنداز:
UCLA
UCI
UCR
UCR UC Berkeley
UC SB
UC Davis
UCSD
UCSB
UC Merced
و دانشگاههای ایالتی کالیفرنیاکه به Cal State معروف میباشد تعداد آنها 23 دانشگاه میباشد که برای آشنایی با آنها به سایت CSU.edu مراجعه کنید.

موفق باشید

1459-58