1460-14

آقای مجید: اگر یک خانواده 4 نفره از ایران با دو فرزند دبستانی و دبیرستانی تصمیم به مهاجرت به امریکا داشته باشند چه توصیه هایی برای آنها دارید؟
با تشکر از کالیفرنیا- مهری
خانم مهری: بطورعمومی می شود در این مورد صحبت کرد و برای همه تقریبا واضح میباشد ولی شرایط هر خانواده ای با دیگری فرق میکند ولی لطفا به نکات زیر هم توجه کنید که نظریه شخصی من میباشد.
«ده مورد برای مهاجرت به امریکا را رعایت کنید»
1- موقعیت قانونی مهاجرت شما .
2- آیا تمام خانواده با این مهاجرت موافق هستند یا نه.
3- برنامه ای برای کار و یا ایجاد یک شغل دارید؟
4- بودجه مالی برای زندگی 2 سال بدون کار کردن.
5- پل ها را پشت سر خود خراب نکنید.
6- پول کافی برای شروع یک کار شخصی.
7- اگر فرزندان دانش آموز دارید، محل زندگی مهم میباشد.
8- ابتدا چند هفته را بعنوان توریست امتحان کنید.
9- حقایق وآرزوها را مخلوط نکنید.
10- دانستن زبان انگلیسی بسیار مهم است.
موفق باشید

1460-15

***

آقای مجید: شما در برنامه رادیویی در مورد یک فستیوال زیتون و روغن زیتون در یک شهر در شمال کالیفرنیا صحبت کردید لطفا اگر امکان دارد محل و مشخصات آن را برای ما در مجله جوانان بگویید.
با تشکر: چند خانواده از لوس آنجلس
خانواده های عزیز: درعرض چند هفته گذشته بارها در مورد این شهر و فستیوال زیتون صحبت کردم و با کمال میل باز هم می گویم.
در 6 ماه جون امسال در شهری کوچک و زیبای Los Olivos یک فستیوال موزیک جاز (Jazz) و فستیوال زیتون انجام خواهد شد و همین طور با شراب های شرابکده های محلی هم آشنا میشوید و امتحان کردن زیتون و روغن زیتون و 30 آشپز محلی غذاهای مختلف را برای امتحان عرضه خواهند کرد. برای رفتن به این فستیوال کوچک و پرطرفدار که اسم آن Los Olivos میباشد از لوس آنجلس از طریق جاده و یا فری وی 101 و 152 می توانید خود را به این شهر برسانید و محل این شهر در Santa Yens Valley میباشد و در کنار این شهر می توانید سری به شهر Solvang هم بزنید.
سفرخوش

1460-16

***

آقای مجید: یکی از اقوام ما از ایران از من در مورد دانشگاه Mit برای ادامه تحصیل سئوال کرده است لطفا ما را راهنمایی کنید والبته او می تواند مجله جوانان را هم بر روی اینترنت ببیند.
با تشکر: وحید از کالیفرنیا
آقای وحید: خوشبختانه تمام اطلاعات در مورد دانشگاههای دنیا بر روی اینترنت آماده میباشد.
دانشگاه MIT (Massachusetts Institute of Technology) یک دانشگاه خصوصی است که در سال 1861 تاسیس شد. ویکی از مشکل ترین دانشگاهها برای پذیرش میباشد. شهریه و مخارج این دانشگاه در سال می تواند به 60 هزار دلار هم برسد. در سال گذشته 306/18 نفر برای این دانشگاه اقدام کردند و فقط 467/1 نفر یعنی کمتر از 10درصد موفق به قبولی شدند.
این دانشگاه بیشتر برای رشته هائی مانند علوم و مهندسی مهم میباشد و دارای استادان بیشماری است که جوایز نوبل را برده اند.
این دانشگاه در شهر Cambridge, Massachusetts قرار دارد و در مجاورت دانشگاه هاروارد و وب سایت آن www.mit.edu میباشد.
موفق باشید

1460-17

***

آقای مجید: من و همسرم و3فرزند 7 تا 16 ساله در ایالت تگزاس زندگی می کنیم. و بزودی به خاطر کار همسرم به ایالت کالیفرنیا نقل مکان خواهیم کرد. برای ما مسئله کار حل شده است ولی مسکن، مدرسه بچه ها و مسائل دیگر مانند انتخاب دکتر خانوادگی و دیگر مسائل مهم میباشد آیا می توانید کمی در این مورد در مجله جوانان توضیح بدهید؟
با تشکر: فرانک از تگزاس
خانم فرانک: خوشحال هستم که مسئله کار و شغل حل شده ولی مسئله مهم دیگر انتخاب محل زندگی شماست و این تصمیم مربوط به مدرسه بچه های شما هم میشود.
شما می توانید برای مدتی منزلی را اجاره کنید و بعد به خرید خانه فکر کنید و یا اینکه ابتدا مدرسه بچه ها را انتخاب کنید و سپس منزل خود را در آن حوالی وشهر بخرید.
از دوستان خود در این ایالت کمک بگیرید و از آنها برای انتخاب دکتر خانوادگی خود هم کمک بگیرید و مهم میباشد که دکتر شما و بیمارستان نزدیک محل زندگی شما باشد.
ضمنا با چند مسئول خرید منزل وعده ملاقات بگذارید و با آنها برای پیدا کردن خانه برای خرید و یا اجاره صحبت کنید.

موفق باشید

1460-18

1460-19