1644-12

1644-3

1644-4

1644-5

«هدی جراح» قهرمان تابوشكن و پيشتاز در رشته پرورش اندام شاخه بكيني ساكن امريكاست، و این دختر سختکوش ایرانی، تا آنجا رفته که بعنوان قهرمان سراسری در فلوریدا در سال 2016 برگزیده شده و همچنان درحال شکستن رکوردها و کسب پیروزیهای بزرگتر است.
«هدی» می گوید از یک خانواده متوسط سنتی و مذهبی جنوب شهر تهران می آیم، ولی خیلی زود همه آن زنجیرهای اسارت زن را، محدودیت های کشنده را شکستم، پا به دنیایی گذاشتم که شاید محکوم به زندان ابد بودم من از سال 2015 چهره منتخب کشوری در امریکا بودم، ولی موفقیت های خود را پنهان می کردم چون من برای دل خودم و هدف هایی که داشتم در میدان ورزش بودم، من اولا می خواستم سالم و پرانرژی باشم، بعد نشان بدهم که یک زن تنهای مستقل شرقی هستم که برای تابو شکنی آمده ام و اینکه درجامعه بزرگ امریکا می توانم بدرخشم و رقبا را یکی بعد از دیگری از میدان بدر کنم.
من برای رسیدن به این مرحله بیش از 20 سال بدن سازی کردم. بسیار کوشیدم، رعایت خورد و خوراک و شیوه سالم زندگی را کردم، می دانستم که اگر من بخواهم ناگهان قالب بشکنم و بقولی بزنم به سیم آخر، باید چیزی در چنته داشته باشم، باید در حد یک قهرمان باشم، باید سمبل زنی باشم که سنت ها و معیارهای امروز ایران را شکسته است.
من اعتراف می کنم درخانواده ای به دنیا آمدم و بزرگ شدم، که باورهای خشک مذهبی همه ریشه های آزادی یک دختر را سوزانده بود، دختر می بایستی در پوشش حجاب فرو برود، در تاریکی و سکوت بماند، باید همیشه مطیع و فرمانبردار باشد. زود شوهر کند و بعد هم کنیز شوهر باشد. من چنین روحیه ای نداشتم و به مرور از پیله خرافات و باورهای خشک در آمدم.
من در ابتدا با همه مرارت ها، ورزش های سخت، رژیم غذایی ویژه، با یک مربی بد، همچنان در پیله تازه ای از اسارت ماندم، چون مربی من ضد ایرانی بود، او اصرار داشت مرا تحقیر کند. من نگاه های سنگین و نه چندان دوستانه را در اطراف خود می دیدم و صدایم در نمی آمد و سرانجام یکروز گفتم این ضد انسانی بودن تو، در چهره ات کاملا هویداست. و شب که به خانه می آمدم تا ساعتها اشک می ریختم، تا مربی دیگری گرفتم، که متاسفانه از چاله به چاه افتادم، یادم هست او را به یک مهمانی بزرگ ایرانی سات لیک سیتی بردم که پر از ایرانیان موفق و ثروتمند بود، وقتی این عزیزان ایرانی با من عکس می گرفتند و مرا به آغوش می گرفتند، و از اینهمه استقبال و تشویق هموطنانم مربی ام تعجب کرده بود تا اینکه در مسابقه آخرم چهره واقعی او را شناختم و کار با اورا دیگر ادامه ندادم.

1644-6

1644-7

من کم کم این خط قرمز را شناختم، مربی و همکاران و اطرافیان درست و فهمیده برگزیدم. گاه من بخودم می گفتم تو یک دختر جنگجو و مبارز هستی، تو باید مقاومت کنی و بجنگی. بعد به خودم می گفتم این خدای من بود که مرا از تونل های تاریک گذراند و سرانجام مرا به اینجا رساند که روی صحنه های ورزش بعنوان یک ایرانی سرافراز بایستم و جایزه بگیرم و به احترام من مردها و زنها بپاخیزند.
من در چند مسابقه بزرگ و مهم شرکت کردم، ولی هنوز مسابقات بزرگ در سطح سراسری و جهانی در پیش دارم. جالب اینکه در اوج این فعالیت ها، من آذر ماه سال گذشته براي ديدن خانواده به ايران رفته بودم كه مأمورين از فرودگاه من رو تعقيب مي كردند و بعد دستگير شدم و بعد از چندين روز شكنجه روحی، به جرم مسابقه دادن به اسم ايران، دست زدن به پرچم جمهوري اسلامي بدون حجاب، تشويق زنان به ورزش و سركشي و به خطر انداختن اسلام و شريعت به بيش از بيست سال زندان محكوم شدم كه با قرار وثيقه سنگين موقت تا روز دادگاه آزاد شدم و بعد بلافاصله از كشور خارج شدم.
در دوره تازه زندگی خود، من بعنوان یک مربی، بسیاری را تعلیم میدهم که سالم زندگی کنند، ورزش را بخش مهم زندگی خود بدانند در فلوریدا شاگردان بسیاری دارم، در بزرگترین باشگاه های ورزشی فعالیت دارم. به شاگردان خود تمرکز فردی، فکری و زندگی هدفمند، سختکوشی را یاد می دهم به خانم ها می آموزم که از دنیای غیبت و بدگوئی و چارچوب های خشک مذهبی بیرون بیایند برنامه های تلویزیونی ام در «فارسی وان» بسیار گل کرده بود. الان دارم با شبکه «من و تو» حرف میزنم، من می خواهم با دختران و زنان درون ایران حرف بزنم، می خواهم بگویم، همراه با بدن خود، ذهن خود را هم پویا کنید و با ورزش و سلامتی جسم و روان خود را تکامل ببخشید.
مدتی یک نامزد داشتم که به دلیل عدم تفاهم و تفاوت های فرهنگی با خاطره تلخی از او جدا شدم.
اینک خود را به مرحله ای رساندم که در دو کانتری کلاب در جویترایلند فلوریدا کلاس دارم، مربی خصوصی چهره های معروف هستم، سهامدار هستم، در یک کمپانی بزرگ نقش سوپروایزری دارم، من به دنبال پول نيستم و از لحاظ جايگاه اجتماعي در شرايط مناسبي هستم. من به دنبال شكستن تابوها هستم تا دنیا بداند از دل یک خانواده سنتی و مذهبی هم یک زن سنت شکن، با اندیشه های نو بیرون می آید.
من بروی کانال تلگرام و اینستاگرام خود مرتب اطلاع رسانی می کنم، با صدها هزارایرانی و غیرایرانی در تماس هستم، از آنها گاه کامنت های مثبت و سازنده و دلگرم کننده می گیرم. درسال آینده خصوصا در آغاز سال 2020 من خبرهای داغی برای هموطنان علاقمندم دارم که از طریق سوشیال میدیا و مجله جوانان به اطلاع میرسانم.

1644-11

1644-9