1374-64

1374-65

• فیلم های مکزیکی پس از گذر از مرز کالیفرنیا و نمایش محدود در سینماها،معمولا به یک فروش خارق العاده دست نمی یابند،  مگر آنکه بتدریج از طریق تماشاگران ومنتقدان کشف بشوند و پس از دهان به دهان شدن، موفقیت تجارتی نیز پیدا کنند- و این امر در مورد1374-70 اکثر فیلم های خارجی مصداق دارد.
اما گاهی استثناء هایی نیز  وجود دارد. مثلا یکی دو فیلم از «جت لی»(متخصص هنرهای رزمی) که پس از نمایش در 1800 سینما در هفته ی اول، فروش بالایی پیدا کرد: فیلم «قهرمان» با 18 میلیون و فیلم «نترس» با10 میلیون دلار فروش.
اکنون فیلم بعدی در این ردیف یک فیلم مکزیکی است با عنوان «بدون دستورالعمل» (Instructions Not Included) که با نمایش محدودی در فقط 348 سینما، در هفته ی اول به فروش 7 میلیون و 800 هزار دلار دست یافت، و با توسعه ی سینماهای نمایش دهنده به 717 سالن، مجموع فروش به 20 میلیون دلار رسید- و همچنان ادامه دارد.
فیلم «بدون دستورالعمل» داستان ساده یی دارد که اما از گرمی خاصی برخوردار است. قهرمان داستان که مرد جوانی در خدمت خانمهای گوناگون بوده، پس از آنکه دوست دخترش، دختربچه ی محصول رابطه شان را روی دست او می گذارد و ترکش می کند، ناچار میشود مسیر زندگی اش را تغییر دهد، و برای تامین زندگی خودش و دخترش،  به عنوان هنرپیشه ی بدل برای صحنه های خطرناک به کار سینما روی آورد.
«پل پرس برگر» مدیر موسسه ی «پانتلیون» تهیه کننده ی فیلم می گوید: ما می دانستیم که یک فیلم استثنایی در دست داریم، اما حداکثر انتظارمان در حدود 10 میلیون دلار فروش بود. اما هفته ی اول نمایش فیلم، همه ی حساب ها را تغییر داد.
به گفته ی پرس برگر یک عامل اصلی دیگر این است که 17درصد از جمعیت امریکا را «اسپانیش»ها تشکیل می دهند، که این عده 25درصد از فروش کل همه ی فیلم ها را باعث میشوند. بعلاوه وجود هنرپیشه ی اصلی فیلم نیز عامل دیگری در این موفقیت است:«یوجنیو دربز» هنرپیشه ی محبوبی در مکزیک است که علاوه بر بازیگری از استعدادهای دیگری نیز برخوردار است: از جمله در نوشتن داستان این فیلم شرکت داشته و خودش فیلم را کارگردانی کرده است.
«دربز» که پیش از این در کنار «آدام سندلر» در فیلم «جک و جیل» در امریکا بازی کرده بود، می گوید: فکر اولیه ی داستان  فیلم مدت 10 سال با من بود، و پس از آنکه کاملا شکل گرفت، 12 سال دیگر طول کشید تا سرمایه ی لازم برای ساختن فیلم فراهم شود. عاقبت این فیلم با 5 میلیون و 500 هزار دلار به اتمام رسید و به نظر می رسد که پاداش همه ی آن زحمت ها اکنون داده شده است.
به علت آنکه این فیلم«درجه ی یک» شناخته شده، اکنون بسیاری از مجریان برنامه های تلویزیونی، از آن جمله«لری کینگ» و «جیمی فالون» به دنبال یوجنیو دربز هستند تا در برنامه ی آنان شرکت کند.
نقش دختربچه ی جذاب فیلم را« لورتو پرالتا» هنرپیشه ی خردسال با استعداد مکزیکی ایفا می کند.
• موفقیت فیلم «بدنام ها»(Rounders) در سال 1998 که موضوع آن درباره ی مسابقات پوکر حرفه یی بود، موجب شد که اکنون پس از 15 سال فیلم دیگری از دو نویسنده ی آن داستان ساخته شود و به روی پرده  بیاید.
قصه ی این فیلم که «دوان دوان» (Runner Runner)1374-71 نام دارد توسط براین کاپلمن و دیوید لوین نوشته شده و این بار درباره ی یک دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون است که تصمیم می گیرد شخصا به کوستاریکا برود تا علت باخت های خود را در پوکر از طریق کامپیوتر(On Line) دریابد. اما این کار درواقع او را به وسط تله یی می برد که مرد سابقه داری، امپراتوری تبهکاری خود را براساس آن بنیاد گذاشته است.
نقش جوان فارغ التحصیل پرینستون را «جاستین تیمبرلیک» و نقش مرد سابقه دار را «بن افلک» بازی می کنند- که هر دو هنرپیشه ، نقش های جنایی و حادثه یی را پیش از این در فیلم های دیگر نیز به عهده داشته اند.
نقش دختر فیلم را «جما آرترتون» ایفا می کند که او را در فیلم «پرنس پارس» و اخیرا در «هنسل و گرتل» دیده ایم.
این فیلم، سرشار از هیجان وحادثه است.

1374-66

• مجموعه ی تلویزیونی، «دو مرد و نصفی» (Two And A Half Men) وارد یازدهمین دوره نمایش خود می شود. این نمایش که در طول هشت سال اول به علت شخصیت «چارلی»، (با بازی – چارلی شین) هواداران بسیاری کسب کرده بود، پس از خروج چارلی شین از نمایش و آمدن اشتون کاچر بجای او، در عمل راه و رسم جداگانه ای نسبت به قبل پیدا کرد، و تعدادی از تماشاچیان خود را از دست داد.
اکنون در فصل1374-72 جدید، با فکر وابتکار جدیدی که از سوی نویسنده ها و تهیه کننده به کار گرفته شده، به نظر می رسد که این مجموعه در مسیر اوج  دیگری قدم بر می دارد:
فکر جدید، افزودن یک شخصیت جدید در نمایش است که همانا دختر مفقوده ی چارلی باشد! درواقع با توجه به اینکه «انگوس جونز» ایفاگر نقش «جیک» که با رفتن به کالج  به این زودی ها به نمایش بر نخواهد گشت، انتخاب یک شخصیت جدید برای داستان کار درستی به نظر می رسد.
دختر چارلی با بازیگری«امبرتامبلین» نمایشگر دختری است که از هر نظر به پدرش شباهت دارد، با نمک و «Cool» است، اهل پارتی است، مشروبخوار است و مثل پدرش عاشق زن هاست!
در نتیجه با این مستاجر جدید در خانه ی ساحلی مالیبو و با خصوصیاتی که دارد، می توان انتظار داشت که پشت سرهم برخوردها و کشمکش های کمدی میان او و آلن (جان کرایمر) و والدن (اشتون کوچر) به وجود خواهد آمد که تماشاگر علاقمند به این نوع کمدی از آن لذت خواهد برد.

1374-67

• از «لی چایلد» نویسنده ی کتاب های «جک ریچر» کتاب جدیدی با عنوان «هرگز به عقب بر نگرد«Never Go Back» انتشار یافته است.
«جک ریچر» که1374-73 به خاطر فیلمی به همین عنوان با شرکت «تام کروز» شهرت پیداکرد، قهرمان 18 کتاب از این نویسنده است ، که هنوز  خواننده را به دنبال خود می کشاند، این بار در کتاب جدید، جک ریچر بدون آنکه فکر دیگری در سر داشته باشد، به واشینگتن دی سی می رود فقط برای آنکه یک خانم را برای شام به رستوران ببرد. اما همین اتفاق ساده به یک تعقیب سراسری تبهکاران در کشور می انجامد!
کتابهای جک ریچر به سبکی امروزی تر، یادآور کتاب های پلیسی دهه ی 60 هستند.

1374-68

• «سارا میشل گلار» که با شرکت در مجموعه «بافی» به شهرت رسید، و «رابین ویلیامز» هنرپیشه ی توانای سینما در نقش پدر و دختر در یک مجموعه ی تلویزیونی موسوم به «دیوانه ها» در برابر هم بازی می کنند.
یک گفت وگوی کوتاه میان یک خبرنگار و این دوهنرپیشه اشاره هایی به همین مجموعه است…
خبرنگار: سارا، آیا هرگز پیش از این درباره ی رابین ویلیامز، پیشداوری و عقیده یی داشته اید؟
سارا: همسر یکی از دوستان نزدیک او در طول سالها ازنزدیکترین دوستان من بوده است. وقتی من فیلمنامه را خواندم به دوستم زنگ زدم و گفتم: معمولا من این کار را نمی کنم ولی می خواستم بگویم اگر با رابین صحبت کردید به او بگوئید که من از هواداران سرسخت او هستم،وحتی خواندن این فیلمنامه را یکنوع1374-74 افتخار می دانم،چه رسد به اینکه با او همبازی شوم.
خبرنگار: رابین، آیا هرگز شما مجموعه ی «بافی» را دیده اید؟
رابین: نه، هرگز (خطاب به سارا) یک قسمت از آنرا بفرست فوری ببینم!
سارا: قسمت جشن فارغ التحصیلی را برایتان می فرستم.
رابین: مگر در آن قسمت شما آواز خوانده اید؟!
سارا: نه، چه آوازی؟! ولی این قسمت خیلی احساس برانگیز است.
خبرنگار: رابین، شما به صورت زنده و دربرابر تماشاچی برنامه ی «مورک و میندی» را اجرا کرده اید. اما در مجموعه ی «دیوانه ها» و در برابر دوربین، آیا فکر می کنید کار سخت تری است یا احساس آزادی بیشتری دارید؟
رابین: خیلی1374-75 راحت تر است. در آن نمایش، ما تماشاچی «دیوانه» زیاد داشتیم. اما در این یکی قرار است خودمان «دیوانه» باشیم، که در نتیجه در انتخاب و اجرای نکته ها آزادتر هستیم!
سارا: (خطاب به رابین) برای اجرای نقش مادر، من «پم داوبر» (ایفا کننده ی نقش میندی از آن نمایش) را پیشنهاد دادم.
رابین: اگر او برگردد، من چه گریه یی خواهم کرد!
خبرنگار : (خطاب به رابین) در طول نمایش این مجموعه، باز هم از Tweet  استفاده خواهم کرد؟
رابین: بله. و طولانی ترین این سخن پراکنی ها بعد از نمایش فیلم «خانم دات فایر» بودکه در صحنه یی از آن، لباس زنانه ی تن من روی دست لباس کیم کارداشیان زده بود!
خبرنگار:کدام یکی؟
سارا: لباس گلدار(خطاب به رابین) ولی لباس شما از لباس کیم جالب تر بود!
رابین : بله- برای اینکه گل بیشتری داشت!
… این گفت وگوی کوتاه بیش از هر چیز نمایشگر کمدی خاص رابین ویلیامز است. در این بازگشت به تلویزیون و جلوی دوربین پس از زمانی طولانی، وی نقش مدیر یک موسسه ی موفق آگهی های تبلیغاتی را به عهده دارد و سارا میشل گلار در نقش دختر او، هراس آنرا داردکه افکار و نظرهای پدرش در پیاده کردن تبلیغات، از خط خارج شود.

1374-69

•«تام هنکز» با کانال تلویزیونی CNN قراردادی برای ساختن یک مجموعه ی مستند در 10 قسمت درباره ی دهه ی 60 بسته است که بزودی تهیه ی آن شروع خواهد شد.
دهه ی 60 از نظرگاه بسیاری از نویسندگان و وقایع نگاران، از نظر هنری و فرهنگی و سیاسی دهه ی مهمی بوده و دگرگونی های بسیاری در آن زمینه ها به وجود آورده و به شدت در کل رفتار وکردار اجتماعی تاثیرگذار بوده است.
• سازمان جهانگردی استرالیا به تهیه کنندگان مجموعه ی  تلویزیونی «خانواده ی مدرن»(Modern Family) بلیت هواپیمای رفت و برگشت برای تمامی اعضای گروه فیلم را هدیه می کند، تا اگر توافق شد، قسمت هایی از این مجموعه در آن کشور ساخته شود.
• «کیت بلانشت» هنرپیشه ی انگلیسی وبرنده ی اسکار نیز تصمیم گرفت پشت دوربین قرار بگیرد و اولین فیلم خود را کارگردانی کند. این فیلم «شام»نام دارد، و از یک کتاب پرفروش اقتباس شده است.
• «تینافی» چهره ی آشنا و معروف «SNLشنبه شب1374-76 به صورت زنده» و «شماره ی 31 راکفلر پلازا» که خودش مادر است، در مورد بچه داری می گوید: « در این لحظه من خودم را در نقش یک دستمال سفره ی زنده حس می کنم که بچه ها صورت و دهانشان را با آن پاک می کنند!»
• خبر دادیم که مجموعه ی «24» در سال آینده 24ساعت دیگر ماجراهای ضد تروریستی را ادامه خواهد داد. آخرین خبر این است که در این نمایش جدید، «انیل کاپور» نقش یک مامور مخفی را بازی می کند و قسمت اصلی داستان درهند اتفاق می افتد. کاپور در آخرین قسمت از مجموعه ی «24» در نقش یک رئیس جمهور عرب ظاهر شده بود.