1369-78

• هر هفته در شهر، رخدادهای جدیدی وجود دارد.اما این رخدادها هم مثل هر چیز دیگری در زندگی، براساس اینکه چقدر مورد توجه باشد یا مورد بی اعتنایی قرار بگیرد، دارای بالا و پائین است. سعی براین است که به رخداده ها و خبرهای جالب بیشتر اهمیت بدهیم مگر آنکه فکر کنیم به بعضی از خبرهای دیگر بی التفاتی شده است. و در نتیجه خواهیم گفت چرا. به این رخداده ها و خبرها با تقسیم بندی های مختلف نگاه می کنیم، تقسیم بندی هایی که کار خواننده را آسانتر کند- به همان اندازه که کار خود ما را نیز ساده تر کرده باشد.

***

1369-79

• در مورد «ما خانواده ی میلر هستیم»      We are the Millers فیلم سرگرم کننده ی روی پرده دو نکته ی اساسی وجود دارد: جیسون سودیکیس که در طول سالها در برنامه ی تلویزیونی «شنبه شب، پخش زنده از نیویورک» نقش های مختلف کمدی انتقادی را بازی کرد، که معروفترین آنها تقلید صوری و صوتی میت رامنی و جو بایدن بود، و از این طریق شهرت و محبوبیت به دست آورد، پس از آنکه خودش1369-86 را از چارچوب برنامه بیرون کشید و به ایفای نقش های سینمایی پرداخت، نشان داد که هنرپیشه ی قابلی است و می تواند گروه تماشاگران خودش را نیز به وجود آورد.
نکته ی دوم در این فیلم، نوع خاص کمدی جدیدی  در سینمای امریکاست که در چند ساله  ی اخیر ناظر آن بوده ایم. این کمدی جدید، در واقع مجموعه یی از کمدی موقعیت های غیر منتظره و خنده آور، به اضافه ی نوع کمدی های عاشقانه به سبک راک هودسن و دوریس دی، به اضافه ی شوخی های مخصوص کمدی های قدیمی امریکایی را شامل شده است که نتیجه نشان میدهد اکثر این نوع کمدی ها، فیلم موفقی ازکار در آمده اند. و جالب اینکه در خیلی از آنها هنرپیشه های دیگر «شنبه شب…» مثل تینافی ، کریستین ویگ و دیگران شرکت داشته اند.
از جمله خصوصیات دیگر این نوع کمدی های جدید، شوخی های «غیرمودبانه» و دشنام های روزمره ی امریکایی- البته در قالب کمدی- که بهرحال خنده آور است.
در این فیلم جنیفرانیستون نیز بازی دارد، که در این رشته بعد از1369-87 مجموعه ی تلویزیونی، دوستان، او نیز موقعیت خود را محکم ساخته است.
• از میان فیلم هایی که هرازچند گاهی از زیر سایه ی فیلم های پرخرج و با شکوه بدون جلب نظر و بی سرو صدا عبور می کنند، پیش می آید که بعضی از آن فیلم ها همچون اختر تابان نورافشانی می کنند و با جاذبه های مُهر یک استاد، نگاه علاقمندان را به سوی خود می کشانند.
از جمله ی این فیلم ها باید از فیلم «یاسمن آبی» Blue Jasmine یاد کرد که ساخته ی استادانه ی دیگری از وودی آلن است. این فیلم با وجود پخش محدود و نمایشی در تعدادی سینمای منتخب، معذلک فروش قابل توجهی به دست آورد.
بعد از فیلم «نیمه شب در پاریس» ساخته ی وودی آلن که از نظر همه ی علاقمندان ومنتقدان بهترین فیلم این هنرمند بشمار می آید، اینجور به نظر می رسد که وودی آلن با فیلم جدیدش برگ تازه یی رو کرده است، به این معنی که از هم اکنون این فیلم و هنرپیشه ی اول آن کیت بلانشت، در فهرست نامزدهای جایزه ی اسکار قرار گرفته اند. دراین فیلم الک بالدوین نیز بازی می کند.

1369-80

• یک نمایش هفت دقیقه ای در  Youtubeاز یک فیلم مستند تلویزیونی هلندی، به ناگاه یک پرونده ی قدیمی سینمایی را دوباره زنده کرد. این یادآوری درباره ی فیلمی است که جری لوئیس سازنده ی آن بود: در سال 1972 جری لوئیس1369-88 در آلمان فیلمی ساخت به نام «روزی که دلقک گریه کرد» که خودش بازیگر و کارگردان آن فیلم بود. در این فیلم جری لوئیس در نقش هلموت دورک، دلقک آلمانی ظاهر می شود که در زمان هیتلر وظیفه دارد بچه های اسیر در بازداشتگاه نازی ها را با ظاهر سازی و شوخی به اتاق های گاز بفرستد . زمان ساخته شدن این فیلم، 26 سال قبل از فیلم «زندگی زیباست» اثر روبرتو بنین یی است که با داستان مشابهی برنده ی جایزه ی اسکار شد.
اما فیلم جری لوئیس هرگز به روی پرده نیامد زیرا او این اجازه را  نداد، و هر دلیلی که پشت این قضیه هست، از این فیلم فقط یک نسخه ی نگاتیف وجود دارد که در صندوق امانات جری لوئیس قفل و زندانی شده است.

1369-81

• به عنوان یک تماشاگر حرفه یی تلویزیون و سینما توجه شما برای اولین بار در مجموعه ی تلویزیونی «دختران گیلمور» Gilmore Girls  به او جلب شد، خوشرو و مهربان و بخصوص با قدرت حضور در صحنه، با ایفای یکی از نقش های داستان، تاثیر شدید خود را در ذهن و یاد شما باقی گذاشت- تا چند سال بعد که دوباره با قدرت بیشتر به سینما و تلویزیون برگردد و به یک1369-89 هنرپیشه ی محبوب و پولساز تبدیل شود.
ملیسا مک کارتی که امروزه به عنوان یک هنرپیشه ی کمدی بیشتر شناخته شده، درواقع قادر است هر نوع نقشی را ایفا کند، و تماشاگر، همه نوع شخصیت از کمدی تا تراژدی تا درام را از او قبول دارد.
اضافه بر تماشای او در مجموعه ی تلویزیونی موجود« مایک و مال» فیلم های متعددی با شرکت او ساخته و نمایش داده شده از جمله فیلم «پذیرش» Admission در کنار تینافی و پل راد، که ملیسا نقش فراموش نشدنی کوتاهی برعهده دارد، و یا فیلم The Heat درکنار ساندرا بولاک ، و یا «دزد هویت» که در همه ی اینها او در نقش یک زن پرخاشگر و بد دهن ظاهر می شود، و جالب اینکه می گویند در زندگی واقعی هرگز کسی از او هیچ نوع حرف زشتی نشنیده است!

1369-82

• ونوس و سرینا ویلیامز1369-90 دو خواهر تنیس بازی که مدت های مدیدی ورزش تنیس را در حیطه ی قدرت خود نگه داشته بودند، بعلاوه دارای زندگی و سرنوشت قابل توجهی بودند که این همه در قالب یک فیلم مستند به وجه چشمگیری گردآوری شده و در قالب  DVD نیز به بازار آمده است. این فیلم برای علاقمندان به این ورزش و داستان های واقعی زندگی قابل توجه فراوان خواهد بود.اسم فیلم «ونوس و سرینا» ست.
• «عشق» به صورت یک ضربه ی روحی (اگر نه جسمانی)، هرگز بهتر از این در فیلم1369-91  Amourعرضه نشده است. رنج عاشق بودن و مکافات پایان کار را به بهترین شکلی مایکل هانکی با بازی هنرپیشه هایی  مثل ژان – لویی ترن تینیان و امانوئل ریوا (هنرپیشه های معروف دوران «موج نو» ی سینمای فرانسه) در قالب این فیلم زیبا و برنده ی جایزه نشان می دهد. از جمله فیلم های تکان دهنده ی این کارگردان از فیلم Funny Games باید نام برد. در فیلم«عشق» ایزابل هوپر هنرپیشه ی دیگر فرانسوی نیز بازی کرده است.

1369-83

• بازگشت «جک بائر» نشان دهنده ی آن است که کانال تلویزیون فاکس از موقعیت تجارتی مجموعه ی «24» نمی تواند صرفنظر کند. پس از هشت فصل موفقیت آمیز  و پر تماشاگر این مجموعه ی تلویزیونی و پس از 3 سال وقفه، جک بائر مامور خستگی ناپذیر داستان دوباره بر می گردد تا جلوی خرابکاری وطن فروشان و جنایتکاران را بگیرد.
مجموعه ی جدید با عنوان «24- یک روز دیگر هم زنده بمان» با شرکت کیفرساترلند در نقش جک بائر در ما ه می 2014 از تلویزیون پخش خواهد شد- و همچنان اساس داستان بر مبنای ساعت و زمان واقعی خواهد بود.

1369-84

• آنچه در آوریل سال 2009 در اقیانوس هند اتفاق افتاد، مثل برگردانی از داستان یک فیلم بود: یک گروه دزد دریایی از اهالی سومالی یک کشتی تجارتی را به تسخیر در آوردند و برای آزاد کردن سرنشینان کشتی، خواستار فدیه شدند، و نتیجه ی این کار به مداخله ی رزمناو امریکایی انجامید. درواقع از قرن نوزدهم به بعد جزء اولین بارهایی بود که دزدان دریایی دوباره وارد عمل می شدند. ودر مقابل آنها کاپیتن ریچارد فیلیپس قرار داشت.
در فیلمی که پل گرین گراس از این داستان واقعی ساخته، تام هنکز نقش کاپیتن فیلپپس را بازی می کند و در گفت وگویی با کاپیتن اصلی، این گفته را از قول او نقل می کند:«همه ی ما درواقع خیلی قوی تر از آنی هستیم که فکر می کنیم» و خیلی بیشتر از آنچه تصور می کنیم، می توانیم انجام دهیم. فقط باید موقعیت لازم پیش بیاید.»
تام هنکز که تا بحال دوباره برنده ی اسکار شده، از هم اکنون بخاطر این نقش اسمش در ردیف نامزدهای این جایزه قرار گرفته است. نقش چهار راهزن دریایی را چهار نفر که واقعا اهل سومالی هستند، ایفا می کنند.
این فیلم با نام «کاپیتن فیلیپس » در ماه اکتبر به روی پرده می آید.

1369-85

• جزء فیلم هایی که قبل از کریسمس1369-92 در ماه دسامبر به نمایش در خواهد آمد، باید از فیلم «زندگی مخفیانه ی والتر میتی» نام برد که مناسب حال و هوای آن دوران خواهد بود.
این فیلم که در اصل براساس یک داستان کوتاه از جیمزتربر، فانتزی نویس امریکایی تنظیم شده از موفقیت عظیمی برخوردار گردیده بود، همواره مورد توجه تهیه کنندگان و فیلمسازان قرار داشت، تا بالاخره «بن استیلر» وارد عمل شد و ساختن این فیلم را با کارگردانی و بازی خودش به مرحله ی عمل در آورد.
داستان فیلم ، سرگذشت یک آدم خجالتی است که زندگی یکنواخت خود را در عالم خیال، با ماجراها و حوادث شگفت انگیزی که خود او قهرمان آن است، رنگ و جلا می دهد.
در این فیلم کریستین ویگ و شان پن نیز بازی می کنند.