1711-69

1711-75

اردوگاه معلولین

1711-71

• کسانی که امکان حضوردر یک اردوگاه محلی موسوم به Crip Camp را پیدا کرده بودند، از آن به عنوان WoodStock یاد کرده اند، یک اردوگاه تابستانی برای نوجوانان معلول وزمین گیر، که توسط «هیپی»ها اداره می شد. اما این اردوگاه بعدها معنای مهمتری پیدا کرد، تولدگاه یک انقلاب.
فیلم Crip Camp فیلم مستند جدیدی که محصول Obama’s Higher Ground Production است و توسط Netflix به نمایش درآمد، تصویرگر جذاب وگیرایی از نوجوانان معلول و بر روی صندلی چرخداری است که درآغاز دهه ی 1970 و برخلاف فرهنگ عمومی جامعه، در یک اردوگاه نوساز با تلاش هیپی ها، مورد استقبال و خوشامد قرارگرفتند.
به تدریج که این نوجوانان بزرگتر می شدند، شروع به مبارزه برای به دست آوردن حقوق خود کردند. مدارج مختلف این فیلم نشان دهنده ی کوشش های نیروبخشی است که آغازگراین جنبش گردید. یک فیلم آگاهی دهنده و با ارزش.
اما این فعالیت های اجتماعی و سیاسی بی سابقه و مهم، آنطورکه باید، از سوی رسانه های جمعی مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفت، و عامه ی مردم از آن بی اطلاع باقی ماندند.
این فیلم از طریق Netflix قابل تماشاست.

1711-76

پایان خانوادگی!

1711-72

• مجموعه ی تلویزیونی Modern Family پس از یازده سال شامل 250 قسمت از نمایش، و پس از دریافت 32 جایزه ی Emmy (ازجمله پنج سال متمادی به عنوان بهترین مجموعه ی کمدی – که رکورد سریال Frasier را شکست) به پایان می رسد و این امر برای تهیه کنندگان و بازیگران آن رویداد دشواری است. بر این نکته، پس از پایان قسمت نهایی آن که به طول زمانی یک ساعت ساخته شد، همه ی آنان ادعان و اعتراف کردند.
«کریستوفرلوید» Christopher Loyd یکی از تهیه کنندگان مجموعه می گوید: این اتفاق به مثابه آن است که که در دوران کودکی، بهترین دوست شما نقل مکان کند و به شهر دیگری برود.
«تای بورل» Ty Burrell که در نقش یک پدر خونسرد در این مجموعه دو بار جایزه ی «امی» را دریافت داشت دراین باره می گوید: این اتفاق مثل یک شکنجه ی با شکوه است: مثل آن است که شما درآن واحد در عروسی و درعزا شرکت کرده یید!…
اما «استیون لویتان» مبتکر و آغازکننده ی این مجموعه عقیده دارد که: این خانواده در این پایان، با مسایل جدیدی رو در رو می شود، درست مثل یک آغازجدید… درست مثل هنگامی که فرزندان شما بزرگ شده اند و اکنون زمان خداحافظی فرارسیده است.
در قسمت نهایی، خانه ی «تای بورل» درنقش شوهر و «جولی بوئن» Julie Bowen در نقش همسر، به اندازه یی از فرزندان و نوه ها انباشته شده که آنها برای خواب و استراحت به اتومبیل Van خانوادگی پناه برده اند.
این قسمت بعلاوه شامل هدیه ی غیرمنتظره ی پدرخانواده (با بازی اونیل )Ed O’ Neal به پسرش (Jesse Tyler Fergusson) و دوست پسر او (Eric Stonestreet) ست. و به اضافه ی یک صحنه ی حمام شا شرکت Sofia Vergara و Rico Rodriguez
«لویتان» می افزاید: تغییر دیگردر این مجموعه درپایان، تعلق خاطروکنارآمدن پدر زن و داماد است که به مرحله ی جدیدی دست می یابد.
این مجموعه با شوخ طبعی و چشمک زدن های مجازی، سطح خنده را حتی در جدی ترین صحنه ها نیز حفظ کرده است.
به گفته ی کریستوفر لوید: ترکیبی از اندوه و حق شناسی شانه به شانه پیش می رود و این حس را که فیلمنامه نویسان همواره درنویسندگی خود حفظ کرده اند، متقابلا از سوی تمام بازیگران برای انتقال به تماشاگران نیز حفظ گردیده است. نکته ی اساسی دریافت این لحظه ی جادویی در زندگی این خانواده است که دریابند دیگرهیچ چیزمثل سابق نخواهد بود.
قسمت آخر این مجموعه دراوایل ماه آوریل نمایش داده خواهد شد.

قصه های دوقلوها

1711-73

• براساس داستان پرفروش I Know This Much is True اثر «والی لمب Wally Lamb که اولین بار درسال 1998 انتشاریافت، کانال HBO یک مجموعه ی تلویزیونی شش قسمتی را درماه آوریل به همین اسم به نمایش خواهد گذاشت.
این سریال گروهی هنرپیشه مطرح روز که نقش اول آن «مارک روفالو»Mark Ruffalo را بازی می کند در اختیار دارد. این بازیگر فیلم های Marvel این بار درنقش های دو برادر دو قلو در قلب این سرگذشت ادامه دار خانوادگی ظاهر می شود، درباره ی روابط میان «دومینیک» و برادر روان گسیخته اش «توماس» درطول چند دهه.
«درک سیان فرانس» فیلمنامه نویس و کارگردان این فیلم (و سازنده ی فیلم The Place Beyond The Pines ) بازی تسخیرکننده ی «روفالو» را دربرابر بازیگران پرقدرت دیگری قرارداده است، از آن جمله «رزی اودانل» Rosie O’Donnell در نقش مددکار اجتماعی «توماس» و نیز «آرچی پنجابی» Archie Panjabi از مجموعه ی The Good Wife در نقش روانشناس، و همچنین ملیسا لیو Melissa Leo برنده ی اسکار، درنقش مادردو قلوها.
• برخی از معروف ترین بازیگری هنرپیشگان درایفای نقش دوقلوها، در تلویزیون، ازاین قرار اند:
– «ایوان مک گرگور» Evan McGregorدرنقش «امیت» و «ری» در Fargo.
– «لیزا کودرو» Lisa Kudrow در نقش «فی بی» در Friends.
– «کریستوفر نایت» Christopher Knight در نقش «آرتور» و «پیت» در The Brady Bunch.

1711-77

شوخی های شخصی!

1711-74

• «سامانتا ایربای» Samantha Irby با هیکل درشت خود، یکی از شوخ ترین مقاله نویس های موجود – همچنان به استخراج مضحک ترین موارد پیش پا افتاده ی زندگی برای خنداندن دست می زند. این نکته در کتاب جدید او موسوم به Wow, No Thank You بیش از همیشه به چشم می خورد.
وی با جزئیات کامل به شرح نحوه ی زندگی اش – که از آن نفرت دارد- در مقاله های کوتاه کامپیوتری می پردازد، از آن جمله «بیدارشدن ازخواب به هنگام ظهر، نوشیدن دست کم نیم دوجین «کوکا» ی پرهیزانه در روز، و کوشش نومیدانه در راه عدم مصرف آنچه به قلیایی بودن مواد کمک می کند.
به همین دلیل وی می سراید:
I no longer have a pelvic floor, Jennifer Aniston.
I can not just be gulping down smart water with reckless abandon!
و می افزاید: زندگی درحد یک حفره، فقط به پوچی می گراید! از آن جمله عوارض روده ها ناشی از خوش خوراکی، نتیجه ی شبی را در رستوران های شهر گذراندن، دردسرهای نگهداشتن یک سگ درخانه، و نیز مصیبت های غذافروشی که نمی توان با کامپیوتر با آنجا برای تحویل غذا تماس گرفت و به ناچار باید با تلفن با آنها صحبت کرد!
«سامانتا» معتقد است که هرگزنتوانسته است به اندازه ی کافی موارد کوچک زندگی شخصی اش را مورد شوخی قرار دهد، که درنتیجه مصاحبت او را برای علاقمندانش مفرح تر می سازد.
به گفته ی «سامانتا» هر تجربه یی در زندگی اش، تجربه یی ناخوشایند است، معذلک او از چیزهای دیگری نیزوحشت دارد، مثل:
-«پدیکور»، که من نومیدانه به آن احتیاج دارم، اما وحشت من از رسیدگی به ناخن های پایم به آن اندازه است که می دانم این کار را نخواهم کرد!
– «دوستان جدید» که این امر اصلا درفکر من نبود تا چند سال قبل که خانه ام را تغییر دادم، و به سرعت دریافتم هنگامی که به خواروبارفروشی نزدیک خانه می روم، باید به صاحب مغازه بگویم شما شبیه تصویرهای قابل احترام تلویزیونی هستید!
– «بچه ها» که به نظرمن تمام بچه ها موجودات خائنی هستند! شما می توانید واقعا اوقات خوشایندی را با آنها بگذرانید تا لحظه یی که شروع به فریاد و گریه بکنند، در آن لحظه چشمان همه ی حاضران متوجه شما می شود به این معنی که: با این کودک چه کردید که صدایش درآمد؟!
* این کتاب درصد فهرست کتاب های پرفروش این ماه قرارگرفته و معنای اسم خانوادگی این نویسنده در زبان بومی، «گوشتالو» است!