1345-36

1345-33

هوشنگ توزیع این روزها درحال تمرین و به روی صحنه آوردن نمایش جدیدی است بنام «آچمز».
در این نمایش کمدی، علی پورتاش، شیلا وثوق و رکسانا رستگار، با هوشنگ توزیع همبازی خواهند بود.
پس از سالها این اولین باری است که هوشنگ توزیع و علی پورتاش، بر روی صحنه تاتر در مقابل هم قرار می گیرند و از هم اکنون میتوان حدس زد همکاری این دو بازیگر پر تجربه و با استعداد تئاتر، چه نتیجه درخشانی خواهد داشت.
دو بازیگر دیگر این نمایش، شیلا وثوق و رکسانا رستگار نیز هر دو از بازیگران خوب ومطرح تئاتر خارج از کشورهستند و این گروه چهارنفره درکنار هم، و به همراه طنز منحصر بفرد نوشته های هوشنگ توزیع، نوید یک نمایش دیدنی را در سال جدید میدهد.
«آچمز» در ماه می2013 بروی صحنه میرود و از هم اکنون برنامه گذاران تئاتر در امریکا، کانادا و اروپا سرگرم هماهنگی اجراهای این نمایش هستند.

1345-34

هوشنگ توزیع نویسنده و کارگردان «آچمز» درباره نمایش جدید خود چنین می گوید:
«آچمز، یک نمایش کمدی کمدی کمدی درباره مسائل غم انگیز زندگی است. زندگی و مرگ- عشق و خیانت- امید و رستگاری… دستمایه این کار جدید است. این نمایش برای من از بسیاری جهات تازگی دارد. یکی از ویژگی های «آچمز» در این است که تاریخ مصرف خاصی ندارد. حتی زمان و مکان در ان نقش زیادی بازی نمی کند گرچه قصه در لس آنجلس اتفاق می افتد اما می توانست در هر کجای دیگر دنیا هم باشد و یا در هر زمان دیگر. چهار شخصیت در زیر یک سقف، گرفتار اعمال و کردار خود و دیگران می شوند.
یکی دیگر ازویژگی های این نمایش کمدی این است که، شخصیت های آن بسیار واقعی هستند ونظیرشان در جامعه ما فراوان است. یعنی هر یک از تماشاگران می توانند خودشان را بر روی صحنه ببینند. میتوانند خودشان را بجای شخصیت های نمایش متصور شوند.
هوشنگ توزیع که در سال 1985 گروه تئاتر بازیگران 79 را در لس آنجلس پایه گذاشت و سپس با یاری «شهره آغداشلو» همسر هنرمندش، آنرا توسعه داد می گوید:
نوشتن «آچمز» دو سال تمام از وقت من را گرفت. « این چهاردهمین نمایش گروه ماست که به روی صحنه میرود و شاید، اولین نوشته من باشد که مسیری کاملا اجتماعی – فرهنگی، را دنبال می کند.
یک خانواده از هم گسسته ی آلوده به مظاهر بی ریشه ی اجتماعی، روابط دروغین، عرفان نمایشی، تعارفات تقلبی و شعارهای توخالی واعظین غیر متعظ!!! درواقع «آچمز» یک آینه ی بزرگ قدی است در مقابل هیکل اجتماعی جامعه ی ایرانی، بدون دخالت دست نویسنده!!!
در پایان این گفتگوی کوتاه،هوشنگ توزیع اضافه می کند:
من این نمایش را تقدیم میکنم به همه ی دوستداران واقعی تئاتر و دست اندرکاران جدی دنیای نمایش. و یادم نرود که بگویم بازیگرانی که مرا در این نمایش یاری میدهند، علی پورتاش- رکسانا رستگار و شیلا وثوق، پشت گرمی من در این کار هستند وتردید ندارم که قرار است بهترین بازی هایشان را ارایه دهند.

1345-35