1463-43

دکتر رامتین مسعودی با سابقه ای درخشان در جراحی های عروقی از جایگاه ویژه ای درجامعه پزشکان ایرانی کالیفرنیای جنوبی برخوردار است. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه UCLA و اتمام دوره کارورزی پزشکی در دانشگاه ایلینویز شیکاگو در دو رشته فوق تخصصی جوان سازی پوست و درمان بیماریهای وریدی ادامه تحصیل داد.
وی درحال حاضر دارای بورد فوق تخصصی فلبالوژی Phlebology وعضو جامعه تخصصی بیماریهای عروقی و لنفاوی امریکا American Board of Venus & Lymphatic Medicine می باشد. خدمات تخصصی دکتر مسعودی مدت هاست به ایرانیان مقیم کالیفرنیای جنوبی عرضه می شود ونام وی نه تنها به عنوان پزشکی حاذق مطرح گردیده بلکه روش های نوین درمانی اش تحول عظیمی در درمان بیماریهای وریدی ایجاد کرده است. از مهمترین خدمات پزشکی مطرح وی، درمان بیماری واریس با استفاده از تکنولوژی لیزر می باشد که در مراکز تخصصی درمانی وی و در محیطی آرام بخش و با استفاده از بهترین وآخرین روش های روز انجام می گیرد.
دکتر رامتین مسعودی مراکز جراحی آلونا Aluna Vein Center را در سال 2003 در لس آنجلس ودیگر نقاط مختلف در کالیفرنیای جنوبی بنا نهاد. درحال حاضر، وی با بیش از پانزده سال سابقه و ده ها هزار جراحی موفقیت آمیز در نقاط مختلف درکالیفرنیای جنوبی مانند بورلی هیلز، انسینو، ارواین و سن دیه گو آماده پذیرایی و مشاوره بیماران می باشد. در مصاحبه ای دکتر مسعودی به بیان حقایقی در مورد بیماریهای واریسی اشاره کرد.

• واریس چیست و چگونه ایجاد میشود؟
– واریس نوعی اتساع غیرعادی و پیچ خوردگی وریدهای سطحی است که دراثر تخریب دریچه های سیاهرگی و در نتیجه گردش خون غیرعادی در اندام ها ایجاد میشود. دریچه های وریدی سالم از بازگشت خون به سمت پائین براثر جاذبه زمین جلوگیری کرده و خون به راحتی از اندام ها به قلب باز می گردد. اگر این دریچه ها به خوبی بسته نشوند، خون به رگها فشار آورده و باعث برجسته شدن رگ های وریدی می شود و در نهایت به مرور زمان رگ ها قدرت ارتجاعی خود را از دست داده و کارکرد آنها مختل می شود.

• علائم بیماری واریس چیست؟
دکترمسعودی در مورد علائم بیماری واریس بیان کردند به طور معمول همه چیز از یک درد گنگ و خستگی در پا آغاز می شود، دردی که شاید خیلی از افراد آن را نادیده گرفته و منتظر می مانند تا روزی برطرف شود، غافل از اینکه یکی از سیاهرگهای پایشان روز به روز تورم بیشتری پیدا کرده و متسع تر می شود. بعد از آن به تدریج قسمتی از پایشان تغییر رنگ داده، خستگی، حساسیت پوستی و در نهایت زخم ایجاد می گردد. علاوه بر آن اگر خون به مدت طولانی در محل جمع گردد، می تواند باعث تورم رگ وایجاد لخته خون گردد که خود منجر به دردناک شدن اندام ها و یا ورود لخته خون به رگهای اصلی بدن شده و مشکلات حادتری مانند لخته خون در ریه ها را ایجاد نماید.
دکتر مسعودی اشاره کردند که درحالت کلی نمی توان هر تورم و یا درد پایی را به بیماری واریس نسبت داد. دلایل دیگری چون مشکلات قلبی، از دست دادن پروتئین توسط کلیه، آرتروز و رماتیسم و یا مشکلات لنفاوی در تورم و درد پا دخیل هستند. در نتیجه با پیدایش این علائم ابتدا نیاز به مشاوره و معاینه کامل توسط پزشک متخصص می باشد.

• مهمترین علت ایجاد واریس چیست؟
– دکتر مسعودی مهمترین علل ایجاد واریس را وراثت و تاریخچه فامیلی ابتلاء به این بیماری، ایستادن های طولانی مدت وعدم تحرک، بارداری، سن، چاقی و ازدیاد وزن و تغییرات هورمونی مانند مصرف قرصهای ضد بارداری دانستند. طبق آمارهای موجود حدود 40 درصد خانمها و 25 درصد آقایان به این بیماری مبتلا هستند. اطلاعات موجود نشان می دهد احتمال ابتلا بانوان به این بیماری بیشتر می باشد که به علت تاثیر هورمونهای زنانه به دیواره وریدها میباشد. همچنین با افزایش سن، از قابلیت ارتجاعی وریدها کاسته شده و مشکلات وارسی ایجاد و یا گسترده تر می گردد.

1463-45

• برای پیشگیری این بیماری چه باید کرد؟
– دکتر مسعودی موارد و اقدامات زیر را برای پیشگیری از واریس توصیه نمودند: ورزش های مناسب پا، اجتناب در ایستادن ونشستن های طولانی مدت، کنترل وزن و استفاده از لباس و کفش های مناسب. البته لازم به ذکر است که این اقدامات بیماری را درمان نخواهد کرد اما از بروز و پیشرفت آن جلوگیری می نماید. توصیه اساسی این است که در صورت مشاهده علائم واریسی، باید برای معاینه و دریافت مشاوره به پزشک متخصص بیماریهای وریدی مراجعه نمود.

• چگونه می توان بیماری واریس را درمان کرد؟
– رشد علم و تکنولوژی، استفاده از روشهای سنتی برای درمان واریس درحال کاهش است و درحال حاضر از روشهای نوینی استفاده می شود که نه تنها آسیب وارده را از بین می برد بلکه عوارض جانی کمتر دراین روشها مشاهده می گردد.
از پیشترفته ترین و بهترین این روش ها می توان به روش درمان جراحی با لیزر اشاره کرد. در این روش با استفاده از دستگاه اولتراسوند و با بی حسی موضعی لیزر فایبر وارد رگ مورد نظر گردیده و این رگ از خون تخلیه شده و بوسیله انرژی لیزر، جدار داخلی رگ سوزانده می شود. رگ سوزانده شدن با گذشت زمان به تدریج در بدن جذب گردیده وعلائم تورم و درد از بین می رود.
روش دیگر میکرو فلبکتومی Micro Phlebectomy نامیده می شود. دراین روش که برای از بین بردن رگ های برجسته و طنابی شکل واریس استفاده می شود، با بی حسی موضعی رگ آسیب دیده جدا و از بدن خارج می گردد.
روش سوم اسکروتراپی Sclerotherapy نام دارد. در این روش با کمک دستگاه اولتراسوند، دارویی به نام Sotradecol & Asclera وارد رگ شده واین دارو باعث سفت شدن و بسته شدن جداره داخلی رگ ها می گردد. تمامی این درمان های جدید در کلینیک های مجهز و پیشرفته دکتر رامتین مسعودی انجام می شود و بهتر است در صورت مشاهده علائم واریس به منظور مشاوره به این مرکز درمانی مراجعه شود. در کلینیک های درمانی دکتر مسعودی می توانید از مشاوره تخصصی برخوردار شده و با جمع آوری اطلاعات علمی و به روز جهت درمان بیماری وریدی خود تصمیم گیری نمائید.

• فواید درمان واریس با لیزر در چیست؟
– از مهمترین مزایای استفاده از تکنولوژی لیزر برای رفع بیماری های واریسی، امکان درمان سرپایی است که نیاز به بیهوشی ندارد. بیمار بعد از درمان با پای خود کلینیک را ترک می کند و می تواند به زندگی روزمره خود باز گردد. مدت زمان لیزردرمانی بسیار کوتاه و به مدت 30 دقیقه می باشد. از لحاظ زیبایی هم، برخلاف جراحی که نیاز به برشهای متعدد دارد، با این تکنیک تنها نیاز به برشی بسیار کوچک و بدون نیاز به بخیه می باشد. برای رسیدن به بهبودی کامل، بعد از جراحی لازم است از جورابهای واریس استفاده شود و همچنین انجام برخی تمرین های ورزشی می تواند به بهبود سریع تر آن کمک نماید.
استفاده از لیزر در درمان بیماریهای عروق وریدی، علم تازه ای است که از زمان پیدایش آن بیش از 15 سال نمی گذرد. دکتر رامتین مسعودی به عنوان اولین پزشک متخصص ایرانی در جراحی های فوق تخصص عروقی موفق گردید تا این روش نوین را به جامعه ایرانیان مقیم کالیفرنیای جنوبی عرضه نماید و به یک متخصص زبانزد تبدیل گردد. دکتر مسعودی از معدود پزشکانی است که کلیه خدمات فوق پیشرفته و تخصصی را جهت بیماریهای وریدی در کلینیک های درمانی خود فراهم آورده و می تواند بیماران را از بهترین خدمات درمانی برخوردار نماید.
آخرین توصیه دکتر مسعودی در پایان مصاحبه به تمامی مراجعان بالقوه این است که با مشاهده علائم واریس و تورم وریدهای اندام تحتانی برای مشاوره و معاینه در اسرع وقت مراجعه کرده تا از خطرات بزرگ و عوارض حاصله در تعلل در درمان بیماریهای وریدی خود جلوگیری نمائید.

***
برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره هر روزه می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمائید.

Beverly Hills: 310.855.7171
Encino: Alunaveincenters.com
Irvine: 855.4DR.VEIN
San Diego: 855.437.8346