JavananMix1296-23

ايلوش، اميرارسلان سينماي ايران
اوليس و ولكان سينماي ايتاليا
در تهران درگذشت

JavananMix1296-24

ايلوش بازيگر نامدار سينما،  هفته قبل در سن 81‌ سالگي در خانه خود در تهران،  براثر بيماري ريوي درگذشت.ايلوش كه سالها قهرمان زيبايي اندام ايران بود،  در سال 1330‌ با بازي در فيلم اميرارسلان وبيژن و منيژه حضور يافت و سپس  در  فيلم سينماسكوپ رنگي دندان افعي شركت نمود. JavananMix1296-25
ايلوش بعد به ايتاليا رفت وطي 26‌ سال در فيلم هاي قهرماني چون ولكان خداي جنگ،  علي بابا و چهل دزد،  هركول،  ماسيس، اوليس بازي كرد و به شهرت زيادي دست يافت. ايلوش بعد از سالها دوري به ايران رفت و در فيلم حسين كرد شبستري ظاهر شد.
ايلوش بعد از انقلاب سالها در امريكا زندگي مي‌كرد،  ولي عشق به زادگاهش او را به ايران كشاند، متاسفانه سينماي ايران، او  را آنچنان كه بايد بكار نگرفت،  ايلوش از بازي دوباره در فيلمها راضي نبود و بكلي دست از فعاليت كشيد‌.
در 6 ‌ماه مي‌2010‌،  سفير ايتاليا ، به مناسبت سالها خدمت ايلوش به سينماي ايتاليا و همچنين سابقه طلايي او در عرصه سينما،  نشان شواليه را به همراه  ديپلم افتخار از سوي رئيس جمهور ايتاليا به ايلوش در دفتر سفارت ايتاليا در ايران اهدا كرد، كه خود، انرژي تازهاي به اين بازيگر قديمي داد. ايلوش در طي ماههاي اخير بدليل بيماري ريوي در بيمارستان بستري شده بود و با مشكل تنفسي روبرو بود و سرانجام نيز در انتقال به خانهاش سه روز پيش درگذشت.
درگذشت ايلوش را به خانوادهاش، به جامعه هنري، و به دوستان  نازنيناش صميمانه تسليت مي‌گوئيم.
هفته آينده گزارش مفصلي درباره زندگي و آخرين مصاحبه‌ها و فعاليت هاي هنريش، در مجله جوانان از نظرتان مي‌گذرانيمJavananMix1296-26.

 

JavananMix1296-27