1688-53

اسدالله نیک‌نژاد نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «لاله» که پس از سال ها توقف چندی پیش از سر گرفته شد، شامگاه 19 مهر 98 فیلمبرداری آن را پایان داد.
خبرنگار ما در طی سالهای گذشته ماجرای این فیلم را دنبال میکرده و در نهایت اسی نیک نژاد موفق شد با تمام گرفتاریهای که برای او درست کرده بودند، فیلم خود را به پایان برساند. فیلم سینمایی لاله که برای اولین بار در ایران بزبان انگلیسی ساخته شده است، میشود گفت از پرجنجال ترین فیلمهای تاریخ چهل سال گذشته ایران میباشد. چندین بار جلو ساختن این فیلم گرفته شد، ماجرای این فیلم از زمانی بوجود آمد که اسی نیک نژاد بعد از سی سال به ایران میرود که پس از سریال موفقیت آمیزش در سال ۶۴ بار دیگر گام بزرگ دیگری را بدست بردارد، اسی نیک نژاد که در سینمای هالیوود موفق بوده و سالها در استودیوهای هالیوود کار میکرد، در سال ۲۰۰۸ به ایران میرود و از آن زمان تا امروز دست از کار نکشید و در مقابل تمام بی احترامی ها و موانع که برای او بوجود آوردند مقاومت کرد. در حالی که هیچ کس باور نداشت که فیلم سینمایی «لاله» یک روز به انجام برسد و در طول 8 سال گذشته از نزدیک ترین دوستان تا دورترین دشمنان باور به پایان رسیدن این پروژه در ذهن شان نبود ولی نیک نژاد یک روز بیکار نماند و حتی موضوع این فیلم ،برای حق خواهی تا دادگاههای لاهه پیش رفت و پس از 8 سال دوندگی، تلاش و مذاکره و 8 سال که از عمرش گذشت هرگز ناامید و خسته نشد. و هر روز مقابل هر مانعی تلاشش را چند برابر کرد‌ تا اینکه در اول مهر ماه فیلمبرداری فاز پایانی پروژه را آغاز کرد و 29 مهر ماه کار فیلمبرداری فیلم «لاله» درباره لاله صدیق قهرمان اتومبیل‌رانی زن ایرانی به انجام رسید.

1688-54

این پروژه همانطور که در دل روایت خود از امید و مبارزه می‌گوید برای خود اسی نیک نژاد هم هم یک ماراتن سخت بود ولی ناامید و خسته نشد، البته در این مدت وقت و انرژی زیادی از او گرفته شد و حتی شنیدیم که او برای تمام کردن این فیلم و برای مخارج ادامه مبارزه خود استودیوی خود را در شرمن اوکس فروخت تا فیلمش را تمام کند، مبارزه و پشتکار اسی نیک نژاد یکی از خصوصیات موفقیت او در این فیلم بوده، همان روزهایی که اسی نیک نژاد به آمریکا آمد، من از او پرسیدم در امریکا چه میخواهی بکنی؟، او با قاطعیت به من گفت ” من به آمریکا آمده ام که در هالیوود کار کنم” و درست پنج سال بعد از این گفتگو او در اولین سریال تلویزیونی ABC بعنوان کارگردان کار خود را در هالیوود شروع کرد. و خوب بخاطر دارم وقتی به ایران می رفت که فیلم سینمایی «لاله» را بسازد، باو گفتم در ایران فیلم ساختن مشکل است و او گفت:” ایران وطن من است و من برای نشان دادن چهره ای درست و نشان دادن تمدن سرزمینم به کسانی که میگویند و می نویسند ایرانی عقب مانده و تروریست است، این فیلم را می سازم و برای این هدف در مقابل هر مشکلی خواهم ایستاد”.  او هشت سال پیش بمن چنان گفت، در طول این هشت سال هر زمان او را می دیدم و می گفتم دیدی نمیشود در ایران این فیلم را تمام کنی، و چرا سرمایه و عمر خودت را هدر میدهی؟ او لبخند میزد و میگفت، ” ایستادن در مقابل بی عدالتی، قیمت ندارد‌” و حالا بعد از هشت سال می شنویم که او فیلمش را تمام کرده است‌. و براستی ایستادن در مقابل بی عدالتی هم تفکر میخواهد و هم توانایی، که اسی نیک نژاد در عمل بما ثابت کرده که او دارای هر دو خصوصیت میباشد.

1688-55

از آنجا که زبان فیلم به زبان انگلیسی است او باید هر روز سر تدوین فیلم باشد. گفته میشود یکی از جنجالی ترین فیلمهای سینمایی چهل سال گذشته فیلم سینمایی لاله میباشد که با توجه به این دانستنی ها میشود گفت یکی از پرفروش ترین فیلمهای اخیر خواهد بود،‌ البته اگر برای اسی نیک نژاد مشکل اکران بوجود نیاورند،
فیلم «لاله» به نویسندگی و کارگردانی اسی نیک نژاد درباره‌ لاله صدیق یکی از قهرمان‌های اتومبیلرانی زن ایران است. در این فیلم سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری، آزیتا حاجیان، لیلا اوتادی، میترا حجار، نیکی کریمی، همایون نژاد، محمد متوسلانی، محمد صادقی، امیرعلی دانایی، پیام اینالویی، ژوبین رهبر، محمود اردلان، نیکلاس گیلک، بهرام حیدری و … از جمله بازیگران هستند. مدیر تولید این پروژه عباس کبیری است. تورج منصوری فیلمبرداری این فیلم را هم برعهده دارد.
ساخت این فیلم در مرحله اول به تهیه‌کنندگی پروانه پرتو بود ولی پس از مشکلات پیش آمده و البته رفع مسایل فیلمبرداری 40 درصد باقی‌مانده به تهیه‌کنندگی تورج منصوری انجام شد.

1688-59

1688-57

1688-58