1496-13

1496-3

1496-4

شایسته ترین توصیف از شخصیت با شعور و مصمم و والای استاد طبخ آشپزی Penny Davidiy بنی دیویدی می توان ارایه داد، این است که این فرد نامدار تاکنون در برنامه های بی شمار شبکه غذایی شرکت نموده و مدیر اجرایی امور غذایی رستوران Pump بوده که با کاندیدای ریاست جمهوری بحث انگیز کنونی دانالد ترامپ نیز در دوره کارآموزی گفتگوی کوتاهی داشته است.
هنگامی که برای نخستین بار برای شرکت در برنامه تلویزیونی امور آشپزی از وی دعوت بعمل آمد، که دیویدی به مدت یک هفته، جهت کارآموزی و آمادگی با دونالد ترامپ همکاری می کرد. موضوع اصلی آن زمان برنامه تلویزیونی، «امریکائیان را مجددا بکار مشغول نمائیم» بود. در حقیقت همه هدف از آن برنامه، کمک و همیاری نمودن با افراد دلسرد و عاری از انگیزه بود تا بتوان آنان را به نیروی کاری جذب نمود.
دیویدی در مورد کارآموزی خویش با ترامپ چنین می گوید:
ترامپ به من گفت، هیچ فردی در امریکا بر این باور نیست که تو حتی برای پنج ثانیه بیکار باشی.
دیویدی در پنج سالگی همراه با پدر ومادرش، پس از ترک ایران به اسرائیل رفت. پدرش یک پزشک و مادرش یک بازرگان بسیار موفق بود.
در 1979، همراه خانواده اش در بورلی هیلز ساکن گردید. هنگامی که در دبیرستان بورلی هیلز تحصیل میکرد، نسبت به آشپزی کشش فراوانی داشت و از مادر بزرگ اش فنون آنرا فرا گرفت، ولی نمی دانست که این فن آشپزی حرفه آینده وی خواهد بود.
پنی قبل از آن که بصورت یک شخصیت برجسته فرهنگی در امور پخت و پز غذایی در آید، به مدت دوازده سال متخصص طب سوزنی بوده وبسیاری از چهره های مشهور را با موفقیت درمان نموده و بعنوان متخصص طب سوزنی ستاره ها معروف بود و اطلاعاتی که از داروهای سنتی داشت حتی به احساس وی جهت فن آشپزی کمک کرد.
دیویدی در مورد تخصص طب سوزنی خود چنین میگوید:
« به فن درمان، با بکارگیری دستانم وکاربرد انرژی خود توام با روحیه عشق می ورزیدم.» همزمان با تخصص درمانی خویش، رژیم غذایی بیماران خویش را نیز تجویز می نمود و تغذیه مناسب را برای سلامتی مورد توجه قرار میداد. وی فعالیت خویش را در امور غذایی در 2002 آغاز نمود و برای این منظور به Sunshine State رفت که پیتزا روستیکا را در میامی کشف نمود. وی در مورد سفر خویش چنین میگوید:
همانند هر خانم مجرد، می بایستی به سواحل جنوبی سفرنمایم. در خلال این سفر پیتزا روستیکا برایم بسیار لذیذ و دلچسب بود. این پیتزا همانند بستنی دارای 31 مزه است، لیکن مواد اضافه شده بر روی این پیتزا دارای طعم فوق العاده میباشد، در لس آنجلس چنین پیتزایی وجود ندارد. از اینرو تصمیم گرفتم که آنرا در لس آنجلس ارائه دهم.

1496-5

1496-6

1496-7

دیویدی سپس به نزد مدیر پیتزا فروشی Pino Piroso رفت که مدیر پیتزا فروشی وی را جدی نگرفت و به دیویدی گفت که خیلی جوان هستی. برو دنبال کارت…
لیکن دیویدی بیش از همیشه مصمم تر بود و چندین سفر به میامی نمود تا سرانجام موفق گردید امتیاز ویژه مجوز پیتزا روستیکا را برای منطقه بورلی هیلز و ساحل غربی دریافت نماید.
دیویدی نخستین رستوران پیتزای خویش را در بورلی درایو در مجاورت Creative Artists Agency-CAA افتتاح کرد. وی این مکان را از جورج مارسیانو از خانواده Guess اجاره نمود. و بزودی این رستوران مملو از چهره های سرشناس و مدیران آنان شد. موفقیت این رستوران زنجیره ای شگفتی فراوانی در دیویدی بوجود آورد .
وی در این باره چنین می گوید: تصور نمی کردم که این مکان با چنین استقبالی مواجه گردد. مارسیانو شرایط خوبی ارائه داد… مردم به مدت بیست دقیقه جهت یک برش پیتزا در صف انتظار می کشند و ما می بایستی واقعا دارای سرعت عمل باشیم.
پریس هیلتون یک مشتری دائمی پیتزا روستیکا بوده و دوستدار فراوان پیتزا نوتلا هم هست.
هیلتون گفته حتی در زندان کوتاه مدت خویش در 2007، به پیتزا روستیکا فکر میکرد و پس از آزادی از زندان نخستین چیزی که تمایل داشت برشی از پیتزای ساسیج از پیتزا روستیکا بود.
در 2008، دیویدی رستوران پیتزا روستیکا را که اکنون دارای 16 شعبه میباشد به فروش رساند. و با فروش آن درصدد شروع به کار دیگری شد.
«در آن زمان مشغله فراوانی داشتم… لیکن در صدد آن بودم که به امور معاملات ملکی بپردازم، ولی نمی توانستم هیچ فعالیتی هم نداشته باشم» البته، وی فعالیت اش را در زمینه امور معاملات ملکی آغاز نمود و در ساختن اماکن اداری موفق بود. لیکن با مسئولیت های فراوان مربوط هیئت مدیره که می بایستی با عجله خود را به منزل برساند و برای خانواده اش غذا بپزد، احساس دیگری جهت حرفه جدیدی در وی بوجود آمد.
دیویدی در این باره چنین می گوید:
همیشه تمایل داشتم که در تلویزیون ظاهر شوم، زیرا هیچ ایرانی و یا خاورمیانه ای در شبکه غذایی و آشپزی وجود نداشت.
هنگامی که وی در صدد پیدا کردن یک مدیر با استعداد برای هدف خویش بود، به او گفته شد که در آموزشگاه آشپزی شرکت نکند و هیچگونه اعتباری برای شبکه های تلویزیونی ندارد. ضمنا به وی خاطر نشان گردید که یک زن و ایرانی و یک یهودی هستید.
دیویدی می گوید، این اظهارات مرا مصمم تر کرد تا هرچه بیشتر تلاش کنم به هدف خویش نایل شوم سرانجام برای بخش هفتم شبکه آشپزی تلویزیونی آزمایشات لازم را گذرانید. از وی خواسته شد که غذایی را آشپزی و ارائه دهد. دیویدی، یک جوجه سرخ کرده با چاشنی زیره و زردچوبه را با خشکبار آماده نمود که داورهای حاضر در صحنه شیفته غذای وی شدند… لیکن او بیش از انتظار آنان عمل کرد که شگفتی همگان را برانگیخت.
دیویدی می گوید تنها نوع آشپزی نبود، بلکه بیش از آن برخورد و شخصیت من آنانرا تحت تاثیر قرار داد.
پس از نمایش رسمی ستاره آشپزی، تولید کنندگان به منزل وی رفته و کمد لباس های وی را بازدید نمودند. آنان وسایل تجملی، همانند کفش های پرادا و ساعت های گرانقیمت را انتخاب نموده و از من تقاضا نمودند که جواهرات فراوانی را بر خود بپوشانم، در چهارمین روز فیلمبرداری دریافتم که آنان می خواهند از من کلیشه یی همانند کارداشیان برای شبکه آشپزی تهیه نمایند، لیکن با آنان کنار آمدم با تصویری همانند کارداشیان، و با ادیتوری کاملا دقیق و جادویی هالیوودی، دیویدی بعنوان Villian نمایش به تصویر کشیده شد.
در ابتدا، پذیرش آن مشکل بود، لیکن آن تصویر خیالی من نیستم من میتوانم یک زن بازرگان جدی باشم، لیکن دوستان برجسته ای دارم و دوستی ها در دادوستدهاست، علیرغم شخصیت منفی وی در نمایشنامه، سرانجام در عرصه تلویزیونی که مورد علاقه اش بود قدم نهاد.

1496-8

1496-9

1496-10

دیویدی می گوید، این نمایش برایم کارساز بود زیرا پس از آن کارهای زیادی دارم که مردم آنها را بخاطر می آورند. دیویدی در نمایشنامه های تلویزیونی متعددی از قبیل Chopped All Stars شرکت نموده است. دیویدی تمامی این فعالیت ها را مایه افتخار میداند که بعنوان نماینده فرهنگ ایرانی در شبکه غذایی تلویزیونی ظاهر گردد «در ماورای افتخاری که بعنوان نخستین و تنها ایرانی در شبکه غذایی فعالیت می نمایم، هدفم این است که بدون آنکه به کسی بویژه فرهنگ و یا غذایی توهین نمایم، برنامه خویش را ارائه دهم. دست اندرکاران تلویزیونی می توانند به دلخواه خویش من را نمایش دهند، لیکن اگر نسبت به غذا بی احترامی کنند، با آنان مشکل خواهم داشت.»
دیویدی همچنین سرپرست اجرایی امور غذایی Pump Restaurant گردید. دیویدی در تغییر و تحول فهرست غذایی کمکهای شایانی نمود و در مدت شش ماه کارکنان آنرا آموزش داد تا از پس کارها بر بیایند.
دیویدی می گوید، هنگامی که Lisa Vanderpump از من تقاضا نمود که با وی در تهیه فهرست غذا و امور آشپزی همکاری نمایم، خیلی برایم مهیج بود. سپس دیویدی Lisa و همسرش Ken Vanderpump را بخاطر اصول اخلاقی و کاری مورد تمجید قرار داد.
دیویدی می گوید، این زوج پرکارترین افرادی هستند که دیده ام Lisa نمونه خانمی است که کاری را که قرار است خودش انجام دهد از شما انتظار ندارد آنرا انجام دهید… Lisa یک پدیده، یک فرد شگفت انگیز و در حقیقت مغز متفکر و چهره آن بیزنس است.

1496-11

دیویدی پیوسته سعی می کند که بطور ظریف و ملایم برخی از غذاهای ایرانی را در آن فهرست غذایی جای دهد مثلا دانه های انار را در Ahi Tuna Tarter مخلوط می کند و یا زردچوبه را در کچاپ و خرماهای خشک شده و زیره را برای Kales در سالاد رژیمی بکار می برد.
دیویدی میگوید، غذاهای خاورمیانه ای اکنون فوق العاده اند و درحال حاضر، مردم غذاهای مدیترانه ای را بیشتر صرف مینمایند. مثلا مشتری حُمس، کینوا و تبوله اند.
Bob Tuschman میگوید: دیویدی میتواند فاصله ها را از میان برداشته و سفیری میان فرهنگ ها باشد. دیویدی که دارای دو دختر میباشد، چهار سال پیش با یک امریکایی ازدواج نمود که مادرش اسرائیلی است و فرزندانش نیمه فرانسوی هستند. از اینروی تهیه غذا برای چنین خانواده ای برای دیویدی تا اندازه ای مشکل است.
دیویدی میگوید هنگامی که با یک چنین شوهر جالبی ازدواج کردم ناگزیر بودم از عهده غذاهای دلخواه آنها برآیم. در حقیقت ارضا نمودن غذایی پنج فرزند هشت تا 19 ساله مشکل میباشد. این شرایط دیویدی را به این اندیشه سوق داد تا بتواند مجموعه ای از غذاها را درسینی بزرگی گذاشته واز فرزندانش بخواهد غذاهای سبک و بهداشتی تر را صرف نمایند.
دیویدی از لحاظ فعالیت حرفه ای، پیوسته فعال است و برخی از فعالیت های حرفه ای وی، مدیر توسعه بازرگانی غذاهای ایالات متحده بوده که بعنوان مشاور در رستورانهای لس آنجلس از لحاظ فهرست غذایی و امور کارمندی، فعالیت می کند.
وی همچنین در پروژه های متعدد تلویزیونی، مانند My Ethnic Eats که با مشارکت Villa Group در فستیوال تهیه غذاو شراب در مکزیکو در ماه اپریل و غذاهای اقیانوسیه ای در ماه جولای برگزار میشود. وی همچنین در حال نگارش دو کتاب آشپزی مربوط به غذاهای مدیترانه ای میباشد.
گوگوش و بنیامین خوانندگان مورد علاقه وی میباشند. از غذاهای ایرانی قورمه سبزی، لوبیا سبز و جوجه کباب با لیموترش از غذاهای مورد توجه وی میباشد.
وی میگوید، می تواند در ارائه غذاهای مدیترانه ای پیشرو باشد و میخواهد غذاهای خاورمیانه ای را رونق دهد.

1496-12