1386-47

1386-53

کسانی که با کارنامه هنری آنا جانبازیان و طراحی های باله او آشنایی دارند، خوب می دانند  که “گوهرروح” کاری است  از دل  برخاسته و درنهایت دلنشین  و به همین جهت هم  از همین حالا روزشماری می کنند تا از نخستین تماشاگران دو اجرای این باله تئاترال و مولتی میدیایی که بخشی از عواید آن به انجمن سرطان آمریکا تعلق خواهد گرفت باشند.
باله تئاترال گوهر روح که  شنبه 18 ژانویه در نورتریج  و یکشنبه 26 ژانویه در گلندل با گروه رقصندگان آکادمی باله جانبازیان به اجرا گذاشته خواهد شد، شامل موسیقی زنده، اجراهای تئاتری، رقص و مولتی میدیاست و بنا برگفته آن هایی که در تمرین های آن شرکت داشته اند یکی از تاثیرگذارترین آثار رقص پردازی خانم جانبازیان در سال های اخیر به شمار می رود. اثری که یکی از مهم ترین شرایط بشری را با استفاده از رقص و موسیقی با انرژی بی پایان و مثبت به نمایش می گذارد.
خانم جانبازیان می گوید:«باله گوهرروح درواقع منعکس کننده عشق بی پایان انسان به زندگی و روح بزرگ بشری است که در بدترین شرایط هم به پویایی خود ادامه می دهد. من کوشیده ام تا از طریق رقص، چیدمان های تئاتری، روایتگری و موسیقی دایره عظیم توانمندی های بشری را به نمایش بگذارم و این گردهم آیی درحقیقت نوعی بیدار سازی انرژی شفا دهنده و دستیابی به نیروهای شفا بخش از طریق تماشای حرکات موزون است.»
باله گوهرروح، هرچند انعکاسی است ازتجربیات آنا جانبازیان که برادر خود آلبرت را سال گذشته بدلیل ابتلا به بیماری سرطان از دست داد، اما این نقش آفرینان اصلی این باله تئاترال هستند که در کنار جمع رقصندگان و بازیگران روی صحنه به طراحی های پرشور و حال آنا جانبازیان حیات می بخشند. آلبرتوسی اسپینوزا که نقش “آلبرت” را بر عهده دارد، الکس کرافورد سولیست و رقصنده با استعدادی که در نقش خود “آنا” ظاهر می شود و بالاخره روبینا وارطانیان یکی از قدیمی ترین اعضای گروه آکادمی باله جانبازیان که در دونقش دشوار و پیچیده “مادر” و “درد” ظاهر می شود. رقصندگانی که با  استفاده از حرکات موزون توانسته اند انعکاس دهنده درونی ترین احساسات انسانی در رابطه با وقایعی که روی صحنه جریان دارد باشند.

1386-52

آنا جانبازیان می گوید: “روبینا را انتخاب کردم چون او تنها کسی بود که با قدرت بازیگری که در او سراغ داشتم می توانست احساسش را با ظرافت و حقیقتی که لازم بود بیان کند.”
روبینا وارطانیان بیست و یکسال دارد و از سال 1995 تحت نظر آنا جانبازیان به یادگیری باله، رقص های مدرن، سنتی و فولکلوریک اشتغال داشته است.
خانم جانبازیان می گوید:”روبینا خیلی خوب می تواند احساساتش را از طریق رقص بیان کند.او دو نقش کاملا متفاوت را با مهارتی کم نظیر ایفا می کند. اولی نقش مادر است که در داستان این باله نقشی بی نهایت احساسی است ودیگری نقش “درد” یا همان بیماری است که یک نقش غیرانسانی است و باید بدون استفاده از کوچکترین حس ها بازی شود. این نوع باله تئاترال به حرکات دست و پا و چرخش و انجام حرکات رقص خلاصه نمی شود بلکه توانایی های بازیگری و احساسات رقیق این رقصندگان است که به طراحی ها جان می دهد.”
روبینا درباره چالش هایی که ایفای این دونقش متضاد به همراه داشته است می گوید:”اولش برایم خیلی خیلی مشکل بود که دونقش تا این حد متفاوت را هم زمان بازی کنم. حس مادراز آنجایی که خودم تجربه آن را نداشته ام واقعا دشوار بود اما با تمرین های مداوم و استفاده از تکنیک های تصوری و تئاتری توانستم به نتیجه دلخواه برسم.»
روبینا وارطانیان از سال 2009 تا کنون به عنوان یکی از رقصندگان اصلی آکادمی باله جانبازیان به اجرای رقص های مختلف اشتغال داشته و به همراه گروه برای اجرای باله به شهرها و کشورهای مختلف مسافرت کرده است. او از رقصندگان اصلی باله “کمیتاس”، باله ای درباره نسل کشی ارامنه و سری رقص های سنتی “به ایرانزمین خوش آمدید” که در فستیوال تیرگان در تورنتوی کانادا اجرا شد و “زال و رودابه” که در نهایت درشهرهای مختلف از جمله نیویورک به اجرا درآمد بوده است.
روبینا علاوه بر ادامه تحصیلات در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در نورتریج دربرخی از کلاس های آکادمی جانبازیان نیز به عنوان مربی و معلم رقص با آنا جانبازیان همکاری می کند.
نخستین اجرای باله و مولتی میدیای «روح پرگهر» در روز شنبه 18 ژانویه 2014 ساعت 8 بعدازظهر در نورتریج:

Plaza del Sol Theater,
 Northridge, CA

و دومین و آخرین اجرای این برنامه روز یکشنبه 26 ژانویه ساعت 6 بعدازظهر در گلندل خواهد بود.

Glendale Community College, Glendale, CA

 تلفن اطلاعات:

(818) 634-3580

1386-50

Rubina Vartanians has been a member of the Djanbazian Dance Academy since 1995, where she has received her training in Ballet, Modern and Folk traditional dance techniques. In 2009, Rubina joined the Djanbazian Dance Company and has been performing and traveling nationally & internationally with the Company since. Rubina took a part in Komitas”Kroong Bnaver Ballet production, Welcome to Persia traditional dance production, traveled to Toronto Canada for Tirgan festival , performed in “Zal & Rudabeh” Ballet Toured to New York with same production, participated in duet of “Dysfunctional Dinner Table”. She enjoys dancing as well as teaching and currently she is pursuing a career in Kinesiology at California State University, Northridge.