1356-32

1356-30

اینروزها رسانه های معتبر امریکایی، از کتاب بحث انگیز شهره آغداشلو ستاره سرشناس ایرانی در صحنه های بین المللی سینماو تلویزیون می گویند، از کتاب کوچه عشق و یاس زرد
THE ALLEY OF LOVE
AND YELLOW JASMINES
کتابی که درواقع خاطرات شهره آغداشلو از کودکی تا امروز، از عشق به مدل بودن تا کاندیدای اسکار و برنده جوایز بزرگ چون امی و انجمن بازیگران و دهها جایزه دیگر جهانی.
در طی دو هفته اخیر شاهد بودیم که رسانه هایی چون لس آنجلس تایمز، فاکس نیوز با شهره آغداشلو به مصاحبه نشستند، او را بعنوان یک چهره معتبر و محبوب و قابل احترام سینما و تلویزیون معرفی نمودند و از کتاب پر نکته و سرفراز و شخصیت اش نوشتند و گفتند.
شهره در این کتاب از 29 فوریه 2004، شب اسکار آغاز کرده، شبی که بعنوان کاندیدای جایزه بهترین بازیگر زن در پرشورترین شب زندگی خود بسر می برد، و با ستارگانی چون نیکول کیدمن و رنی زلوگر رقابت داشت.
شبی که شهره بخاطر ایفای نقش نادی بهرانی همسر سرهنگ ایرانی (بن کینگزلی) مورد توجه منتقدین و رسانه ها بود و یک شبه ره صد ساله رفته بود.
در بخش های دیگر کتاب، شهره در تونل زمان، به کودکی های خود میرود، از پدر و مادر تحصیلکرده و خانواده اصیل خود، از سالهای ملی شدن نفت، دکتر مصدق، زاهدی و از جهان پهلوان تختی می نویسد، بعد به دوران نوجوانی خود دوران توئیگی، مجلات مد بوردا، سپس عشق به مدل شدن، سپس عشق و ازدواج با آیدین آغداشلو سفر می کند.
بخش کوچ «شهره» در کتاب خواندنی است، به یک فیلم سینمایی پرهیجان شباهت دارد، شهره در بازگویی این حوادث با توانایی بسیار عمل کرده، همه صحنه ها را جلوی چشم خواننده زنده کرده است. همین توانایی و شیرینی قلم، دربخش های دیگر کتاب نیز ادامه می یابد و بجرات کمتر کسی می تواند کتاب را آغاز کند و تا پایان زمین بگذاردو درهمین رابطه، لس آنجلس تایمز با شهره درباره فعالیت های سینمایی و تلویزیونی اش نیز گفتگوکرده است او را بعنوان فاتح دروازه های اسکار و جشنواره های جهانی بروی بازیگران  شرقی معرفی کرد و از نقش های درخشان او در «خانه ای از شن و مه»  از Sisterhood of  Traveling Pants ، ازX- Men
The Exorcism واز سریال 24 و    Gray’s Anatomy نوشت.
ضمن ستایش شهره عزیز، قول میدهیم در هفته آینده با این ستاره همیشه درخشان سینما و تلویزیون گفتگویی داشته باشیم.

1356-31