1347-7

1347-1

این هفته کلنل اسکات پیترسون ، فرمانده تازه ارتش امریکا در کالیفرنیا و کریستوفر کرمانی  مسئول روابط عمومی و پل ارتباطی ارتش با جامعه ایرانی در جنوب کالیفرنیا، از سوی ارتش امریکا،نوروز را به ایرانیان در سراسر جهان تبریک گفتند.
«کریستوفر کرمانی» که در طی چند سال گذشته همه تلاش خود را بکار گرفته، تا پل محکم ارتباطی میان ارتش امریکا و جامعه ایرانی به ویژه نسل جوان باشد در یک گفتگوی تازه گفت برنامه های ویژه وا ستثنایی ارتش برای ایرانیان و در مجموع برای فارسی زبانان، به احتمال زیاد فقط تا پایان سال 2013 ادامه دارد.
این امتیازات شامل بودجه هایی است که جهت تحصیل و هزینه زندگی پذیرفته شدگان درارتش در نظر گرفته شده است خیلی ها اینک باور دارند که بهترین موقعیت برای تحصیل دانشگاه و دستیابی به مدارج عالی تحصیلی، درارتش است چون در پروژه های مختلف آن از جمله پروژه «مونتگمری جی ای بیل»، 42 هزار دلار برای هزینه های تحصیلی که شامل 4 سال تحصیل در دانشگاه های معتبر و حداقل 2 هزار دلار برای هزینه های زندگی است، در نظر گرفته شده است و چون این افراد در مرکز و پایگاه ها زندگی می کنند، خودبخود هیچ هزینه زندگی وخورد وخوراک و محل زندگی ندارند.می توانند همه درآمد ماهانه خود را پس انداز کنند، که خود در نظر  بگیرید طی 4 سال چه پس اندازی را تشکیل می دهد، بعد از تحصیلات نیز در بهترین و بالاترین مشاغل درارتش بکار مشغول می شوند وبالاترین حقوق ماهانه را می گیرند ضمن اینکه از امکانات بیمه در بهترین شرایط استفاده می کنند.

1347-2

پروژه دوم که خاص افراد متاهل است، با هزینه ای حدود 150 هزار دلارهمراه است که شامل 4 سال تحصیل در دانشگاه و هزینه های زندگی خانوادگی شان است. ومعمولا افراد متاهل تا 4200 دلار حقوق ماهانه و بیمه های مختلف درمانی و دندان و عمل را شامل می شوند. افرادی که وارد ارتش میشوند، بعد از 6 ماه کار کردن، می توانند از وام های ویژه تا برابر 417 هزار دلار برای خرید خانه بهره مند شوند. شاید هنوز خیلی ها نمی دانند که ارتش امریکا به هیچ ارتشی شباهت ندارد، وقتی شخصی وارد یک حوزه خاص شغلی میشود در همان قسمت به کار ادامه میدهد و کاری به حضور به جنگ ندارند.
البته افراد بدلیل دور ماندن از خانواده دلتنگ میشوند، چون در آن چند ماه امکان رفت و آمد ندارند، بعد از آن فقط حق سفر به ایران، اسرائیل، مصر، سوریه و کوبا را ندارند،ولی یادمان باشد که می توانند همه ساله یک ماه به مرخصی با دریافت همه حقوق خود بروند.
من همیشه برای هموطنان خود پیام داده ام که باید با هدف وارد ارتش بشوند، چه هدفی بالاتر از ادامه تحصیلات دانشگاهی است بسیاری از افرادی که در ارتش پذیرفته میشوند، در همان شغل مترجمی و معلمی درپایگاههای داخل امریکا خدمت می کنند چون سربازان وفرماندهان ارتش باید راجع به فرهنگ وزبان، سنت ها و اعتقادات مذهبی سرزمین های مختلف بدانند، همین جوانان ایرانی که وارد ارتش میشوند، بعنوان معلم و راهنما در این پایگاه ها، به افسران وسربازان می آموزندکه در خاورمیانه مردم به چه چیزهایی حساسیت و تعصب دارند، باورهای مذهبی شان چگونه است و درزمان های مختلف سال، مردم در چه شرایط و موقعیتی زندگی می کنند و چه توقعاتی دارند، چه چیزهایی  آنها را خوشحال می کند، چه مسائلی آنها را ناراحت می کند.

1347-5

خوشبختانه جوانان ایرانی که همه تحصیلکرده وآگاه و اصیل هستند، در این موارد چنان عمل می کنند که باعث سرافرازی جامعه ایرانی است.
کریستوفر کرمانی که خود بجرات از نادر ایرانیانی است که توانسته جایگاه خوبی برای خود در ارتش امریکا بوجود آورد و در معرفی چهره افتخارآفرین جامعه ایرانی به جامعه امریکایی، همه نیروی خود را بکار گرفته است ازعواملی است که جوانان ایرانی را به مسیر درست باآینده ای درخشان راهنمایی می کند و هربار که فرمانده جدیدی برای ارتش امریکا به لس آنجلس می آید، با تشکیل جلسات آشنایی وهمچنین ترتیب مصاحبه هایی با رسانه های معتبر، در این شناسایی تازه کمک بسیار می کند، بطوری که فرماندهان جدید، با احترام خاص از جامعه ما سخن می گویند و با شوق جوانان ایرانی را به ارتش امریکا می پذیرند.

عکسها از علی بیگدلی

1347-6