1602-36

اعضای گروه موسیقی که در کنسرت نوروزی امسال بنیاد فرهنگ با خانم سیما بینا همکاری دارند عبارت اند از:
سعید فرج پوری، آهنگساز، نوازنده و مدرس کمانچه و از شاگردان حسن کامگار که ردیف های موسیقی دستگاهی را نزد استاد محمد رضا لطفی و کار گروه نوازی را نزد استاد حسین علیزاده تکمیل کرده است. او هم چنین نواختن تار را زیر نظر رضا وهدانی و نواختن عود را نزد منصور نریمان فراگرفت. این هنرمند دارنده نشان درجه یک هنری، ضمن تدریس ساز کمانچه در کانون چاووش، مرکزی برای حفظ و اشاعه موسیقی و دیگر هنرستان ها و دانشگاه های موسیقی درتهران، درطول سال ها با گروه های شیدا، عارف، آوا، پایور و دستان همکاری داشته است. او علاوه بر همکاری با خانم سیما بینا، بیش از سه دهه با استاد محمدرضا شجریان در اجرای کنسرت هایی در ایران و خارج از کشور و ضبط آلبوم های گوناگون از برخی از برجسته ترین خوانندگان از جمله شهرام ناظری، علیرضا افتخاری، سالارعقیلی و همایون شجریان همکاری داشته است.
حسین بهروزی نیا، آهنگساز، ردیف دان و نوازنده بربط (عود)، از سن 9 سالگی وارد هنرستان موسیقی ایران شد، نواختن تار زا زیر نظر رضا وهدانی آغازکرد و نزد منصور نریمان نواختن عود را فراگرفت و ردیف موسیقی ایران را از محمدرضا لطفی آموخت و چندی بعد درسن 17 سالگی به دعوت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران به کار و تدریس در این مرکز پرداخت. او ضمن آموزش بربط و تربیت هنرجویان، سفرهای زیادی در سراسر اروپا، آسیا و آمریکای شمالی داشته است و با ارکسترهای برجسته ای از جمله ارکستر مضرابی ایران، گروه عارف و گروه مولانا و از سال 1992 نیز با گروه دستان به عنوان نوازنده بربط همکاری هایی مستمر داشته است. آقای بهروزی نیا بربط را به شیوه ایرانی می نوازد و همین وجه تمایز او با عودنواران عرب یا ایرانی است که به شیوه عرب ها می نوازند. او در طول سال ها با خوانندگان برجسته ای چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، پریسا، سیما بینا، علیرضا افتخاری، همایون شجریان و سالارعقیلی همکاری داشته است.

1602-37

مهرداد اعرابی، نوازنده تمبک، ویلن ایرانی و کلاسیک و مدرس موسیقی است که نزد مرتضی اعیان به فراگیری مقدمات دایره و دف پرداخته و بخشی از تحصیلات موسیقی خود را در مدرسه جولیارد نیویورک بپایان رسانده است. او در طول سال ها علاوه برنوشتن چند جزوه آموزشی در رابطه با دف و تمبک، اجرای موسیقی فیلم در هالیوود و اجرای کنسرت های مختلف، به کار تدریس در آکادمی سازهای کوبه ای جهانی در آمریکا اشتغال داشته و به عنوان هنرمند میهمان در دانشگاه های ایالتی لس آنجلس، دانشکده اتنوموزیکولوژِی دانشگاه یو سی ال ای، دانشگاه ارواین و دانشگاه های واشنگتن و فلوریدا به تدریس پرداخته است. مهرداد اعرابی بارها از طرف مراکز فرهنگی گوناگون برای خدمات فرهنگی و هنری مورد تحسین و تقدیر قرار گرفته است.
بهنام سامانی، نوازنده تنبک، دف، دایره، کوزه و دیگر سازهای کوبه ای زاده سامان در استان چهار محال و بختیاری و در حال حاضر ساکن شهر کلن و از اعضای گروه دستان بشمار می رود. او از سیزده سالگی دراصفهان، نزد جمشید محبی به فراگیری ساز تمبک پرداخت و با استادان موسیقی اصیل ایرانی از جمله فرامرز پایور، هوشنگ ظریف و رحمت الله بدیعی در اروپا کنسرت هایی اجرا کرده است. آقای سامانی به همراه گروه دستان در ایران و درچندین جشنواره معتبر بین المللی برنامه های متعددی اجرا کرده است. علاوه براین او به تدریس موسیقی، طراحی ساز، نگارش کتاب های آموزشی برای دف و اودو-ضربانگ هم اشتغال داشته است. سازی که از آن برای اجرای کنسرت های دستان و پریسا نیز استفاده کرده است.

1602-38

حمیدبهروزی نیا، تار را از 8 سالگی نزد عموی خود حسین بهروزی نیا شروع کرد و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی زیر نظر محمد رضا ابراهیمی ادامه داد. او پس از ورود به هنرستان موسیقی، از محضر استادان خوب هنرستان، آقایان حمیدشجاعی و محمدرضا ابراهیمی بهره برد. آقای بهروزی نیا بعد از اتمام هنرستان موسیقی، تار را نزد هوشنگ ظریف، ارشد طهماسبی،آیدین علیانسب و داریوش پیرنیاکان ادامه داد وتنبک را نیز زیر نظر سیامک بنایی فراگرفت. این هنرمند در سال 1374 مقام دوم جشنواره موسیقی ودرسال 1375 مقام اول جشنواره موسیقی را در بخش تکنوازی کسب کرد. از همان سال درکنسرتهای بسیاری در ایران، کشورهای آسیایی، اروپا وکانادا با گروههای جوان، اخوان، طلوع، سالک، قلندر، چوپی،خنیا، تال، قمر و لوتوس به عنوان نوازنده وآهنگساز فعالیت داشته است.

برای تهیه بلیت های کنسرت سیما بینا
در یو سی ال ای به وب سایت
TicketMaster.com
مراجعه کنید یا با تلفن
1-800-653-8000
تماس بگیرید.
برای تهیه بلیت های کنسرت سیما بینا در ارواین به وبسایت بنیاد فرهنگ رجوع کنید:
www.Farhang.org