1408-33

1408-34

به دعوت پیرس کالج در وودلند هیلز کنسرت سعید محمدی به همراه ارکسترِ و کُر فیلارمونیکِ سن فرناندو با استقبال بی‌ نظیر دانشجویان  ایرانی،آمریکایی و اهالی این منطقه روبرو شد.
سه‌شنبه گذشته ۲۷ می، سعید محمدی خواننده،گیتاریست آهنگساز و ترانه سرای معروف و متفاوت، به دعوتِ انجمن ایرانی‌ و هم چنین شورا ی بخش فرهنگی کالج پیرس در شهر وودلند هیلز، در سالنِ بزرگ این کالج Great Hall  به اجرای کنسرتی به اتفاق گروه کری که اخیرا با وی همکاری خود را آغاز نموده، پرداختند . سعید این کنسرت را در روند فعالیت‌های اخیر‌ خود مبنی بر جلب  توجه رسانه‌ها وایرانیان و غیرایرانیان  به شرایط دشوار پناهندگان و آوارگان ایرانی‌ در ترکیه و سایر نقاط دنیا برگزار کرد. اجرای این کنسرت هم چنین در رسانه‌‌های محلی از جمله روزنامه وارنر سنتر نیوز  و رادیو اینترنتیِ کالج‌های کالیفرنیا که شنونده بسیاری را در سطح آمریکا در زیر پوشش دارد، انعکاس داشت . گروه کر که به رهبری تری دن  ۸۲ ساله از رهبران و موسیقی‌ دان‌های بنام جامعه آکادمیک آمریکاست و در برگه اطلاعاتی‌ که قبل از برنامه بین تماشاگران، پخش شده بود، از سعید محمدی به عنوان هنرمندی با خصوصیت درخشان هنری و شخصیتی‌ که دارای گذشته پر فراز و نشیب‌ بوده و زندگی‌ هنریِ خود را همواره با فعالیت‌های انسانی و آزادی خواهانه، توام نموده قدردانی‌ کرده و همکاری با او را افتخاری برای این گروه کر داشته و توجه مخاطبین را به همکاری‌های آینده این دو معطوف نموده بود.
برنامه سر ساعت ۷:۳۰  آغاز و قطعه “کارمینا بورنا”  اثر بی‌ همتای کارل اورف به همراهی ۵ پرکاشن و ۲ پیانو کلاسیک به نحو زیبایی  اجرا شد که هیجان غیر قابل وصفی را در شنونده ایجاد کرد ، و پس از یک آنتراکت ۱۰ دقیقه ای گروه کر به اتفاق بند اختصاصی سعید محمدی قطعه بسیار زیبایی که پیش‌درآمد ترانه زیبای “دیار” از سعید محمدی بود را نواخته و بعد سعید به روی صحنه آمد که با تشویق حضار  ترانه دیار را اجرا نمود، و بعد از ۴۰ دقیقه اجرای دو ترانه فارسی و ۲ ترانه انگلیسی، هنگامی که شور و هیجان حاضرین  به اوج خود رسیده بود که  در حالی‌ که واقعا حضار حاضر به ترک سالن نبوده، سعید به میان جمعیت رفته و مورد تشویق آمریکایی‌ها و هموطنان خود قرار گرفت.

1408-35

جالب این بود که اکثر غیر ایرانی‌‌ها برای خرید سی‌دی و آثار سعید به پشت صحنه آمده و اظهار میکردندکه بسیار از شنیدن صدا و دیدن چنین اجرا‌های احساسی‌ و دراماتیکی از یک هنرمند خاورمیانه‌ی، لذت برده و مایلند که در باره او بیشتر بشنوند و بدانند. ضمن گفتگوی کوتاهی که با سعید محمدی داشتیم، او اظهار داشت که این برنامه پیش درآمد کنسرت بزرگ او و گروه سن فرناندو می‌باشد که در تاریخ ۳۱می در گلندل به روی صحنه رفت و گزارش آنرا نیز در هفته آینده خواهیم نوشت و درامد حاصله از این برنامه به هموطنان  پناهنده اختصاص خواهد یافت، اما همانطور که امروز شاهد بودید، نشانگر  تولد یک هنرمند جدید است. یک سعید محمدی جدید ، چه از نظر اجرا و چه از نظر شخصیت، سعید محمدی با ایده‌آل‌های جدید، که به محتوا و دستاورد‌های  هنری  بیشتر ارج میگذارد. هنرمندی که به مسولیتش در قبال اتفاقات اجتماعی بیش از پیش ارزش می‌نهد، و مخاطبین اعم از ایرانی‌ و غیر ایرانی‌ ، این احساس را از اجرای من میگیرند و دوست میدارند…چون این دیگر کار بزن و بکوب سرگرم کننده نیست، بلکه نوایی است که از قلب من به قالب و حضور مخاطبِ حاضر در سالن، پلی  زده و در جهان هستی‌، پراکنده خواهد شد…
یکی از تماشاچیان میگفت وقتی‌ سالن کنسرت گریت هال درپیرس کالج را ترک کردم، احساس بسیار خوبی‌ داشتم از یک هنرمند که صادق است و صادقانه می‌خواند، میخواند که از خواندنش به دیگران، به هم نوعانش هم  کمکی‌ کرده باشد. سعید این را براستی در بیان و صدا و موسیقیش، نشان میدهد… تظاهری در کار نیست و این را به راحتی‌ میشود با شنیدن و یا دیدن اجراهایش احساس کرد با خودم قول دادم که حتما به کنسرت های دیگر او بروم و این احساس را دوباره تجربه کنم. راستش را بخواهید، این سعید محمدی جدید را دوست دارم دوباره و دوباره ببینم و بشنوم.

1408-36