1497-8

1497-3

1497-4

با «ساسی مانکن» خواننده جوان و موفق در انگلیس گفتگو داشتیم، ساسی مانکن قرار است در ماه مارچ در هیوستن و لس آنجلس به اتفاق آرش به روی صحنه برود و برای دوستداران خود بخواند. خواننده ای با آهنگهای محبوب: چقدر مستم من، عاشقم کردی، از همون حرفها، Stand By در دل مردم جای گرفت.
• از ساسی مانکن می پرسم چه زمانی از ایران خارج شدی و در این مدت چه فعالیت هایی داشتی؟
می گوید: من درست 4 سال است ایران را ترک کردم، 15 آهنگ جدید را در دو آلبوم جای دادم، 7 موزیک ویدیو تهیه کردم، ضمن اینکه مرتب در کنسرت های مختلف روی صحنه بودم، به کانادا رفتم، تور سراسری اروپا را داشتم، برای اجرای برنامه به دبی و ترکیه رفتم، همه جا با تشویق و محبت مردم روبرو بودم.
من در میان مردم، همه سن و سال را دیدم، از نوجوانان 8 تا 15 ساله، از جوانها، از میانسالان، حتی از پدر و مادرهای مهربان، که به تشویق من آمدند، وقتی می دیدم همه سنین بخصوص خانمها و دخترخانم ها آهنگ های مرا می خوانند، غرق در شادی می شدم.
من در تمام این سالها، بیشتر آهنگها و ترانه ها را خود ساختم و تنظیم ها را به نوید میرزایی و موزیک ویدیوها را به کسری شجاعی، حسین بنتا، شهرام نواز سپردم که زیباترین کارها را ساختند.
• ساسی مانکن در مورد نام بسیار متفاوت خود می گوید:
– این نام خیلی اتفاقی به ذهنم راه یافت، یک نام کاملا عجیب و متفاوت بود، ولی دیدم جوانها خیلی استقبال کردند. از آن روزها 12 سال می گذرد، من خیلی تغییرات کردم، حتی شیوه ترانه هایم تا حدی فرق کرده، ولی در نهایت من برای نسلی می خوانم که بدنبال تفاوت است، حتی نسل بزرگتر هم از تکرار خسته شده است.
• در کنسرت های مختلف با چه خوانندگانی روی صحنه رفتی؟
– من در تور اروپا و تور نوروزی سال قبل با خوانندگان سرشناسی چون اندی و هنگامه روی صحنه رفتم که همه این کنسرت ها موفق بود، مردم واقعا استقبال کردند، لحظه ای در سالن ها آرام و قرار نداشتند.

1497-5

1497-6

1497-7

• حالا که راهی امریکا هستی، چه احساسی داری؟
– این آرزوی دیرین من بود، که روزی در امریکا به ویژه لس آنجلس و دیگر نقاط روی صحنه بروم، لس آنجلس که بیشترین ایرانیان را در خود جای داده، همسایه هالیوود است. بنظر من بهترین صحنه برای همه خوانندگان در سراسر جهان بخصوص خوانندگان داخل ایران است. من مجله جوانان را همیشه دنبال می کردم و می دیدم که این نشریه پایگاه هنرمندان است و خوشحالم که امروز نوبت به من رسید تا از طریق این رسانه با مردم حرف بزنم. چون همیشه می دیدم که بیشترین مخاطب من در امریکاست.
یکی از شانس های من اجرای برنامه نوروزی با آرش است، آرش براستی بهترین در سبک واستایل خود است و من مطمئنم بهترین برنامه ها را با هم خواهیم داشت.
• برای لس آنجلس و هیوستن با دست پر می آئی؟
– البته، آهنگهای جدیدی در دست دارم، که برخی را برای اولین بار برای مردم می خوانم، من قصد دارم بهترین شوی خودم را در امریکا ارائه بدهم، همه هنر و توانایی و ذوق خود را بکار بگیرم.
از مهیار ذکایی خیلی ممنونم که این راه را برای من هموار کرد و امکان اجرای چنین کنسرت هایی را برای من فراهم ساخت تا با یک کمپانی بین المللی چون Live Nation کار کنم.
• از خوانندگان داخل ایران چه کسانی مورد علاقه ات بودند؟
– من از همان آغاز کار شادمهر عقیلی را دنبال می کردم، او یک خواننده و موزیسین با ذوق و مبتکر است، کار مرتضی پاشایی را خیلی دوست داشتم، او دوست خوب من بود، درگذشت او مرا بسیار آزرد، چون مرتب با او در تماس بودم، او یک هنرمند متفاوت بود که خیلی زود رفت.
من اصولا به صدای بیشتر خوانندگان مقیم خارج و داخل گوش میدهم، گاه آثار بسیار زیبایی از آنها می شنوم.