1701-54

درمیان قربانیان، دختر 13ساله کوبی و دو مربی بسکتبال  وجمعا 9 نفر بودند

سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت و دختر 13ساله اش و همراهان نه تنها آمریکا، بلکه جهان ورزشی را تکان داد

کوبی برایانت و دختر 13ساله اش جیانا و 7نفر دیگر در راه بازگشت به آکادمی مامبا در لس آنجلس بودند، که بدلیل مه آلود بودن هوا، هلیکوپتر ساعتها در آسمان لس آنجلس سرگردان بود و امکان فرود نداشت وحتی تا ارتفاع 2هزارپایی نیز بالا رفته بود و خلبان هلیکوپتر با برج مراقبت فرودگاه بربنک هم در تماس بود ولی ناچار به سوی وودلندهیلز، سیمی ولی و کوه های کلباسس رفت که در آنجا به کوه برخورد کرد و آتش گرفت. کوبی و جیانا که شنبه گذشته در یک مسابقه مامبا اسپورت آکادمی حضور یافته با گرمی و مهربانی خاص با همه بچه ها دست داد و عکس گرفته و با آنها حرف زده بود، دل همه بچه ها و خانواده های آنها را شکست.
حادثه سقوط هلیکوپتر از ارتباط خلبان از ساعت 45/9 صبح آغاز شد و سرانجام حادثه قبل از ساعت 5/1 بعد از ظهر در منطقه کلباسس پیش آمد که طی آن 9 سرنشین هلیکوپتر جان باختند و درهمان ساعت مایکل جوردن و شکیل اونیل و لبران جیمز 3 چهره برجسته محبوب بسکتبال اندوه خود را از حادثه سرنگونی کوبی اعلام کردند و طرفداران او در بسیاری از نقاط شهر و در دان تان لس آنجلس با آوردن گل و شمع گرد هم آمدند.
کوبی 41 ساله در طی 20 سال درخشش درعرصه بسکتبال، یک چهره شناخته شده جهانی بود. تیم لیکرز را بارها به مقام قهرمانی رساند و دو سال پیش نیز یک جایزه اسکار بخاطر یک فیلم انیمیشن کوتاه بنام Dean Basketball بدست آورد.
خلبان هلیکوپتر آرا زبویان بود که بمدت هفت سال با کوبی در سفرهایش همراه بودو در کارش بسیار موفق نیز بود. درمیان قربانیان نام مربی بسکتبال اورنج کانتی جان التوبلی، همسرش کری و دخترش آلیسا کریستینا موسر یک مربی دختران در اورنج کانتی، سارا چستر و دخترش پیتون دیده میشوند. پلیس فدرال آمریکا FBI و دیگر متخصصین مشغول کشف علت نهایی سقوط هلیکوپتر هستند.

جک نیکلسون بخاطر مرگ
کوبی درها را بروی خود بست

یکی از طرفداران پرو پا قرص کوبی برایانت و اصولا تیم بسکتبال لیکرز، جک  نیکلسون بازیگر برنده اسکار است که در همه مسابقاتی که کوبی شرکت داشت در ردیف جلو نشسته بود و او را تشویق می کرد. جک به تیم لیکرز نیز علاقه عمیقی داشت  وگاه برای دیدن مسابقات لیکرز با دیگر تیم ها به نقاط مختلف سفر میکرد. بدنبال پیش آمدن حادثه مرگ کوبی، به گفته دوستان نیکلسون، او همه درها را بروی خود بسته و به شدت غمگین وافسرده است.

1701-55

1701-57

 

1701-56