1368-33

1368-37

یکشنبه شب این هفته، برنامه باشکوهی برای تجلیل از خدمات فرهنگی پرویز ناظریان نویسنده و پژوهشگر سرشناس و همکار فرهیخته مجله جوانان به همت گروه شباهنگ و شرکت کتاب و با همکاری مجلات فردوسی،جوانان و تهران وتلویزیونهای پارس و تایم تی وی در رستوران مجلل کافه نادری و فضای بسیار دل انگیز آن ترتیب یافته بود که در آن شب بیش از 250 نفر بسی بیش از انتظار و گنجایش محل، شرکت کرده بودند.
بانوان فرهیخته هما سرشار و گلاویژ معتمدی، روزنامه نگاران و شخصیت های برجسته فرهنگی از جمله علیرضا میبدی، دکتر ناصر انقطاع، ساسان کمالی، پرویز قاضی سعید و دکتر مهدی آقازمانی، هر یک درارتباط با زندگی پربار فرهنگی پرویز ناظریان و کتاب حیرت انگیز او، “گذری بر زمان” مطالبی بیان کردند و چند هنرمند ارزشمند و استاد، ایرج طاهری، سیامک پویان، مریم نجمی، محمدرضا قوامی و پروین داوری، محفلی بسیار گرم و شیرین برای حاضران بوجود آوردند.
هماسرشار در سخنان خود از مردی یاد کرد که به بسیاری از نویسندگان شیوه تفکر درزندگی و ارائه آنرا در نویسندگی، یاد داده و متواضعانه از ناظریان پرسید که آیا او را به عنوان پیرو تلاش های فرهنگی خویش می پذیرد؟
گلاویژ معتمدی که قبلا نیز نقد دلنشینی از «گذری بر زمان» در جلسه رونمائی این کتاب در فرهنگستان شرکت کتاب کرده بود، این بار نیز اصطلاح شگفت انگیز خود را که این کتابی است اشتهاآور، حیرت انگیز و بس خواندنی تکرار کرد.
علیرضا میبدی که تا بحال 2 بار با پرویز ناظریان درباره «گذری بر زمان» گفت و گوی تلویزیونی داشته است، بار دیگر نقش ناظریان را در تحولات فرهنگی زمانه ستود و از نثر او به عنوان نثری مدرن که مخاطب امروزی را کاملا شیفته خود می کند، یاد کرد.
دکتر انقطاع قبلا مقاله مشروحی درباره «گذری بر زمان» در مجله تهران منتشر کرده است، این بار نیز ضمن تحلیل و تجزیه خدمات خبری و اطلاعاتی پرویز ناظریان از «گذری بر زمان» به صورت کتابی که ذره ذره خاطرات نویسنده را از کون و مکان به گونه ای موشکافانه عیان کرده است، نام برد.
ساسان کمالی با طنز ویژه خود از نقش خبری و فرهنگی پرویز ناظریان یاد کرد و پرویز قاضی سعید از شوری دل انگیز سخن گفت که در سراسر کتاب «گذری بر زمان» خواننده را جذب می کند. آزیتا شیرازی در سخنانی دلنشین و بدری همت یار با شوخی های خود با ناظریان و حاضران، لطف و صفای دیگری به  این گردهم آئی با شکوه دادند.
پرویز ناظریان از ماه جون گذشته که «گذری بر زمان» او توسط شرکت کتاب چاپ و منتشر شده در سفربه شیکاگو، نیویورک و ونکوور کانادا به معرفی و امضای این کتاب پرداخته و در ماه های آینده  برنامه های پربار دیگری اینجا وآنجا خواهد داشت. تصاویر این صفحات توسط میرفخرایی عکاس و فیلمبردار سرشناس و با سابقه برداشته شده و 2 شبکه تلویزیونی پارس و تایم تی وی فیلم هایی را از مراسم گرامیداشت پرویز ناظریان گرفته اند که در این هفته به نمایش می گذارند. «گذری بر زمان» را میتوان از شرکت کتاب در لوس آنجلس و یا روی اینترنت
 KETAB.COM خریداری کرد.

1368-34

1368-35

1368-36