1354-13

1354-9

عکس و گزارش از:فریدون میرفخرایی

روز دوشنبه 13 ماه می فرصتی پیش آمد که ازدانشگاه گیاه درمانی و طب سوزنی  South Baylo University  دیداری داشته باشم و با آقای بهزاد رزاقی از اعضای هیئت علمی و مشاور دانشجویی این دانشگاه گفتگوی جالبی انجام دهم.
آقای رزاقی ضمن سلام و درود شما چه مدتی است که در این دانشگاه مشغول هستید؟
با سلام و سپاس از شما آقای میرفخرایی عزیز که لطف کرده و این راه دراز را برای دیدن دانشگاه ما به اینجا تشریف آوردید. هم چنین با تشکر از سردبیر مجله موفق و بین المللی جوانان و هیئت تحریریه عزیز.
من حدود 13 سال است که با این دانشگاه همکاری میکنم. یعنی از دوره دانشجویی که نیمه وقت مشغول به کار بودم و سپس از اعضای هیئت علمی شده و بصورت تمام وقت مشغول خدمت هستم درواقع ازسال 2000 که تحصیلاتم را در این دانشگاه شروع کردم.
ممکنه آگاهی های بیشتری در مورد این دانشگاه دراختیار خوانندگان جوانان قرار دهید؟
این دانشگاه 36 سال پیش تاسیس شد و درسرتاسر امریکا بزرگترین دانشگاه و انستیتوی درمانی و آموزش طب شرقی است.
ما حدود 700 دانشجو داریم درحدود 500 تن در دوره Master- مستر یا فوق لیسانس و نزدیک 200 تن در دوره دکترا.

1354-10

شرایط ورود به دانشگاه چگونه است؟
داوطلبین باید 60 واحد کالج یا دانشگاه داشته باشند، یعنی هموطنانی که فوق دیپلم و یا دارای  مدارک لیسانس  هستند در دانشگاه ما پذیرفته می شوند.
دوره تحصیل چه مدتی طول می کشد؟
بستگی به تعداد واحدهائی دارد که دانشجو در هر کوارتر (دوماه ونیم) انتخاب می کند.اگر بیشتر واحد درسی بردارند زودتر به پایان می برند ولی به طور متوسط 3-4 سال.
کلاس های درسی چه وقتی از روز تشکیل می شود؟
کلاسها 6عصر تشکیل میشود. و لازم نیست که دانشجو هر روز به دانشگاه بیاید. اگر 3 درس داشته باشد سه روزعصر میآیند اگر مثلا 4درس، چهار روز لازم است حضور داشته باشند.
آیا پس از پایان تحصیلات این دانشجویان می توانند جذب بازار کار شده و به خدمات پزشکی بپردازند؟
بله: پس از کسب مدرک فوق لیسانس و بعد از انجام امتحان بورد کالیفرنیا، این دانشجویان می توانند کلینیک خود را تاسیس وبه خدمات طب سوزنی بپردازند.
آیا دانشجویان میتوانند از وام های دولتی و سایر وام هایی که شامل حالشان میشود استفاده کنند؟
بله،شرط استفاده از انواع وام داشتن کارت سبز یا شهروندی امریکا می باشد.
علاوه بر پرداخت هزینه تحصیل در هر کوارتر(دوماه ونیم) میتوانند حدود 3تا 5هزاردلار هم کمک هزینه تصیلی بگیرند که بهره چندان بالایی ندارند.
همین طور اضافه کنم که موسسات وام دهنده پس از تحصیل برای بازپرداخت زیاد دانشجویان را تحت فشار قرار نمی دهند. تا زمانی که با موسسه مالی در تماس باشند مشکلی از این جهت وجود نخواهد داشت.
این دانشگاه چند دانشجوی ایرانی دارد؟
به گمانم حدود20 تن که ایشان در روزهای مختلف هفته در کلاس ها حضور پیدا می کنند که امروز شما 8-7 تن از ایشان را ملاحظه کردید.
به نظر شما طب سوزنی واقعا موثر است؟
بله: من با تجربه واطمینان و ایمانی که دارم و در طی بیش از یک دهه بیمارانی را که دیدم بیش از 90درصد آنها شفای کامل یافته و رضایتشان از معالجه های طب سوزنی کسب شده.
به نظر شما چرا هموطنان چندان از طب سوزنی استقبال نمی کنند؟
علت این عدم توجه را باید در چند نکته جستجو کرد:
1- فقدان اطلاعات کافی.
2- ترس از وسیله ای به نام سوزن
3- یکسونگری و تکرار عادت های گذشته
در مورد بخش اول باید عرض کنم بخاطر سیطره شرکت های دارویی و تنگ نظری بسیاری از پزشکان و عدم آشنایی ایشان اجازه حضور و ظهور به طب شرقی کم داده میشود. و تلاشهای گوناگونی در امریکا از سوی شرکت های منافع پرست داروئی انجام میشود که میدان خدمات طب سوزنی را محدود ترکرده و جایگاه واقعی را به آن نبخشند.
البته بندرت پزشک دلسوزی  پیدا میشود که بیماران خود را برای بهبودی به متخصصین طب سوزنی ارجاع دهند. چراکه ممکن است مریض ایشان بهبود یافته و دوباره برای نسخه داروئی به مطب آن دکتر مراجعه بکند!
مورد دوم فقدان آشنایی با طب سوزنی و چگونگی تاثیر آن در سلامتی کلی جسم وجان ماست.
بسیاری از ما واهمه ای از سوزن خصوصا آمپول زدن در دوران کودکی و غیره داریم.
درحالیکه سوزن های طب سوزنی ابزاری بسیار ظریف و به باریکی مو و یک بار مصرف است که در نقاط مشخصی از بدن می نشیند و معمولا درد ندارد.
نکته مهمی که باید یادآور شوم اعتقاد و باور کسی است که برای درد بی درمان خود به این روش روی می کند. باور بیمار و شوق میل مداواگر درنتیجه گیری درمان است خیلی مهم وموثر است.
کارکرد طب سوزنی در بدن انسان ها به چه صورت است؟
براساس فلسفه طب چینی یا طب شرقی در بدن ما 12 کانال و به تعبیری چاک راه وجود دارد که هر یک از آن 12 کانال به نام یکی از اعضای بدن نامگذاری شده مانند: قلب- روده بزگ وکوچک، کلیه ، کبد،معده و… هر یک از این کانال ها دارای 9 تا 67 نقطه می باشد که سوزن ها در آنجا قرار می گیرد. فرو رفتن سوزن به بدن گاهی کمتر از نیم میلی متر است. این کانال ها درحالت عادی باید باز باشند مانند رفت و آمد اتومبیل در بزرگ راه ها که انرژی در بدن آزادانه تردد کند.
بنا بر سه علت معمولی این کانال ها یا بسته میشوند که درد در بخشی از بدن ما احساس می شود آن سه علت عبارتنداز:
1- غذاهای نامناسب
2- زندگی پر تشنج
3- ورزش نکردن
کاری که سوزن طب سوزنی انجام میدهددر بخشی از بدن آن گرفتگی را باز می کند و باعث می شود انرژی یا جوهر حیاتی (Qi) دوباره آزادانه در بدن به جریان بیافتد.
مانند اینکه درنقطه ای از شاهراه تصادف شده وایجاد ترافیک کرده. دراینجا مامور راهنمایی از راه میرسد و اتومبیل های تصادف کرده و گرفتگی شاهراه ها را با کنار کشیدن خودروها انجام میدهد و راه عبور خودروها را باز میکند.
در بسیاری ازموارد ماساژ نقطه های سوزن خور تا 50درصد درد را کاهش می دهد و موثر است و توصیه می کنم اگر هموطنان نمی توانند از طب سوزنی استفاده کنند حتما از ماساژ درمانی برای کاهش دردهای خود سود ببرند.

1354-11

اینجا متوجه کلینیک دانشگاه شما شدم در این کلینک چه خدماتی ارائه می شود؟
کلینیک دانشگاه ما برای استفاده عموم آزاد است و برای تشویق  مردم حتی جلسه اول درمان رایگان است و افرادی که مدیکل یا مدیکر دارند تخفیف ویژه ای می گیرند.
برای بیماری های مزمن یا قدیمی باید چند نوبت به کلینیک  مراجعه و از آن استفاده کرد؟
برای دردهای مزمن همیشه توصیه شده 10 بار درمان ضروری است و درحدود 80درصد موارد نتیجه مثبت می دهد و بیماران با رضایت خاطر کلینیک را ترک کرده و استفاده از آن را به دوستان وعزیزان خود توصیه کرده اند.
اما برای دردهایی که اخیرا در بدن پیدا شده گاهی  2 تا 4 جلسه خیلی خوب جواب میدهد.
دوباره نکته ای به خاطر من رسید و اینکه چگونه می توان هموطنان را با پدیده های جدیدوموثر آشنا کرد؟
پرسش جالبی مطرح کردید، یکی از اشکالات اغلب انسانها شاید هم ایرانیها  این است که به سختی می توانیم در روش تکراری زندگی خود تغییری ایجاد کنیم.
استقلال رای نداریم، راحت ترین راه را که همانا پیروی کورکورانه است انتخاب می کنیم اگر دچار هر بیماری می شویم مانند 90درصد مردم به پزشک های معمولی مراجعه می کنیم و یک مشت داروی شیمیایی به معده خود می ریزیم. و تنها درامر تندرستی، حتی ما در بینش های سیاسی و اجتماعی خود هم تجدیدنظر نمی کنیم.
اگر پدر ومادرمان برای درمان دردهایشان به همین پزشکانی که داروی شیمیایی تجویز می کنند مراجعه کرده و نتیجه نگرفته اند، آیا ما که نسل متفاوتی و جوانتری هستیم نباید روش های متفاوتی را آزمایش کنیم؟ و بدن خود را معدن مسموم داروهای پزشکی نسازیم. بنابراین نخست باید جهان بینی خود را تغییر دهیم و در بسیاری از موارد به راه پدران خود نرویم و درمورد تندرستی  کلی خود راه و روشی را آزمایش کنیم که تا کنون نیازموده ایم.
در این مورد توصیه دیگری هم دارید؟
سفارش من به هموطنانی که از ناراحتی جسمی رنج می برنده این است که:
در هرکجای جهان هستند با استفاده از Google یا یلوپیج ها و کتاب های راهنمای تلفن در هر شهری که زندگی می کنند در پی یافتن یک متخصص طب سوزنی باشند که به منزلشان نزدیک است تماس بگیرند و برای درمان دردهای ادامه دارشان به ایشان مراجعه کنند و این روش کم خرج، موثر، و بدون عوارض جنبی طب سوزنی را آزمایش کنند.
با تشکر از آگاهی های مفیدی که دراختیار خوانندگان ما قرار دادید.
من هم از حضور شما در دانشگاه، سپاسگزارم، خدمت دوستان در مجله جوانان سلام و درود مرا برسانید و دوباره امیدوارم که هموطنان در سایه استفاده از روش های متفاوت شفا وبهبودی کامل را دریابند.
اگر خوانندگان جوانان در مورد تحصیل دراین دانشگاه پرسش هایی داشتند چگونه می توانند با شما تماس بگیرند؟

با ایمیل ها و تلفن:

[email protected]
[email protected]
Cell: 323-559-3948
University: 213-738-0712

1354-12