q-1

گزارش فرح شکوهی از ردکارپت فیلم جدید بهای آزادی
Price For Freedom
گفتگوهایی با مارک بنهوری، میشل برگ و واچه مانگاساریان

1569-14

عکس ها از: حسین سعیدی

هفته گذشته ردکارپت فیلم Price For Freedom در سینمای موزیک هال بورلی هیلز برگزار شد و مری آپیک ستاره نامدار سینما و تلویزیون، تئاتر، با همه وجود می کوشید تا این مراسم با ویژگی و نظم خاص اجرا شود، چرا که مری آپیک علاوه بر نقش حساس فیلم، بعنوان تهیه کننده و نقش هایی در ترمیم و انتقال حس ایرانی به فیلم و موزیک فیلم داشته و در طی یکسال و نیم با یاری مارک بنهوری، فیلم را بقولی ایرانیزه هم کرده است و در مراسم ردکارپت بدلیل مهمانداری مراسم و کمک به چهره های معروف، فرصتی برای مصاحبه پیش نیامد گرچه مری در هفته گذشته مصاحبه های اختصاصی با مجله جوانان داشته و در همه زمینه ها توضیح داده است.
در مراسم ردکارپت نوید نگهبان به دلیل سفر حضور نداشت و پال ساروینو هم خیلی دیر آمد. فرصت خوبی بود تا با 3 چهره معروف گفتگو داشته باشیم و البته چهره های آشنایی هم در زمان نمایش فیلم حضور داشتند.

میشل برگ تهیه کننده
سریال و فیلم Baywatch

• خوشحالم شما را در ردکارپت می بینم.
باعث خوشحالی من است که در افتتاحیه این فیلم آگاه کننده شرکت می کنم. من بدلیل دوستی دیرینه با شهلا درریز طراح معروف و مری آپیک ستاره نامدار ایرانی با هیجان به دیدن فیلم آمده ام تا بازی خوب مری آپیک و دوستان شان را تماشا کنم.
من اخیرا بعنوان تهیه کننده ویژه فیلم Baywatch با بازیگران معروف چون همکاری داشتم که اینروزها در لیست فیلم های پرفروش دنیا روی اکران است.
اینروزها با شور و هیجان یک پروژه دیگر سینمایی را درباره اولین زن کاندیدای ریاست جمهوری Victoria Woodhull در سال 1872در دست ساخت داریم که در تاریخ ثبت شده است. زنی که برای نخستین بار برای حقوق زنان جنگیده تا حق رای دادن آنها را قطعیت ببخشد و الکساندرز داداریان در نقش اول فیلم بازی می کند.
در ضمن من امروز لباس قشنگی را از شهلا درریز بر تن دارم که به آن می نازم.
مارک بنهوری
از مارک بنهوری می پرسم این فیلم به راستی قصه زندگی شماست؟
می گوید این قصه واقعی دارای 3 بخش است یک قسمت آن به جنبه های سیاسی می پردازد و اینکه چه شد پادشاه ایران سرزمین خود را ترک گفتند و انقلاب اسلامی پیش آمد. بخش دیگر قصه 5 یهودی ایرانی است، که همگی دستگیر میشوند و حکم اعدام شان صادر میشود که یکی از آنها پدر من بوده که ما تنهایی به یکی دو مسئول آنروزها 150 هزار دلار پرداختیم و پدر را از زندان آزاد کردیم ولی متاسفانه 4 نفر دیگر از جمله القانیان را اعدام کردند و همه کارخانه ها و کمپانی های ما را سوزاندند که در آن حادثه 110 کارگر جان از دست دادند و من سرانجام در 36 سالگی، پدر و مادرم را از ایران خارج کردم.
متاسفانه در تمام سالهای اخیر از خدمات شاه قدردانی نشد، مردی که تعداد دانشگاهها را از یک دانشگاه به دهها رساند و تقریبا همه تحصیلکرده ها شاغل بودند، همه تحصیلکرده های خارج به ایران باز می گشتند.
خوشحالم که شهبانو هم کتاب مرا خواندند، نامه زیبایی هم نوشتند که من سپاسگزارشان هستم.
واچه مانگاساریان
• از واچه بازیگر با سابقه درباه فیلم می پرسم.
می گوید: من در این فیلم نقش پدر مارک بنهوری را بازی می کنم که در اصل نقش او را نوید نگهبان ایفا می کند. فیلم بدلیل واقعی بودن قصه اش، از همان آغاز روی تماشاگر تاثیر می گذارد.
• درباره دیگر فیلم های واچه می پرسم.
می گوید: من در فیلم های زیادی که درباره ایران بوده بازی کرده ام از جمله در فیلم سنگسار ثریا و همچنین فیلم Secret of Agent clubs/ Cash For Gold که در ارمنستان فیلمبرداری شد. خوشبختانه من همیشه فعال هستم، در فیلم های اروپایی، در سریال هاو در فیلم های تبلیغاتی وال مارت که 5 سال آنرا تلویزیون ها پخش می کردند.

1569-18

1569-19

1569-20

1569-21

1569-22

1569-23