1565-9

1565-4

1565-5

دیدگاه مردم در مورد جاودانگی گوگوش

هزاران نفر از سراسر کالیفرنیا وحتی شهرهای اطراف این ایالت راهی اورنج کانتی میشوند تا با ستاره جاودانه موزیک ایران دیداری تازه داشته باشند و با او همه ترانه های خاطره انگیزش را همصدا بخوانند.
نکته مهم درمورد کنسرت های اخیر گوگوش، حضور نوجوانان و جوانان از سنین زیر 10 سال تا بالا در سالن کنسرت هاست، که چون کنسرت های بین المللی، با گوگوش ترانه ها را می خوانند.
به راستی راز جاودانگی گوگوش در چیست؟ صاحبنظران و دست اندرکاران هنر، دیدگاه های مختلفی دارند ولی ما این بار از مردم پرسیده ایم که راز جاودانگی گوگوش چیست؟ واقعا چگونه یک ستاره از کودکی تا امروز، توانسته قلب ها را تسخیر کند، در طی بیش از 5 دهه صدرنشین جدول آلبوم ها و کنسرت ها باشد؟

مردم چه می گویند؟

صدری 20 ساله:
گوگوش نه تنها زیباست، بلکه صدایش زیبا، حرکاتش زیبا و شیوه خواندن اش متنوع و بجرات او پر از طراوت و تازگی است. گوگوش هیچگاه خودش را تکرار نکرده است.

مهناز 33 ساله:
من در امریکا به دنیا آمدم، ولی از همان کودکی با صدای گوگوش بزرگ شدم، من هرگاه هم سن و سالان خود را در سفر به ایران و یا اروپا دیده ام، حرف مشترک ما گوگوش بوده است. گوگوش همیشه با زمانه خود حرکت می کند او هم برای مادر بزرگ من، مادر من، من و حتی دختر 7 ساله من می خواند و همه ما را به حرکت و شور و هیجان در می آورد.

شهلا 54 ساله:
یادتان رفته که گوگوش از همان نوجوانی الگوی همه دخترها بود، موهای گوگوشی، لباس گوگوشی، حرکات و خنده های گوگوشی و همه ترانه های محبوب گوگوشی.
گوگوش فقط یک خواننده محبوب نبود، او عضوی از خانواده مردم ایران بود، حتی امروز در اوج محدودیت ها هنوز گوگوش مهمان همه خانه هاست، من با یک جوان بسیجی در ایران روبرو شدم، که آلبوم جدید گوگوش را با اشتیاق از من بعنوان سوقات گرفت.

بهزاد 27 ساله:
من معتقدم اگر گوگوش، زبان انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی آلبوم تهیه می کرد، امروز محبوب مردم این کشورها هم بود. شما کارنامه هنرمندان جهانی را مطالعه کنید هرکدام 5 تا 20 و نهایت 25 سال محبوب بودند به الویس، به فرانک سیناترا، به باربارا ایسترایسند، به تام جونز و هرکدام توجه کنید هیچکدام بالای 5 دهه صدرنشین نبودند گوگوش هشیار است در انتخاب شعر وآهنگ دقت دارد، گوگوش سلیقه همه طبقات مردم را می شناسد.

سهراب 16 ساله:
من فارسی را با ترانه های گوگوش آموختم، من حتی همه ترانه های معروف او را حفظ کردم و وقتی ویدیوهایش را دیدم، فهمیدم چقدر گوگوش از زمانه خود جلوتر است.
مادرم می گفت گوگوش از کودکی و نوجوانی یک نابغه بود، از آن زمان که با پدرش روی صحنه میرفت تا زمانی که خود ستاره شد، گوگوش پر از نبوغ بود، پر از ذوق و سلیقه بود. گوگوش زودتر از اروپا و امریکا، گاه آرایش و موها و لباسی ارائه می داد که برای همه حیرت آور بود.

نادیا 35 ساله:
گوگوش بنظر من یک نابغه است، او پر از آگاهی هنری است، پر از سلیقه و عقیده جدید است، دوستداران گوگوش هیچگاه او را در یک قالب ندیده اند، او مرتب تغییر می کند، دچار تحول می شود او در انتخاب لباس، آرایش و بعد گزینش آهنگ و ترانه از خود نبوغ فوق العاده ای نشان می دهد. گوگوش همه ترانه هایش پیام دارد و تاثیر او بر دوستداران اش، در روی صحنه، شگفت انگیز است.

مازیار 12 ساله:
من گوگوش را دوست دارم چون همیشه تازگی دارد، من همکلاسی های امریکایی و اسپانیش خود را به کنسرت گوگوش برده ام و دیده ام که چگونه همه با تحسین او را تماشا می کنند. همه شان می گویند گوگوش یک ستاره بین المللی است، میگویند گوگوش اگر به زبان انگلیسی بخواند، سیل جمعیت را به سالن ها می کشاند می گویند گوگوش از جهت اجرا، نوع صدا و برخورد با مردم، بالای خیلی از سوپراستارهای جهانی است.

مستانه 28 ساله :
گوگوش فروتن است، مهربان است، دردکشیده است، مردم ستمدیده و مظلوم را خوب درک می کند چون خود کودکی پر دردی داشته، گوگوش با جنس صدای فوق العاده، با گزینش بهترین ترانه ها و آهنگها که بعضی 50 سال است ورد زبان هاست، ثابت کرده که خواننده آگاهی است.
من گوگوش را یک استاد می شناسم اگرچه او بسیار خاکی است، من دربرخورد نزدیک با او در لاس وگاس این را فهمیدم به او درود فرستادم.

بیژن 40 ساله:
من وقتی ایران را ترک کردم 7 ساله بودم، ولی گوگوش را می شناختم. در تمام سالهای گذشته شاهد بودم که خانواده من با آهنگهای گوگوش زندگی کردند.
گوگوش برای جاودانگی، امتیازات زیادی دارد، زیباست، سلامتی جسم وروح خود را حفظ کرده است. اهل ورزش و حرکت است، مردم را دوست دارد و با برخورد با آنها بسیار فروتن است. قدر هنرمندان قدیمی را که در زندگی هنری او نقش داشتند می داند. من بارها شاهد بودم که روی صحنه از آنها یاد کرده، از واروژان تا آهنگسازان و ترانه سرایانی که در طی 5 دهه همکارش بودند، مشوق جوانها بوده، در امور خیریه پیشتاز بوده، عاشق ایران بوده و زنی بسیار جسور است.

1565-6

1565-8