javanan-Mix1291-24

 

Authorized Immigration Consultant State of California

بيژن اصيل در طي 30 ‌ سال گذشته با تجربه وتخصص خود بسياري از پرونده هاي مربوط به
 مجله جوانان را تا پيروزي كامل پيش برده و صداقت و امانت خود را ثابت كرده است.

javanan-Mix1291-15

به دفتر رسمي مهاجرتي آقاي بيژن اصيل آمديم تا با مدير موفق وخستگي ناپذير و مبتكر در امور مهاجرت به امريكا،  آقاي بيژن اصيل گفتگوي كوتاهي انجام دهيم. بيژن اصيل چهره اي آشنا با 30 سال سابقه درامور مهاجرت، سرمايه گذاري و پناهندگي است كه هميشه يار و ياور ايرانيان عزيز در امور مهاجرت به امريكا در سراسر جهان بوده و از سالهاي دور به عنوان فرشته نجات در تنگناها و بن بست ها در كنار هموطنان بوده است. بيژن اصيل سالهاست در امور مهاجرت فـعاليت داشته و خود بعنوان مشاور رسمي مهاجرتي در ايالت كاليفرنيا و به عنوان كارشناس امور مهاجرتي فعاليت مي‌كند.

• آقاي اصيل، براي مهاجرت به امريكا واخذ گرين كارت و اقامت امريكا،  چه راهنمايي و پيشنهادي مي‌كنيد كه در كوتاهترين زمان ممكن امكان پذير باشد؟
– به نظر من،  با تجربه 30‌ ساله اي كه در امور مهاجرت به امريكا دارم،  براي گرفتن گرين كارت ويا اقامت امريكا راههاي مختلفي وجود دارد كه مي‌توانم توضيحاتش را در اختيار هموطنان عزيز بگذارم.اول اينكه هموطنان عزيز نسبت به موقعيت خود مي‌توانند درخواست اقامت يا گرين كارت بكنند. بعضي از هموطنان شرايط اخذ گرين از طريق فاميل يعني پدر و مادر  يا فرزندان را دارند و يا از طريق ويزاي نامزدي مي‌توانند اقدام كنند. گروه دوم هموطناني كه در امريكا هستند و مايلند بخاطر شرايط سياسي گذشته خود و از ترس برگشت به ايران درخواست پناهندگي بكنند. گروه سوم هموطناني كه در ايران يا خارج از ايران يا امريكا هستند،  مي‌توانند درخواست ويزاي سرمايه گذاري 2E-‌ بكنند كه شامل همسر و فرزندان زير 21‌ سال آنها نيز مي‌شود كه درمدت حدود زير يكسال از تاريخ شروع پرونده بطول خواهد انجاميد.
‌• مي‌توانيد بيشتر در مورد سرمايه گذاري 2E-‌  توضيح بدهيد؟
-ويزاي سرمايه گذاري2E-‌ اقامت شما و همسرتان و فرزندان زير 21‌ سال را شامل مي‌شود كه با سرمايه گذاري 150‌ هزار دلار به بالا امكان پذير است و اقامت 2‌ ساله است كه 2‌ سال به 2‌ سال تا زماني كه سرمايه گذاري شما در جاي خود باقي است قابل تمديد مي‌باشد. به هموطنان عزيز توصيه مي‌كنم كه به وب سايت ما
www.Bijanassil.com مراجعه كنند و قسمت مربوط به سرمايه گذاري 2E-‌ راكه به زبان فارسي نوشته شده،  مطالعه كرده و اطلاعات كامل را در اين زمينه كسب كنند. همچنين درحال حاضر بخاطر تحريم اقتصادي ايران از جانب دولت امريكا،  هر ايراني كه بخواهد در امريكا سرمايه گذاري بكند،  براي ورود سرمايه خودحتما  بايد جواز افك )OFAC( از سازمان خزانه داري امريكا  بگيرد و هر هموطني كه پولي از ايران به امريكا وارد مي‌كند،  چه بعنوان سرمايه گذار و چه بعنوان سيتي زن امريكا،  بايد جواز افك  را بگيرد كه اين كار را ما به سهولت انجام مي‌دهيم.
هم ميهنان عزيز بخاطر داشته باشند،  اگر جواز ورود پول و سرمايه خود را از دولت امريكا نگيرند پول آنها توقيف خواهدشد و به هيچ وجه اين پول ازطرف دولت امريكا بازگردانده نخواهد شد. يعني وقتي پول، منشا آن  از ايران باشد، بانكها موظفند اين مبلغ ارسالي را به دولت فدرال اطلاع بدهند و اين پول در بانك مسدود و گرفتار خواهد شد.javanan-Mix1291-16
هموطنان عزيز ميتوانند براي سرمايه گذاري ‌2E-‌،  از هر كجاي دنيا كه مي‌خواهند به امريكا بيايند،  با ما تماس بگيرند تا راهنمائي شوند.
هموطنان عزيز بخاطر داشته باشند كه اين تحريم اقتصادي بر دولت ايران است نه بر ملت ايران. تنها چيزي كه دولت امريكا مي‌خواهد اين است كه بداند شخص سرمايه گذار تروريست نيست و سرمايه خود را از راه كسب و درآمد شخصي و ملك و املاك بدست آورده است و هيچگونه وابستگي به دولت ايران ندارد،  كه اين مساله باگرفتن جواز افك قابل حل است.
• شما در طي 30‌ سال گذشته مسئوليت و مديريت دفاتر مهاجرتي موفقي را عهده دار بوديد، ضمن اينكه شنيديم براي چهره هاي نامدار بين المللي گرين كارت و سيتي زن شيپ و اقامت گرفته ايد؟
– خيلي ها نمي‌دانند كه بسياري از چهره هاي محبوب كه سوپراستار سينما و تلويزيون بوده اند كه از كشورهاي ديگر به امريكا آمده اند،  من شريك در انجام پرونده مهاجرتي آنها بوده ام.
براي سوفيالورن ستاره معروف و محبوب ايتاليايي،  براي مايكل فاكس كارگردان معروف كانادايي، فرماندار كاليفرنيا وآرتيست سينما آقاي آرنولد شوارتزنگر، خانم مرجان هنرمند معروف ايراني، محمود رضا پهلوي و دهها هنرمند و اشخاص معروف ايراني ديگر كه  دفتر ما در سريع ترين زمان ممكن امور مهاجرتي آنها را به نحواحسن انجام داد.
همچنين براي 5‌ هموطن بهايي، كه بخاطر بهايي بودن دولت ايران برايشان پاسپورت صادر نمي‌كرد و از ايران غير قانوني فرار كرده و در تركيه بخاطر نداشتن مدارك رسمي و قانوني به زندان افتاده بودند،  دفتر ما براي كمك به آنها و انجام امور مهاجرتشان اقدام كرد.
• در مورد دستگير شدن بهائيان در تركيه و تحويل آنها به دولت ايران بيشتر توضيح بدهيد.
– در سال 1991‌ كه من تازه از تركيه به امريكا برگشته بودم  در  يك دفتر حقوقي كار مي‌كردم كه براي بيش از 20‌ نفر كارهاي مهاجرتيشان را انجام داده بوديم و هنوز خستگي سفر از تنم بيرون نرفته  بودكه چند تن از پدران ومادران بهايي هموطن با من تماس گرفتند و درخواست كمك براي آزادي فرزندان شان  از زندانهاي تركيه را داشتند و اينكه بتوانيم از تحويل اين  5‌جوان كه سنشان از 18‌ الي 21‌ سال بيشتر نبود،  جلوگيري كنم و نهايتا  از طريق دفتر حقوقي كه همكاري داشتم، كار پناهندگي آنها را به امريكا تسريع  كنيم. من اولين مسئله اي كه در مورد اين جريان به ذهنم رسيد اين بود كه به سراغ دوست قديمي ام سفير پرتغال در تركيه بروم. او انسان بسيار خوب و دوست مهربان و در ضمن بسيار پر نفوذ و قدرتمند بود كه از زمان آتاتورك سفير پرتغال در تركيه بود و بسيار مورد احترام دولت تركيه نيز بود. اين سفير محترم آقاي  چاك آبراوانل نام داشت حدود 90‌ ساله و بگفته خود آخرين  فرزند از خاندان King David  خدا رحمتش كند. فرداي آن روز ساعت 7‌ صبح با هم رفتيم  به سراغ فرماندار استانبول و ماجرا را گفتيم كه گفت چون ميان ايران و تركيه يك سري قراردادهاي بزرگ به مبلغ 3‌ ميليارد دلار وجود دارد،  امكان دخالت در اين گونه مسائل نيست زيرا باعث نقض قراردادها بين دو دولت مي‌شود.
ولي با اين وجود،  بخاطر احترام فوق العاده اي كه دولت تركيه براي سفير پرتغال و حضور شخص سفير پرتغال قائل بود، فرماندار استانبول درخواست وي را قبول كرد و گفت اين 5‌ نفر فقط 48‌ ساعت وقت دارند كه مدارك قانوني  خود و ويزاي پرتغال را ارائه بدهند وگرنه به ايران تحويل داده مي‌شوند.
سفير پرتغال گفت من براي اين 5‌ بهايي ايراني ويزاي ورود به پرتغال را صادر مي‌كنم.  در همان لحظه فرماندار،  تيمسار رئيس زندان را با تلفن احضار كرد و گفت شما با آقاي بيژن اصيل برويد و آن 5‌ ايراني را به ايشان تحويل بدهيد وآنها ظرف 48‌ ساعت از تركيه خارج مي‌شوند. آن تيمسار گفت كه مطمئن هستم امكان پذير نيست چون هيچ كشوري ظرف 48‌ ساعت براي ايراني ويزا صادر نمي‌كند. فرماندار گفت اين آقا كه اينجا نشسته سفير پرتغال است  وهمين الان ويزاي اين 5‌ نفر را صادر مي‌كند.
من همان لحظه با آن تيمسار به زندان رفتم،  البته زندان كه نبود سياهچال بود، همه آنها با لباسهاي پاره و خاك آلوده،  رنگ پريده و چهره شكسته و نا اميد آنجا بودند. وقتي آنها را بيرون آوردند و من را ديدند باورشان نشد. من آنها را بغل كردم وآنها با التماس از من خواستند كه آنها را نجات دهم و از تحويل آنها به ايران جلوگيري كنم چون در صورت برگشت به ايران بخاطر بهايي بودن و خروج  غير قانوني محكوم  به اعدام مي‌شدند. وقتي به آنها گفتم شما آزاد شديد، از شوق و هيجان، ‌آن 5‌ جوان و خود من بحال گريه افتاديم. بعد به آنها گفتم  همه چيز درست شد و شما ظرف 48‌ ساعت بسوي كشور پرتغال حركت خواهيد كرد. من آنها را به هتل هيلتون بردم،  برايشان يك سوئيت  گرفتم،  لباس و غذا  و امكانات لازم را برايشان تهيه كردم،  بعد از 24‌ ساعت با هم رفتيم  نزد سفير پرتغال و ايشان براي همه ويزا صادر كردند و با همان پاسپورتها سوار هواپيما شده و راهي پرتغال شديم.
يكي ديگر از خدمات دفتر دريافت ويزا وگرين كارت براي آدمهاي خاص همچون سوپر استارها، نابغه ها،  قهرمانان  وچهره هاي معروف سياسي و علمي است كه بصورت
Extra Ordinary Ability يعني (كارهاي خارق العاده) شناخته مي‌شوند. مثلا نابغه اي  چون يوگي دانيل كه يك ايراني است كه از كره جنوبي آمده بود كه ما براي او  و زن و بچه اش گرين كارت گرفتيم چون او يك
Magic Man بود. اين شخص با اندام ورزيده خود ناگهان درون يك ظرف كوچك شيشه اي مي‌رود و مثل يك مار به خود مي‌پيچد ونرم مي‌شود وكمتر كسي باور ميكند كه او داراي چنين قدرتي باشد.
• در مورد ويزاي دانشجويي اگر مي‌شود برايمان توضيح دهيد؟
– دانشگاههايي كه ما با آنها در ارتباط هستيم،  جزو معتبرترين و هشتمين دانشگاه آمريكا است كه از طرف وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالي ايران و همچنين سفارت خانه ها و اداره مهاجرت امريكا به رسميت شناخته  شده اند.دانشجوها دوره تافل و آيلتس را درخود دانشگاه مي‌گذرانند و نيازي به داشتن مدارك تافل و آيلتس از ايران ندارند. شهريه اين دانشگاهها در سال حدود 000/12‌ هزار دلار است كه هموطنان عزيز مي‌توانند براي گرفتن اطلاعات كامل به قسمت دانشجويي وب سايت ما مراجعه كنند و تمام اطلاعات لازم را به فارسي مطالعه كرده و دريافت دارند.
• آقاي اصيل در پايان اگر صحبتي داريد،  بفرمائيد
– در مورد ويزاي توريستي هم بايد خدمت هموطنان عزيز عرض كنم كه دفتر ما همه گونه  همكاري و كمك براي اخذ ويزاي توريستي انجام مي‌دهد و با ما مي‌توانند تماس بگيرند و ما به آنها  در اين پروسه كمك مي‌كنيم. همچنين هموطناني  كه با ويزاي هاي مختلف در امريكا هستند و مي‌خواهند ويزاي خود را به نوع ديگري از ويزا تبديل كنند،  با ما تماس بگيرند و ما به آنها كمك مي‌كنيم.
• با سپاس از شما آقاي اصيل كه در اين مصاحبه شركت كرديد. لطفا آدرس سايت و ايميل آدرس و شماره تماس خودتان را براي ما بگذاريد.

www.bijanassil.com‌
E-mail: [email protected]
3600-271-310 : Office
4528-867-310 :Cell